Da bestemte høyre bakbrems seg for å henge seg opp..
Kanskje ikke rart når det er -20 grader.. Det er ikke brekket som har hengt seg, så kaliperen er mest sannsynlig ødelagt.
Bestilte like greit nye Mk4 calipere til begge sider bak, ombygningssett til Mk4 calipere, to nye håndbrekkwiere, rustfrie bremseslanger all-round og Black Diamond slissede/borede skiver til foran/bak. Må da kunne stoppe når jeg etterhvert får sammen den nye motoren.
Da dette bestilles fra England (og de må bestille det inn til seg igjen), blir bilen stående på bukk i ca 2 uker. Da satser jeg på å få bytte alt av foringer, styrestag, endeledd, øvre "støtdemperfester" foran og annet som hører med i denne perioden, samt montere de nye bremsedelene når de kommer..
Kan hende jeg tar en kjapp motoroverhaling på motoren som står i bilen også, jeg har jo noen deler til overs...

Blir isåfall ventiltettninger, toppakning, toppbolter, rådelager, stempelringer og bunnpannepakning. + Selvfølgelig andre pakninger som må av i samme prosess.
Hvis det skjer blir det en enkel overhaling med blokka stående i bilen. Har honingsverktøy på jobben om det skulle trengs. Trenger ikke bli 100% som nytt, men det bør forlenge livet på motoren noen kilometer iallefall, samt få has på noe av oljebruken..
Må se hva jeg får tid til.
I mellomtiden blir det sideveiskjøring i bmw'n til jeg får bilen min på veien igjen. Hørte jeg noen si bakhjulstrekk, rekkesekser og snø?