Re: Økern´s Corrado G60
Posted: 03 Oct 2022, 19:26
Den gamle oljereturen passet ikke i det hele tatt, så måtte gå ned ganske mye i dimensjon på slangen med de overgangene jeg hadde tilgjengelig. Så nå er det 1/2" slange et stykke. Får håpe det holder unna. Har bestilt en direkte overgang fra 1/2" NPT som er i panna til AN12, så kan bytte tilbake senere når jeg får den, hvis jeg får problemer.
Har også montert nytt varmedeksel til drivakselen ettersom det gamle hadde knekt.

Måtte montere en slim radiator uten deksel da det ble problemer med plassen

Min venn ble ferdig med å sveise IC rør, så da rengjorde jeg dem og lakkerte dem i samme farge som Hoek motorsport innsuget.
Nå må jeg selvfølgelig ha et mindre batteri ettersom det gamle er for langt og butter i IC rør..


Bruker en kombi-ventil fra GFB. Denne kan stilles trinnløst fra 100% dump til 100% resirkulasjon av ladetrykk når man går av gassen.
Finner denne m e g e t hendig da man selv kan velge hvor mye lyd man vil ha. Base til å sveise i røret hadde dem også som var et stort pluss.

Det største batteriet jeg fant i AH som passet fysisk var på 47ah. Det syntes jeg hørtes lite ut. Hørte med tuneren og han
anbefalte et større et - så da ble det å legge det i bagasjen. Hadde fra før en 50mm2 kabel til en forsterker så den biten var veldig grei.
Lagde til en plate av trevirke med innslagsmutter og noen gjengestag for å holde batteriet på plass.

Der batteriet sitter originalt lagde til jeg en annen treplate med en fordelingsblokk.
Her er det både direkte-strøm (Kabel inn til sentralen er sikret i bagasjen) og muligheten for å legge opp med sikring.
Tuneren fant denne beleilig og var fornøyd med denne.


Kjøpte noen nye terminaler som jeg likte godt da + polen har et sikret uttak - den blir nok brukt til stereo forsterker til neste år.
De har også beskyttelses deksler som jeg syntes er bra.


Fikk så løst de 2 siste vannslangene jeg slet litt med.


Har også montert nytt varmedeksel til drivakselen ettersom det gamle hadde knekt.

Måtte montere en slim radiator uten deksel da det ble problemer med plassen

Min venn ble ferdig med å sveise IC rør, så da rengjorde jeg dem og lakkerte dem i samme farge som Hoek motorsport innsuget.
Nå må jeg selvfølgelig ha et mindre batteri ettersom det gamle er for langt og butter i IC rør..


Bruker en kombi-ventil fra GFB. Denne kan stilles trinnløst fra 100% dump til 100% resirkulasjon av ladetrykk når man går av gassen.
Finner denne m e g e t hendig da man selv kan velge hvor mye lyd man vil ha. Base til å sveise i røret hadde dem også som var et stort pluss.

Det største batteriet jeg fant i AH som passet fysisk var på 47ah. Det syntes jeg hørtes lite ut. Hørte med tuneren og han
anbefalte et større et - så da ble det å legge det i bagasjen. Hadde fra før en 50mm2 kabel til en forsterker så den biten var veldig grei.
Lagde til en plate av trevirke med innslagsmutter og noen gjengestag for å holde batteriet på plass.

Der batteriet sitter originalt lagde til jeg en annen treplate med en fordelingsblokk.
Her er det både direkte-strøm (Kabel inn til sentralen er sikret i bagasjen) og muligheten for å legge opp med sikring.
Tuneren fant denne beleilig og var fornøyd med denne.


Kjøpte noen nye terminaler som jeg likte godt da + polen har et sikret uttak - den blir nok brukt til stereo forsterker til neste år.
De har også beskyttelses deksler som jeg syntes er bra.


Fikk så løst de 2 siste vannslangene jeg slet litt med.






















































