Jeg er litt usikker på hvor mye liv som er på dette forumet, men ble overtalt av noen i en Corrado-gruppe på tryneboka til å komme hit igjen. Here goes.
Sist jeg var aktiv på forumet her så hadde jeg en oransje-ish G60 (viewtopic.php?t=1274) som jeg brukte en betydelig slump penger på med motorbygg, understell etc. Den ble solgt i 2013. Etter det så har jeg hatt noen andre mer eller mindre eksotiske og morsomme biler, men jeg har alltid hatt en forkjærlighet for Corrado. I april i fjor kom jeg over en blå, tilsynelatende fin VR6 på finn til salgs hos en forhandler i Oslo. Denne klarte jeg ikke helt å få ut av hodet, så jeg dro og så på den. Det endte med kjøp, og jeg er utrolig fornøyd med å ha Corrado i garasjen igjen!
Sånn så bilen ut da jeg kjøpe den. Den var i ferd med å bikke 177k på telleren da jeg kjøpte den, nå bikker den straks 178k.
Den stod på et sett Karcher-felger (9x7,5" foran og 9x16" bak) som best kan beskrives som Borbet A-kloner. Fine felger, men de hadde flasset litt og det fristet mer med noe annet som var strøkent fremfor å pusse opp disse.
Bilen var senket og hadde "chrystal"-baklykter (rødt/blankt klarglass) og en rustfri 2,5" sporteksos (tipper TA Technix) samt TA Technix headers.
Under panseret satt det et konfilter fra Biltema, som typisk fungerer som "hot air intake" pga manglende tilførsel av kaldluft og skjerming fra motorvarme. Det var også en gigantisk 2x12" sub i bagasjen.
Omtrent i det jeg fikk hentet bilen hjem så hadde jeg dannet meg et bilde av hva jeg ville gjøre med den. Raskt oppsummert så er dette tingene jeg har gjort:
-Fått lakkert opp flass på kanalen på førersiden (synes så vidt på første bilde)
-Fått tak i nyoppussede Azev A-felger (7,5" foran, 9x16" bak)
-Koblet releer til frontlykter (både nær og fjernlys)
-Ryddet opp i "gammel moro" i ledningsnettet som gjorde at startsperra slo inn
-Byttet ut Biltema "varmluftfilter" med BMC CDA innkapslet filter med skikkelig cold air feed
-Byttet plugger, det satt helt feil plugger i den som absolutt ikke gjorde motoren noen tjeneste da VR6 er relativt kresen på plugger
-Ny emblemfri VR6-grill
-Pusset opp tåkelykter og blinklys i frontfanger
-Ny rød VR6 grillemblem, liker det bedre enn det sølvfargede
-Originale baklykter der øverste del er tonet mørkt
-Røsket ut 2 (!) lag med gamle stereokabler som var delvis glemt og gjemt
-Nye fronthøyttalere i dører og hattehylle, en liten forsterker baki som driver dem. Spiller med BT og handsfree, lagt opp med mikrofon i taket.
-Montert et sett pene facelift-frontlyker jeg fikk tak i. Noen har byttet lykter en gang i tiden og ikke visst at det er forskjell på pre-facelift og facelift hovedlykter, og at pre-facelift ser forferdelig ut på en facelift-bil. Når man først har sett det så klarer man ikke å la være å se det...
-Bygget om fra 280mm til 288mm bremseskiver foran med matchende kalipere (kommer fra sen modell Golf 3 GTI og senere Golf 3 VR6). Dette er sannsynligvis den mest kost-effektive bremseoppgraderingen man kan gjøre på disse bilene da bremsearealet øker med rundt 1/3.
-Nye bremsekalipere bak også, så det er nytt på alle fire hjul
-Nye borede bremseskiver foran og bak
-Nye klosser (EBC Redstuff) foran og bak
-Kjøpte stålomspunnede bremseslanger også, men MTECbrakes klarte ikke å få inn i hodet sitt at bremseslangene til kaliperne foran skal ha banjokobling, på tross av at jeg sendte dem bilder og detaljert beskrivelse av hva jeg trengte og hvorfor... fikk feil 2 ganger og sendte alt i retur... nye vil bli bestilt ila våren fra annen produsent.
-DRC 268-kammer, ligger og venter på at våren skal komme så jeg kan montere dem
-Bestemt meg for å få bygget en skikkelig 3" eksos med racecat og én, kanskje 2 lyddempere. Den 2,5"-eksosen som sitter nå har 3 lyddempere og er alt for stille. I tillegg er 3" bedre på ALLE måter til en VR6.
Tror det var så langt jeg har rukket å komme...
Ellers så viste det seg at bilen står på KW V3 coilovers (godkjent i vognkort), i tillegg til at den har Eibach ARB foran og bak og Quaife LSD... den har også blitt lakkert opp igjen (dog i 2014), så noen har brukt litt penger på den...
Tilbake igjen... nå med Corrado VR6
Moderator: Moderators
- JohnnyCorrado
Tilbake igjen... nå med Corrado VR6
Last edited by JohnnyCorrado on 09 Feb 2026, 10:00, edited 4 times in total.
1994 VW Corrado VR6
- JohnnyCorrado
- JohnnyCorrado
- JohnnyCorrado
Re: Tilbake igjen... nå med Corrado VR6
Har ingen flere interiørbilder, men der ser alt ut som det skal gjøre med unntak av rattet, som jeg elsker 
1994 VW Corrado VR6