Ildmars corrado

En liten presentasjon av din bil!

Moderator: Moderators

ildmar
Posts: 490
Joined: 07 Jul 2009, 23:33
Location: Brumunddal

Re: Ildmars corrado

Post by ildmar »

Nå har det seg sånn at jeg er litt lite kreativ av og til så tenkte jeg skulle høre litt med dere hva dere synes er en bra løsning...

Enden på eksoshuset mitt ser slik ut:
Image

Er det noen kreative folk her som har en bra løsning? :D
1991 - Corrado G60T karman
User avatar
Ron
Posts: 287
Joined: 24 Aug 2009, 03:09
Location: Trondheim

Re: Ildmars corrado

Post by Ron »

Jepp, finne ut kors`n bil den turbo`n sto på originalt, å ta øverste biten av den Downpipen.
(flensen som passer mot den flensen du har bilde av)

Da blir det bolt on :D
ildmar
Posts: 490
Joined: 07 Jul 2009, 23:33
Location: Brumunddal

Re: Ildmars corrado

Post by ildmar »

hehe det er sant :D kanskje prøve å få tak i det da :)
har søtti på en ford escort rs turbo så skal vel ikke bli altfor vanskelig å finne ;)
1991 - Corrado G60T karman
ildmar
Posts: 490
Joined: 07 Jul 2009, 23:33
Location: Brumunddal

Re: Ildmars corrado

Post by ildmar »

Da har jeg mer eller mindre gitt opp å prøve å få tak i en downpipe fra en RS... da di fleste bare selger hele eksosen...:( så har gått i det kreative hjørnet og funnet ut at jeg skal prøve å lage en sjøl som passer :)
1991 - Corrado G60T karman
User avatar
Ron
Posts: 287
Joined: 24 Aug 2009, 03:09
Location: Trondheim

Re: Ildmars corrado

Post by Ron »

mulig en kompis av meg har en, skal sjekke å gi deg beskjed.

:D
ildmar
Posts: 490
Joined: 07 Jul 2009, 23:33
Location: Brumunddal

Re: Ildmars corrado

Post by ildmar »

okei hadde vært fint :D
men er ferdig med min hjemmelagede omtrent nå :p ble faktisk ganske bra men vet ikke om den er helt 100% tett:P
1991 - Corrado G60T karman
ildmar
Posts: 490
Joined: 07 Jul 2009, 23:33
Location: Brumunddal

Re: Ildmars corrado

Post by ildmar »

da var manifolden inne og i det jeg skulle sette i turbo så fant jeg ut at det ikke var plass! actuatorn på turbo kommer borti torpedo veggen... dette var noe veldig irriterende igrunn ... noen som har noen gode forslag til løsning på dette? :)
1991 - Corrado G60T karman
User avatar
Ron
Posts: 287
Joined: 24 Aug 2009, 03:09
Location: Trondheim

Re: Ildmars corrado

Post by Ron »

Monter den på skrå du,bare forleng staget for å få det te å nå fram til "tappen" på WG.

Eneste du må tenke på er at staget går rimelig beint utifra klokka, dette for å unngå lekasje.

Du burde montere Cosworth klokke på den turbo`n om det er en RS turbo -turbo, om du kjører over 0.8
bar på den originale RS turbo klokka, kan den fort slippe, å du vil da få boost peak, det sier seg selv
at det ikke er noe sæli.. Har 2 stk Org Cosworth wastegte- klokker liggende om du vil kjøpe
en, da får du stabilt trykk. Du kan justere den mellom 0.8-1.2.
ildmar
Posts: 490
Joined: 07 Jul 2009, 23:33
Location: Brumunddal

Re: Ildmars corrado

Post by ildmar »

Ron wrote:Monter den på skrå du,bare forleng staget for å få det te å nå fram til "tappen" på WG.

Eneste du må tenke på er at staget går rimelig beint utifra klokka, dette for å unngå lekasje.

Du burde montere Cosworth klokke på den turbo`n om det er en RS turbo -turbo, om du kjører over 0.8
bar på den originale RS turbo klokka, kan den fort slippe, å du vil da få boost peak, det sier seg selv
at det ikke er noe sæli.. Har 2 stk Org Cosworth wastegte- klokker liggende om du vil kjøpe
en, da får du stabilt trykk. Du kan justere den mellom 0.8-1.2.
kanskje litt dumt spm... men går det ann å droppe å bruke den?
1991 - Corrado G60T karman
User avatar
Ron
Posts: 287
Joined: 24 Aug 2009, 03:09
Location: Trondheim

Re: Ildmars corrado

Post by Ron »

Da må du ha separat waste gate.

Har turbo manifoilden din utak for det?
ildmar
Posts: 490
Joined: 07 Jul 2009, 23:33
Location: Brumunddal

Re: Ildmars corrado

Post by ildmar »

nei har ikke det.. så da får jeg bare prøve å få laga en ny brakett til klokka .. treffer ikke den derre knotten på WG i det hele tatt..
1991 - Corrado G60T karman
User avatar
Ron
Posts: 287
Joined: 24 Aug 2009, 03:09
Location: Trondheim

Re: Ildmars corrado

Post by Ron »

ildmar wrote:nei har ikke det.. så da får jeg bare prøve å få laga en ny brakett til klokka .. treffer ikke den derre knotten på WG i det hele tatt..
Ja det er riktige måten å gjøre det på.

Du kan også skifte til ei typisk HKS klokke, vanlig på jappse bila.
Den HKS klokka jeg tenker på er bitteliten :D

Hadde ei slik ei på en S13, skal se om jeg finner bilde.
ildmar
Posts: 490
Joined: 07 Jul 2009, 23:33
Location: Brumunddal

Re: Ildmars corrado

Post by ildmar »

hehe okei :D
det er standarer for hvor mye klokkene "flytter" det staget eller?
1991 - Corrado G60T karman
User avatar
Ron
Posts: 287
Joined: 24 Aug 2009, 03:09
Location: Trondheim

Re: Ildmars corrado

Post by Ron »

Her er den jeg tenker på, max 5-6cm i diameter.
Denne ga meg helt stabilt ladetrykk opp til 1.4 bar, knail :D

http://www.frsport.com/HKS-1430-RN004-W ... _1566.html
ildmar
Posts: 490
Joined: 07 Jul 2009, 23:33
Location: Brumunddal

Re: Ildmars corrado

Post by ildmar »

den hadde nok fått plass også :)
men tror jeg skal satse på den orginale ei stund framover... men braketen til hks'en.. trur du det går ann å bruke noe slikt til den orginale?
1991 - Corrado G60T karman
Post Reply