BlackDragon07 wrote: Hvis du kjøper et ralley bend outlet, (får kjøpt den på arz-tuning) og en rallye intercooler (fra f.eks bar-tek-tuning) så behøver du KUN en slange fra g-laderen til intercooleren og den er 3", mener jeg å huske.
Jeg har et Rallye-bend liggende, men "problemet" er at jeg har Lysholm og ikke G-lader, dermed passer det ikke

Ja, det er akkurat det jeg opplever nå. Den lader ca 0.7 mot 1-1.1 som den skal lade.BlackDragon07 wrote: På min forrige så endte jeg opp med lavere trykk når jeg hadde en masse overganger mellom 2"-3" fra g-lader og frem til innsuget.
Jeg tror løsningen blir å få noen som er flinke til å lage rørgater med én diameter hele veien. Da kan jeg også unngå 135 graders bendet som jeg har der nå - som egentlig var en slags nødløsning bare for å få bilen i gang.
Bilen er forsåvidt klar, denBlackDragon07 wrote: Blir denne klar for en svenske tur i år da?

Tenkte å hente den frem fra vinterlagringa neste helg! Hadde egentlig tenkt til å vente til mai, men når jeg ser Ferrarier, Mustanger og diverse annet eksotisk på veiene, så blir fristelsen for stor.
Kan de, så kan jeg

Ellers, så bråbestilte jeg nye baklykter nå nettopp, det blir de nederste i en tidligere post.
Plan når bilen er på plass:
-Gå over ledningsnettet til blinklysene, sliter med at den ene sideblinkeren er død
-Montere nye baklyker når disse kommer
-Rørgate fra kompressor til IC!
-Rengjøre drenering som trolig er årsaken til vann i kupéen
-Relé på nærlys også
-Vurdere luftfiltersystemet. Her har jeg noen forskjellige idéer.
Slik bilen står nå, har jeg Howitzer-inntaket fra BBM med varmeskjold og stort, åpent K&N-filter.
Jeg må da legge opp en kaldluftslange fra skjermen får å få litt flow inn dit.
Alternativt så har jeg et åpent filter fra RamAir, noen tester mener at disse filtrerer bedre...
I det siste har jeg også tenkt på å installere den originale filterboksen med innsatsfilter.
Denne har også en kaldluftslange montert som virket bra med G-lader i allefall. Dessuten ser det litt mer "stock" ut, men det krever litt arbeid med rør for å få det til å passe...
Forslag mottas med takk