wormy sin g60...

En liten presentasjon av din bil!

Moderator: Moderators

wormy
Moderator

Re: wormy sin g60

Post by wormy »

Etter en god spraying med smøremiddel på gasswire og overalt på gasspjeldet ser det ut som om det har løsnet.
Ny gasswire er uansett bestilt, sammen med en pakning og litt forskjellig for å få bilen til ikke å dugge. (Det kommer inn fuktighet via varmlufta. Så når jeg guffer på med varmluft når det regner gjør jeg vondt værre.. :roll:)

Kan hende jeg bytter over gasspjeldet fra en av delemotorene når jeg bytter gasswiren. Har jo pakningene som trengs, så er bare å bytte over. :?
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
wormy
Moderator

Post by wormy »

Noen som har noen tips på hvorfor motoren plutselig "dør" når jeg kjører? - Altså, den skrur seg av.. Styring/bremser fungerer som det skal. De to gangene det skjedde var bilen varm.
Hendt to ganger nå, begge gangene etter at jeg begynnte å få problemer med gassen. Vet ikke om det har sammenheng.
Den første gangen startet den rett opp igjen etterpå, andre gangen var den litt tungstartet. Første gang var samme dag som gassen hang seg opp, andre gang var i dag.

Det som trengs for at motoren skal gå rundt er jo bensin, luft og gnist.. Nesten helt sikker på at det ikke er noe galt med bensintilførselen.. Kan være den gamle coilen som er sliten, men det ville jeg vel merke på andre måter enn at bilen plutselig stopper..? Plugger, pluggledninger, fordelerlokk, rotor er så å si nytt.
Har på følelsen at det er noe elektrisk.. Kanskje noe kødd med fordeleren..? Noe dårlig kontakt/slitent relé?
Har forresten en ny coil liggende, kanskje prøve den. (Tilsvarende MSD Blaster.)

Noen som har opplevd noe lignende? :(
acoupe

Post by acoupe »

merker du om det er noe av det elektriske inni bilen som blir påvirket av at motoren stopper?
rub-A-dub
Kisseg60

Post by Kisseg60 »

Det er ikke bensinpumpa som kutter? Eller motorstyreenhet rele.?
Har vært borti det på en golf 3 en gang. da var det motorstyreenhet releet som kutta innimellom.
Mener det er det releet som sitter øverst på tavla, tredje fra venstre.(tror jeg)
Og at bremsene virker er fordi du har elektronisk bremsekraft forsterker. :D
Mawrick

Post by Mawrick »

Hadde begynt å sjekke at alle jordinger er bra - at du har god jord fra batteri/karosseri og inn på motor etc.
(Om den er dårlig så kan det i yterste konsekvens føre til en defekt hjerne, om den blir liggende med ujevn spenning).

Kan også være hjernen/styre-enheten, hadde noe lignende på en Passat VR6 en gang - endte opp med å skifte styreenhet. (Men var nok forårsaket av de dårlige jordingene på bilen).

Ellers kan du jo også sjekke inni fordeleren at kontaktpunktene er rene og fine, og at rotoren sitter som den skal.
Polo Classic

Post by Polo Classic »

Kan være hallgiver i fordeleren
NO SPEAKERS,
NO BODYKITS,
NO BULLSHIT
wormy
Moderator

Post by wormy »

Takk for tips!
Alt elektrisk inne i bilen fungerer.

Har foreløpig ikke tid til å sjekke, da jeg har eksamener ute å går.. Skal ta en grundigere titt om en 2ukers tid om problemene fortsetter.
Heldigvis har ikke dette skjedd ofte.. :-)
wormy
Moderator

Post by wormy »

Ikke hatt noe mer problemer med det, så får se hva som skjer videre nå.
Har en ny gasswire liggende, men det ser ut som en god dæsj med smøremiddel rundt overalt på gasspjeldet har hjulpet..
Virker nesten som om spjelda har vært "trege" lenge, siden nå har jeg mer ladetrykk lenger nede. 0.95bar fra 2000rpm (før 2750), 1bar fra 2500 og stabilt oppover. :wink:

Testa også 70-110 som noen driver med.. 3.gir ga 3,3sek, 4.gir ga 4,3sek. Synes da det er brukbart med tanke på motorens generelle stand.
Autotech 260/256 kam :|
3.5bar fpr
isv reroute
Autotech chip for dette oppsettet
...
Resten er vel nesten orginalt. Tror jeg lever i faresonen når det gjelder holdbarhet nå - den har jo nesten rulla 250000... :roll:
Lurer på hvordan tidene blir med ny motor til vår'n.. :twisted:
Oekern
Moderator

Post by Oekern »

Ja nei den har rulla endel KM den bilen din nå. hehe.
Men det beviser jo bare at en G60 er holdbar.

