my baby! VW Corrado G60 RS2 1.9l
Moderator: Moderators
- JohnnyCorrado
Re: my baby! '89 Corrado G60 - oppdatert 16. sept
det er planen, ja... utblåset på kompressoren er like over 2", så det virker mest praktisk. mener du det blir for lite?
1994 VW Corrado VR6
- JohnnyCorrado
fikk forøvrig gjort noe fornutig i går siden de siste silikondelene kom i posten; fikk satt på plass lysholm'en og laget til overgangen
har igjen noe småtteri, men det tar jeg til uka. bør også skifte olje (selv om den jeg har i nå har gått drøyt 1000km). håper på oppstart kommende uke 

1994 VW Corrado VR6
- JohnnyCorrado
fikk gjort siste rest av monteringsarbeid i dag, med et unntak. den "åndeslangen" som skal fra blokka til kompressoren er faen ikke mulig å få over nippelen den skal på
får se på det i morgen. bortsett fra den dumme slangen, så gjenstår det å skifte olje og filter før oppstart.
må også få på filter på catchtanken og bensinåndinga.

får se på det i morgen. bortsett fra den dumme slangen, så gjenstår det å skifte olje og filter før oppstart.
må også få på filter på catchtanken og bensinåndinga.

1994 VW Corrado VR6
Re: my baby! '89 Corrado G60 - oppdatert 27. sept
se derja, dette blir bra 

- JohnnyCorrado
takkMouh wrote:se derja, dette blir bra

får vel kjørt et par uker før bilen skal i vinteropplag, hehe.
håper bare jeg får på plass den forbanna slangen som skal på undersiden av kompressoren. den som går fra der den bakre braketten til G-laderen satt. fikk den faen ikke på

1994 VW Corrado VR6
Topp! Ser veldig bra ut.!
- JohnnyCorrado
takk
fant forøvrig ut hvorfor jeg ikke får på den jævla slangen, det mangler jo en fitting/nippelgreie der...
det blir den som er nederst til venstre på bildet. der har jeg kun selve flensen ut, men ikkeno sånn til å tre slangen inn på. ikke rart jeg sleit med å få på slangen (som er like tykk som røret).
må enten få laget til noe å sette på, eller klare å tvinge slangen over.

fant forøvrig ut hvorfor jeg ikke får på den jævla slangen, det mangler jo en fitting/nippelgreie der...

det blir den som er nederst til venstre på bildet. der har jeg kun selve flensen ut, men ikkeno sånn til å tre slangen inn på. ikke rart jeg sleit med å få på slangen (som er like tykk som røret).

1994 VW Corrado VR6
din lokale rørlegger kan nok hjelpe degJohnnyCorrado wrote:takk![]()

-
Snart i mål nå
Du legger vel ut en liten lydsnutt når du er ferdig?
Hvor mange hk regner du med på å ende opp med?

Du legger vel ut en liten lydsnutt når du er ferdig?
Hvor mange hk regner du med på å ende opp med?
Fast, angry and furious
From Oblivion to Oblivion
From Oblivion to Oblivion
- JohnnyCorrado
Mouh: ja, jeg håper det:D irriterende å vente på en sånn filleting! skal gå ut og prøve å ta mål på den flensen nå. håper bare jeg slipper å plukke av pressa for å få det til
BlackDragon07:
jepp! snart i mål, og det kjennes deilig ut
fikk salgsmeldingen fra tidligere eier i posten i dag også, så da kan jeg dra og hente skiltene mine i morgen (at last!). ganske god timing
effekt? tja... prøve meg ut pent i starten. 200+ ærlige bør være innenfor rekkevidde med stage II/III som jeg har nå.
blir nok stage IV+ etter hvert når jeg får gjort det jeg vil med motoren.

BlackDragon07:
jepp! snart i mål, og det kjennes deilig ut

fikk salgsmeldingen fra tidligere eier i posten i dag også, så da kan jeg dra og hente skiltene mine i morgen (at last!). ganske god timing

effekt? tja... prøve meg ut pent i starten. 200+ ærlige bør være innenfor rekkevidde med stage II/III som jeg har nå.
blir nok stage IV+ etter hvert når jeg får gjort det jeg vil med motoren.
Last edited by JohnnyCorrado on 29 Sep 2010, 13:27, edited 1 time in total.
1994 VW Corrado VR6
God følelse når enden er nær 
Lykke til og gooood tuuuuuuur

Glenn
Ønsker meg ny Corrado :-/
Medlem av eldrerådet
Medlem av eldrerådet
- JohnnyCorrado
ja, begynner å kjenne detglennern wrote:God følelse når enden er nær

tusen takk

1994 VW Corrado VR6
- JohnnyCorrado
flensen jeg har:

begynner å lure på om det faktisk skal være sånn, eller om de bare har glemt å sette på en ordentlig nippel/fitting-greie. sendte mail til Betz på BBM, han skjønte ikke helt hva jeg mente. har sendt ham samme bilde så får vi se hva han har å si. flensen på kompressoren er ca like tykk som slangen som skal på. frister veldig å få tak i en liten overgang som lar meg spleise slangen jeg har med en som passer på flensen, og sette på noen slangeklemmer. det bør holde?
begynner å lure på om det faktisk skal være sånn, eller om de bare har glemt å sette på en ordentlig nippel/fitting-greie. sendte mail til Betz på BBM, han skjønte ikke helt hva jeg mente. har sendt ham samme bilde så får vi se hva han har å si. flensen på kompressoren er ca like tykk som slangen som skal på. frister veldig å få tak i en liten overgang som lar meg spleise slangen jeg har med en som passer på flensen, og sette på noen slangeklemmer. det bør holde?
1994 VW Corrado VR6
Mr. Mouh har jo samme Lysholm som deg, Kanskje han har tips??
Glenn
Medlem av eldrerådet
Medlem av eldrerådet
jeg syns det der ser litt rart ut, tror jeg ville ha fått tak i en fitting som passer der, så jeg sier igjen; "din lokale rørlegger kan sikker hjelpe deg"