Min 2.0L 16V Corrado
Moderator: Moderators
- Morten Tangen
- Posts: 297
- Joined: 24 Sep 2007, 16:55
Re: Min 2.0L 16V Corrado
takker:) fikk en kjip beskjed t morran da..og det er at den ble stoppa i teknisk kontroll idag..dagen før jeg skal hente liksom.. så må inn og vise den med senk og annen eksos. Årner mest sansynlig eksos fra DonNilsen her på forumet da.. så det skal la seg fikse.
Tenkte å vise den i skien på biltilsynet der..noen som har erfaring med visning av senk der??
Tenkte å vise den i skien på biltilsynet der..noen som har erfaring med visning av senk der??
Corradopower!
- Morten Tangen
- Posts: 297
- Joined: 24 Sep 2007, 16:55
Re: Min 2.0L 16V Corrado
Da var bilen henta hjem til larvik og den trenger litt love, men det skal vi få til Som nevnt tidligere så ble den stoppa i teknisk kontroll, trenger derfor:
org.eksos fra kat og ut (støyer for mye det som er på nå syns biltrangsynet)
må gjøre noe med senken, enten få det godkjent eller så setter jeg på orginalt i vinter og godkjenner til våren. De kan ikke si noe på det vel? Er det noen som har org. fjærbein med fjærer her??
bilder kommer
org.eksos fra kat og ut (støyer for mye det som er på nå syns biltrangsynet)
må gjøre noe med senken, enten få det godkjent eller så setter jeg på orginalt i vinter og godkjenner til våren. De kan ikke si noe på det vel? Er det noen som har org. fjærbein med fjærer her??
bilder kommer
Corradopower!
-
- Posts: 2349
- Joined: 13 May 2008, 08:51
- Location: Don`t tell the police
- Contact:
Re: Min 2.0L 16V Corrado
Grattis Endelig er bilen hjemme
Som jeg skrev i en annen tråd så har jeg orginale fjærer som gikk igjennom.
De foran er klipte, de bak er helt orginale.
De foran kan du bare få, men de bak er nesten helt nye så de vil jeg gjerne ha en liten slant for.
Eventuelt så kan du bare låne alle fjærene for å få bilen godkjent
Som jeg skrev i en annen tråd så har jeg orginale fjærer som gikk igjennom.
De foran er klipte, de bak er helt orginale.
De foran kan du bare få, men de bak er nesten helt nye så de vil jeg gjerne ha en liten slant for.
Eventuelt så kan du bare låne alle fjærene for å få bilen godkjent
Fast, angry and furious
From Oblivion to Oblivion
From Oblivion to Oblivion
- Morten Tangen
- Posts: 297
- Joined: 24 Sep 2007, 16:55
Re: Min 2.0L 16V Corrado
takker for det kommer tilbake til deg når jeg finner ut av litt mer..mulig en kamerat har org. dempere og sånn liggende, sier ifraBlackDragon07 wrote:Grattis Endelig er bilen hjemme
Som jeg skrev i en annen tråd så har jeg orginale fjærer som gikk igjennom.
De foran er klipte, de bak er helt orginale.
De foran kan du bare få, men de bak er nesten helt nye så de vil jeg gjerne ha en liten slant for.
Eventuelt så kan du bare låne alle fjærene for å få bilen godkjent
Corradopower!
Re: Min 2.0L 16V Corrado
Grattiss!! Det her er jo bare helt rått!
Bilder takk
Bilder takk
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
- Morten Tangen
- Posts: 297
- Joined: 24 Sep 2007, 16:55
Re: Min 2.0L 16V Corrado
det kommer etterhvert..må bare være litt bra vær;)
noen som vet hva som må til for å få godkjent senk i vognkort? Det jeg vet er:
10cm regelen
At hjul ikke tar borti skjerm ved full sving
TûV papirer
Papirer på 4 huls/forstillingskontroll
Lysjustering
Holder dette for å godkjenne senk? Tenkte å ta det i skien..vet du kanskje noe om dette BlackDragon07 ?
noen som vet hva som må til for å få godkjent senk i vognkort? Det jeg vet er:
10cm regelen
At hjul ikke tar borti skjerm ved full sving
TûV papirer
Papirer på 4 huls/forstillingskontroll
Lysjustering
Holder dette for å godkjenne senk? Tenkte å ta det i skien..vet du kanskje noe om dette BlackDragon07 ?
Corradopower!
Re: Min 2.0L 16V Corrado
lastavhengig ventil må justeres..
- Morten Tangen
- Posts: 297
- Joined: 24 Sep 2007, 16:55
Re: Min 2.0L 16V Corrado
hmm, ok. Hvordan gjøres dette da?Får jeg no papirer på at det er gjort, eller kjører verkstedet bare en bremsetest og ser hvordan fordelinga er?
