Bensinslangene i motorrommet er svakhet på bilene, som det også kommer frem fra artikkelen. Har selv hatt en E85-lekkasje der - og da renner det rett ned på eksosmanifolden.. Anbefaler alle å sjekke / bytte ut bensinslangene i motorrommet, da det fort kan ende dårlig. Har sett flere eksempler på utenlandske biler som har opplevd det samme.
Er nok heller ikke dumt å gå for stålomspunnede slanger (e.l.) med AN-fittings som står nevnt i artikkelen. Jeg mener å huske at BBM har en fuel-rail som tar AN-fittings..?
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
Hvordan er det med stålomspunnet gummislange da? Vil tro at stålet gjør at slangen blir fortere varm og holder seg varm lengre, samt at det er vanskeligere å oppdage skader/slitasje... Mulig jeg tenker feil... Selv har jeg bensinslange som tåler 600 grader og dobble slangeklemmer, slik jeg har i båten min med innenbordsmotor. Greit å være sikker Trist sak...