noen bilder:
klargjøring til å ta ut motoren

skikkelig elefant er kjekt å ha

motoren ute og plassert på ei tralle

clutchen som var så sliten at den datt fra hverandre av seg selv


toppen på vei av

blokk og topp separert. legg merke til olja


noen av delene har kommet på plass

veiv på tur ut

tom blokk... med flott slitekant


noen runder med stålbørsten gjorde underverker

blokka har fått seg et strøk med svart lakk, det gjorde seg


rengjøring av topp før plansliping

...
og ellers kan jeg nevne at blokka må bores opp pga slitekant.
har ikke bestemt meg for om jeg skal gå for oversize 1.8L eller 1.9L stempler.
alternative kandidater:
http://www.bahnbrenner.com/vw_audi/prod ... 60_Pistons
stock, 0.50mm oversize
eller
http://www.bahnbrenner.com/vw_audi/prod ... Piston_Set
1.9L smidd...
anyone?

jeg skal og snart bestille ny VR6-clutch, siden Kristian ("Wormy") på forumet her skal selge meg 1 stk lettet svinghjul.
videre venter jeg div. strekkbolter fra ARP, ny oljepumpe og vannpumpe.
neste runde blir det 310cc dyser og chip...
beklager delvis shitty bilder, tatt med telefon...
cheers