Corradopower!
-
- Posts: 2349
- Joined: 13 May 2008, 08:51
- Location: Don`t tell the police
- Contact:
Re: Min 2.0L 16V Corrado
Det ryktes at bt i skien er VELDIG sære på ting uten for normen,men har du tuv-papirene i orden og papirene på en firhjulskontroll så er du langt på vei.
Mente minimumet var 12cm diagonalt? Men mulig jeg tar feil der.
En av grunnene til at jeg alltid bruker NAF er fordi det ikke er dagsformen til de ansatte som avgjør om bilen blir eu-godkjent eller ikke, men den tekniske tilstanden på bilen:!:
Mente minimumet var 12cm diagonalt? Men mulig jeg tar feil der.
En av grunnene til at jeg alltid bruker NAF er fordi det ikke er dagsformen til de ansatte som avgjør om bilen blir eu-godkjent eller ikke, men den tekniske tilstanden på bilen:!:
Fast, angry and furious
From Oblivion to Oblivion
From Oblivion to Oblivion
- Morten Tangen
- Posts: 297
- Joined: 24 Sep 2007, 16:55
Re: Min 2.0L 16V Corrado
ah, ok. Men siden forrige eier ble stoppet i tekniskkontroll av BT, så må jeg vel til de og vise den og ikke NAF? om det er 10-12 cm er ikke så veldig viktig siden jeg har tenkt å skru den endel opp hvis jeg skal godkjenne senkenBlackDragon07 wrote:Det ryktes at bt i skien er VELDIG sære på ting uten for normen,men har du tuv-papirene i orden og papirene på en firhjulskontroll så er du langt på vei.
Mente minimumet var 12cm diagonalt? Men mulig jeg tar feil der.
En av grunnene til at jeg alltid bruker NAF er fordi det ikke er dagsformen til de ansatte som avgjør om bilen blir eu-godkjent eller ikke, men den tekniske tilstanden på bilen:!:
Corradopower!
-
- Posts: 2349
- Joined: 13 May 2008, 08:51
- Location: Don`t tell the police
- Contact:
Re: Min 2.0L 16V Corrado
Er ikke helt sikker på hvordan det fungerer etter en slik kontroll, men ring til naf og hør?Morten Tangen wrote:ah, ok. Men siden forrige eier ble stoppet i tekniskkontroll av BT, så må jeg vel til de og vise den og ikke NAF? om det er 10-12 cm er ikke så veldig viktig siden jeg har tenkt å skru den endel opp hvis jeg skal godkjenne senken
Vil ikke anbefale bt i skien!!
M.m du høyner den igjen, men det var det du nevnte? Kan hende de går med på det.
Fast, angry and furious
From Oblivion to Oblivion
From Oblivion to Oblivion
- Morten Tangen
- Posts: 297
- Joined: 24 Sep 2007, 16:55
Re: Min 2.0L 16V Corrado
ja får høre, men må vel til BT for å få det godkjent i vognkort..det kan vel ikke naf gjøre når jeg tenker meg omBlackDragon07 wrote:Er ikke helt sikker på hvordan det fungerer etter en slik kontroll, men ring til naf og hør?Morten Tangen wrote:ah, ok. Men siden forrige eier ble stoppet i tekniskkontroll av BT, så må jeg vel til de og vise den og ikke NAF? om det er 10-12 cm er ikke så veldig viktig siden jeg har tenkt å skru den endel opp hvis jeg skal godkjenne senken
Vil ikke anbefale bt i skien!!
M.m du høyner den igjen, men det var det du nevnte? Kan hende de går med på det.
Corradopower!
-
- Posts: 2349
- Joined: 13 May 2008, 08:51
- Location: Don`t tell the police
- Contact:
Re: Min 2.0L 16V Corrado
Nei, de gjør ikke det. Så da må du nok på bt for å få det inn i vognkortet.
Fast, angry and furious
From Oblivion to Oblivion
From Oblivion to Oblivion
- skognilsen
- Posts: 57
- Joined: 06 Mar 2010, 01:29
- Location: Oslo
Re: Min 2.0L 16V Corrado
Når det gjelder lasteavhengig ventil, så drar du til møller. Kostet 2689.-
- Morten Tangen
- Posts: 297
- Joined: 24 Sep 2007, 16:55
Re: Min 2.0L 16V Corrado
vet ikke om jeg trenger denne ny...men må jeg ha ny sånn så kjøper jeg på NBS, der koster den i underkant av 1400,-skognilsen wrote:Når det gjelder lasteavhengig ventil, så drar du til møller. Kostet 2689.-
Corradopower!