Vi gleder vell oss alle til du får i den nye motoren! :twisted:
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
wormy
Moderator

Post by wormy »

Da har jeg fiklet litt igjen.
Har i lengre tid kun fått inn lokalradioen på cd-spilleren. Og når cd-spilleren ikke liker brente cder, blir det dyrt i lengden om jeg vil høre på musikk.

Vippa ned taktrekket i bakkant, skrudde ut hele antenna, åpna den, skrapte ut all guffe og reiv ut antenneforsterkeren. Den var selvfølgelig ganske korrodert, og gjorde signalene dårligere. Loddet antennekablen til toppen av antennebasen og blendet av 12volten som hadde gått til antenneforsterkeren tidligere.

Resultat?
Nå får jeg inn Svenske radiokanaler (og norske seff) jeg ikke ante eksisterte - krystallklart. Selv om jeg står stille inne i en garasje.. :mrgreen:
Anbefales om noen her har dårligere radiosignaler. Er ikke en veldig vanskelig jobb, bare pass på at det blir tett overalt igjen. ;)
wormy
Moderator

Post by wormy »

Da bestemte høyre bakbrems seg for å henge seg opp.. :evil:
Kanskje ikke rart når det er -20 grader.. Det er ikke brekket som har hengt seg, så kaliperen er mest sannsynlig ødelagt.
Bestilte like greit nye Mk4 calipere til begge sider bak, ombygningssett til Mk4 calipere, to nye håndbrekkwiere, rustfrie bremseslanger all-round og Black Diamond slissede/borede skiver til foran/bak. Må da kunne stoppe når jeg etterhvert får sammen den nye motoren.

Da dette bestilles fra England (og de må bestille det inn til seg igjen), blir bilen stående på bukk i ca 2 uker. Da satser jeg på å få bytte alt av foringer, styrestag, endeledd, øvre "støtdemperfester" foran og annet som hører med i denne perioden, samt montere de nye bremsedelene når de kommer.. :twisted:

Kan hende jeg tar en kjapp motoroverhaling på motoren som står i bilen også, jeg har jo noen deler til overs... :shock:
Blir isåfall ventiltettninger, toppakning, toppbolter, rådelager, stempelringer og bunnpannepakning. + Selvfølgelig andre pakninger som må av i samme prosess.
Hvis det skjer blir det en enkel overhaling med blokka stående i bilen. Har honingsverktøy på jobben om det skulle trengs. Trenger ikke bli 100% som nytt, men det bør forlenge livet på motoren noen kilometer iallefall, samt få has på noe av oljebruken.. :?
Må se hva jeg får tid til.

I mellomtiden blir det sideveiskjøring i bmw'n til jeg får bilen min på veien igjen. Hørte jeg noen si bakhjulstrekk, rekkesekser og snø? :mrgreen:
Kisseg60

Post by Kisseg60 »

Det er godt du oppgraderer bremsene også. er ikke alle s gidder det.!
wormy
Moderator

Post by wormy »

Kisseg60 wrote:Det er godt du oppgraderer bremsene også. er ikke alle s gidder det.!
Er ikke rart når f.eks. Kollevold tar godt over 1000kr da... PER skive... :roll:

Edit:
Kollevold tar 2690,- for et par slissede og borrede skiver foran, og 2150,- for et par bak..
Normal utsalgspris på jobben er 2200,- foran og 1800,- bak. Mulig med litt rabatt om man kjøper et sett.. Bare å ta kontakt.. (Sorry for "reklame" :oops: )
glennern

Post by glennern »

Kult å se litt updates og hvor mye $ som brukers :-) Hvor kjøpte du mk4 kalipterene og hva kosta de?
Bruker du original sadel og standard skiver?
Jeg må bytte bak selv så vurderer det samme?
Glenn
Ønsker meg ny Corrado :-/
Medlem av eldrerådet
BlackDragon07

Post by BlackDragon07 »

Kisseg60 wrote:Det er godt du oppgraderer bremsene også. er ikke alle s gidder det.!
Syns bremsene orginalt på disse bilene er veldig bra, men det spørs jo på hvor mange hk man putter i da :wink: Selv så skal jeg sette på girling 60 foran på orginale skiver. Kunne tenkt meg og satt 228mm skiver på bak også.
Noen som vet om det er en stor jobb?
wormy wrote: Er ikke rart når f.eks. Kollevold tar godt over 1000kr da... PER skive... :roll:
Tar du en ringerunde så får du de til halvparten :D (hvis det var orginale skiver du mente?!)
Fast, angry and furious

From Oblivion to Oblivion
Post Reply