Hørtes lite ut.. Tipper du har 8mm (minimum),og skal ha 10 :pOekern wrote:Jeg var jo selvfølgelig dum nok til ikke og sjekke det!
Fant ut dette ved ren tilfeldighet i oppryddning rett før jeg dro..
T r o r den jeg har er 6mm og at jeg trenger 8mm.
Økern´s Corrado G60
Moderator: Moderators
Re: Økern´s Corrado G60
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
Re: Økern´s Corrado G60
Det er nok den gamle toppen som det har vært kødda med før.
Fikk fattern til og måle innvendig i hølet på nye toppen - og det er 10mm.
Etter hva jeg har fått vite ble alle topper laget med 10mm.
Blei litt lett nå
Fikk fattern til og måle innvendig i hølet på nye toppen - og det er 10mm.
Etter hva jeg har fått vite ble alle topper laget med 10mm.
Blei litt lett nå
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
Re: Økern´s Corrado G60
Aah, så bra!
Da har jeg nok liggende det du trenger hvis vil jeg skal sende det. Bare å komme med en liste på hva du trenger eventuelt.
Da har jeg nok liggende det du trenger hvis vil jeg skal sende det. Bare å komme med en liste på hva du trenger eventuelt.
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
Re: Økern´s Corrado G60
Ja, det var veldig bra! hehe
Takker og bukker så mye for tilbudet, men jeg har kjøpt den ny.
Måtte bestille noe anna småtteri så da var det så enkelt og bare ta den med i samma slengen
Takker og bukker så mye for tilbudet, men jeg har kjøpt den ny.
Måtte bestille noe anna småtteri så da var det så enkelt og bare ta den med i samma slengen
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
Re: Økern´s Corrado G60
Da har jeg endelig kommet lengre.!
Har sliti som F med og finne ut av hullet i toppen. Det viste seg at det er M12x1.5 det er borret opp til.
INGEN her til lands har overgang som er metrisk til metrisk. Fittings of norway kom dog opp med en løsning.
Blei mye kobling på kobling, men skal være en fin fin løsning til jeg får likt adapter som det orginale, men med
riktige gjenger. Dette må bestilles fra utlandet og nå er jeg så utolmodig så jeg bare kjører på med midlertidlig
løsning fra fittings of norway.
All klaring er god klaring;

Fikk løfta inn motor i går og har begynnt montering idag.
Har noen spørsmål; er begge disse to til jording på starteren ?

Denne kontakten skal inn på starteren. Mot girkassa har jeg 2 pinner den kan tres på samt jeg har en pinne
på radiator-siden den kan tres på. Hvor skal den ?

(Jeg har "ny" starter og merka seff ikke den gamle)
Da jeg bytta vakumslangen til ECU´n måtte jeg rive opp varmeisolasjonen som sitter helt øverst i
torpedo-veggen. Der dukka denne kontakten opp. Noen som vet hva denne er til ?

Ellers så er dette ståa nå;

Har sliti som F med og finne ut av hullet i toppen. Det viste seg at det er M12x1.5 det er borret opp til.
INGEN her til lands har overgang som er metrisk til metrisk. Fittings of norway kom dog opp med en løsning.
Blei mye kobling på kobling, men skal være en fin fin løsning til jeg får likt adapter som det orginale, men med
riktige gjenger. Dette må bestilles fra utlandet og nå er jeg så utolmodig så jeg bare kjører på med midlertidlig
løsning fra fittings of norway.
All klaring er god klaring;

Fikk løfta inn motor i går og har begynnt montering idag.
Har noen spørsmål; er begge disse to til jording på starteren ?

Denne kontakten skal inn på starteren. Mot girkassa har jeg 2 pinner den kan tres på samt jeg har en pinne
på radiator-siden den kan tres på. Hvor skal den ?

(Jeg har "ny" starter og merka seff ikke den gamle)
Da jeg bytta vakumslangen til ECU´n måtte jeg rive opp varmeisolasjonen som sitter helt øverst i
torpedo-veggen. Der dukka denne kontakten opp. Noen som vet hva denne er til ?

Ellers så er dette ståa nå;

It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
Re: Økern´s Corrado G60
Idag har man kommet enda lengre.
Fikk på plass ekstern oljekjøler. Det var meget trangt mellom IC og 180 graders bendet fra kompressoren,
men det gikk da seg til. Fikk den meget godt plassert også syns jeg.
Måtte dog kutte endel i frontseksjonen, men pytt pytt.



Etter dette ble div. væsker fyllt på, priming av olje (for og få oljetrykk før oppstart) og påfylling av bensin gjort.
Så starta den jaggu meg !
Har også kjørt inn kammen og fått justert tenninga (7 grader)
Alt later til og være i sin skjønneste orden, foruten om en lekasje.
Det ser ut som at denne kommer fra simringen bak flensen til drivaksel passasjerside. Så får bestille ny og
bytte denne og se om det blir tørt. Så får ikke tatt noen prøve tur enda.. Kunne vært mye værre dog !
Har en video fra oppstart som nabo´n tok, men har denne bare på facebook. Den skal komme opp om du følger
denne lenken;
https://www.facebook.com/magnus.lundgre ... nref=story
Må nok en gang rette en S T O R takk til Sigurd som har hjulpet til !
Fikk på plass ekstern oljekjøler. Det var meget trangt mellom IC og 180 graders bendet fra kompressoren,
men det gikk da seg til. Fikk den meget godt plassert også syns jeg.
Måtte dog kutte endel i frontseksjonen, men pytt pytt.



