Deler må man ha.. Samler opp litt til å bruke etter bilen er lakkert..
Ny original skiltplate
Og det som skjuler seg oppi posen her er et nytt originalt svart VW emblem for montering bak. Vet ikke om jeg skal bruke emblem eller ikke etter lakkeringa, men da har jeg i tilfelle..
Har også endelig fått VR6 bensinpumpehus, så da får jeg forhåpentligvis smelt inn 255liter pumpa snart også..
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
Det som er planen, ja. Hadde håpet å få gjort noe det i vinter/vår, men ser ut til at jeg må spare litt mer penger først.. Vil ikke ha noe billig/dårlig lakkering.. Så satser på neste vinter igjen..
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
Jammen det høres jo bra ut. Skal vel bli deilig for deg og bli kvitt litt steinsprut ? hehe
Er vel likegreit og betale litt ekstra for en god jobb kontra en billig og dårlig en når en først gjør det.
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
Fjærbeinlager foran - med innebygd camber/casterjustering. Bolt on - krever ikke drilling/boring/sveising. Gummien på de originale holder i maks ett år for min del før de må byttes. Bør slippe det med disse.. Original (til Golf mk2) til høyre.
Nye bump-stops - mye kortere enn de originale.
Original Golf mk2 fjær til venstre (som er knekt), nytt til høyre.
Var ikke noe mer spennende enn dette - men det er vel ikke deler du finner på alle Corradoer i landet heller akkurat..
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
http://www.ground-control.com - men de fungerer ikke med G60 fjærer eller vanlige senkefjærer da de er for "brede". Du må ha smal type VR6 fjærer (94 og nyere..?), eventuelt kjøpe et komplett sett som jeg gjorde. Vanlige senkefjærer følger også stort sett G60-standarden - altså at de er for brede. Usikker på hvordan det fungerer med vanlige coilovers..
Du ser jo forskjellen i bredde/størrelse utifra bildene. Og fjærene jeg valgte er korte og stive... ca 7.7kg/mm (430lb/in) foran og ca 6.3kg/mm (350lb/in) bak..
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
Ser heftig ut det her
Du vil få et bra grep i svinger når du kan justere camberen
Hvilket fjærsett fra eibach har du?
Jeg var veldig fornøyd med det jeg hadde, eibach pro kit 1 mener jeg det var jeg hadde.
BlackDragon07 wrote:Hvilket fjærsett fra eibach har du?
Jeg var veldig fornøyd med det jeg hadde, eibach pro kit 1 mener jeg det var jeg hadde.
Det er ikke noe standard fjærer til Corrado. Det er fjærer laget av Eibach på Ground Control sine specc's - laget spesielt for hylsene fjærene sitter på, og med egne top-fjærseter i aluminium. Fordelen er at jeg fort og enkelt kan bytte til mer/mindre stive fjærer, da fjærene i seg selv ikke koster mye..
De jeg har valgt er dog en del stivere enn de fleste "bolt-on" settene til Corrado - spesielt bak for at jeg bl.a. ikke skal subbe så mye. De valgte ut fjærer utifra hva jeg sa jeg hadde, samt hvordan jeg ville ha det og hva bilen brukes til..
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....