Etter dette ble div. væsker fyllt på, priming av olje (for og få oljetrykk før oppstart) og påfylling av bensin gjort.
Så starta den jaggu meg !
Har også kjørt inn kammen og fått justert tenninga (7 grader)
Alt later til og være i sin skjønneste orden, foruten om en lekasje.
Det ser ut som at denne kommer fra simringen bak flensen til drivaksel passasjerside. Så får bestille ny og
bytte denne og se om det blir tørt. Så får ikke tatt noen prøve tur enda.. Kunne vært mye værre dog !
Har en video fra oppstart som nabo´n tok, men har denne bare på facebook. Den skal komme opp om du følger
denne lenken;
https://www.facebook.com/magnus.lundgre ... nref=story
Må nok en gang rette en S T O R takk til Sigurd som har hjulpet til !
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
-
BlackDragon07
- Posts: 2346
- Joined: 13 May 2008, 08:51
- Location: Don`t tell the police
- Contact:
Re: Økern´s Corrado G60
Grattis med motor oppstart
Du har en ganske strøken motor nå
Hvorfor plasserte du ikke bare oljekjøleren til høyre for radiatoren? (når du står foran bilen)
Du har en ganske strøken motor nå
Hvorfor plasserte du ikke bare oljekjøleren til høyre for radiatoren? (når du står foran bilen)
Fast, angry and furious
From Oblivion to Oblivion
From Oblivion to Oblivion
Re: Økern´s Corrado G60
gratulerer så mye med oppstarten!
dette blir jo knallbra!
dette blir jo knallbra!
Re: Økern´s Corrado G60
Takk for det
!
Var grådig morro når motoren starta. Er lenge si jeg har glist så fært, hehe.
Tror faktisk jeg gliste mer når Corrado´n starta enn når jeg fikk meg leilighet.
Litt usikker på hva du mener med til høyre for radiatoren Kenneth.
Tenker du fortsatt ved frontseksjonen så er det ikke plass mot høyre for der
den står nå da den butter i lykta. Man kan kanskje få den lengre til høyre om man setter den mye lavere,
men da er den på et sted hvor frontfanger er tett så da får man ikke like mye kjøling (luft)
Fant ei noe egnet sted hvor den orginale IC er plassert. Får sette tutene der istedet.
Var grådig morro når motoren starta. Er lenge si jeg har glist så fært, hehe.
Tror faktisk jeg gliste mer når Corrado´n starta enn når jeg fikk meg leilighet.
Litt usikker på hva du mener med til høyre for radiatoren Kenneth.
Tenker du fortsatt ved frontseksjonen så er det ikke plass mot høyre for der
den står nå da den butter i lykta. Man kan kanskje få den lengre til høyre om man setter den mye lavere,
men da er den på et sted hvor frontfanger er tett så da får man ikke like mye kjøling (luft)
Fant ei noe egnet sted hvor den orginale IC er plassert. Får sette tutene der istedet.
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
Re: Økern´s Corrado G60
Grattis med oppstart! 
Nå som det begynner komme Corradoer på veien igjen, burde jeg snart få ut fingeren på min også...
Nå som det begynner komme Corradoer på veien igjen, burde jeg snart få ut fingeren på min også...
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
Re: Økern´s Corrado G60
Takker!
Ja det er bare og setta i sving
Fikk løs drivaksal før idag, men ser ut som jeg har fått feil del fra møller.
Mulig det ble noe missforståelse også mellom meg og han i andre enden på tlf. Så får se om de har korrekt del i morra.
Ja det er bare og setta i sving
Fikk løs drivaksal før idag, men ser ut som jeg har fått feil del fra møller.
Mulig det ble noe missforståelse også mellom meg og han i andre enden på tlf. Så får se om de har korrekt del i morra.
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
Re: Økern´s Corrado G60
Det viste seg at det var riktig del. Den gamle simringen var så mjuk blitt at jeg bare hadde
fått ut halvparten.
Tok Sigurd 20 sekunder og se når han lå under bilen der.
Ny simring på plass;

Her ser dere litt bedre hvor oljekjøler sitter;

Fløtta tutene til der hvor org. IC står;

Syns kanskje ikke de mørke løktene er så dumme alikevell. Lar dem være foreløbig hvertfall.

Igår, lørdag, hadde jeg prøveskilter. Fikk logga ca 20 mil. Motormessig fungerer det helt tipp topp.
Er meget fornøyd med tomgangen og hvordan den er og kjøre mtp kvass kam (268/276).
I starten var den meget tungstarta etter at den er blitt varm. Etter aller første kjøretur fikk jeg faktisk ikke start igjen
rett etter at jeg skrudde motoren av.Den måtte bli kald først, så starta den. Dette er dog blitt mye bedre allerede, så det går seg nok til.
P.g.a lavtemp. termostat og styring til radiatorvifta går den ganske kaldt på kjølevannet. Må motorvei o.l ligger den på 70 grader,
i litt tettere strøk med mer stopp og kjøring så snuser den på 75 grader. Er dette kanskje litt f o r kaldt ?
MFA´n blei ikke heeelt enig med seg selv ift oljetemperatur, men den ligger nok rundt 80-90 grader. (På 80 grader åpner den eksterne kjølern seg)
Har en liten film fra påkjøring til motorveien. Lå noen sinker forran oss, men vi kom da forbi
Litt kjip kvalitet da jeg tok opp med telefonen;
http://vid496.photobucket.com/albums/rr ... vjg2wg.mp4
Tok en sjekk ift lekasjer etter kjøringa igår. I dag da jeg tok den vekk har det kommet noen få dråper på den, så får sjekke opp det
neste gang jeg har ferie. Da skal jeg også ha prøveskilter og prøve den andre chippen jeg har.

Har ikke sjekke ladetrykket da jeg ikke har fått satt på en måler enda, men skal gjøre dette før neste prøvekjøring.
Burde vel egentlig hatt en bredbåndslambda for sikkerhetsskyld. Får se hva jeg gjør.
Ellers så må jeg finne ut en løsning på panserwire da denne er for kort. Noen tips ?
Skal prøve og få lufta clutch litt mer da den må heeeelt inni gølvet for at jeg skal få den i gir.
Virker ikke som den er helt som den skal være.
fått ut halvparten.
Ny simring på plass;

Her ser dere litt bedre hvor oljekjøler sitter;

Fløtta tutene til der hvor org. IC står;

Syns kanskje ikke de mørke løktene er så dumme alikevell. Lar dem være foreløbig hvertfall.

Igår, lørdag, hadde jeg prøveskilter. Fikk logga ca 20 mil. Motormessig fungerer det helt tipp topp.
Er meget fornøyd med tomgangen og hvordan den er og kjøre mtp kvass kam (268/276).
I starten var den meget tungstarta etter at den er blitt varm. Etter aller første kjøretur fikk jeg faktisk ikke start igjen
rett etter at jeg skrudde motoren av.Den måtte bli kald først, så starta den. Dette er dog blitt mye bedre allerede, så det går seg nok til.
P.g.a lavtemp. termostat og styring til radiatorvifta går den ganske kaldt på kjølevannet. Må motorvei o.l ligger den på 70 grader,
i litt tettere strøk med mer stopp og kjøring så snuser den på 75 grader. Er dette kanskje litt f o r kaldt ?
MFA´n blei ikke heeelt enig med seg selv ift oljetemperatur, men den ligger nok rundt 80-90 grader. (På 80 grader åpner den eksterne kjølern seg)
Har en liten film fra påkjøring til motorveien. Lå noen sinker forran oss, men vi kom da forbi
Litt kjip kvalitet da jeg tok opp med telefonen;
http://vid496.photobucket.com/albums/rr ... vjg2wg.mp4
Tok en sjekk ift lekasjer etter kjøringa igår. I dag da jeg tok den vekk har det kommet noen få dråper på den, så får sjekke opp det
neste gang jeg har ferie. Da skal jeg også ha prøveskilter og prøve den andre chippen jeg har.

Har ikke sjekke ladetrykket da jeg ikke har fått satt på en måler enda, men skal gjøre dette før neste prøvekjøring.
Burde vel egentlig hatt en bredbåndslambda for sikkerhetsskyld. Får se hva jeg gjør.
Ellers så må jeg finne ut en løsning på panserwire da denne er for kort. Noen tips ?
Skal prøve og få lufta clutch litt mer da den må heeeelt inni gølvet for at jeg skal få den i gir.
Virker ikke som den er helt som den skal være.
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
-
BlackDragon07
- Posts: 2346
- Joined: 13 May 2008, 08:51
- Location: Don`t tell the police
- Contact:
Re: Økern´s Corrado G60
Syns det ble skikkelig stillig med de mørke lyktene og den sorte plata

Fast, angry and furious
From Oblivion to Oblivion
From Oblivion to Oblivion
Re: Økern´s Corrado G60
Er det noen som vet om noen kjente/typiske strømtyver ?
Plutselig dør batteriet ut på bilen..
Plutselig dør batteriet ut på bilen..
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
-
BlackDragon07
- Posts: 2346
- Joined: 13 May 2008, 08:51
- Location: Don`t tell the police
- Contact:
Re: Økern´s Corrado G60
Stereoanlegget?
Eller andre ting som man ikke behøver å ha tenningssystemet på?
Eller andre ting som man ikke behøver å ha tenningssystemet på?
Fast, angry and furious
From Oblivion to Oblivion
From Oblivion to Oblivion