Et par ting jeg lurer på bare

- På tomgangsregulatoren skal det settes på et filter
- På oljeinnåndingen (hvis jeg har tegna korrekt

- Hva er det med spørsmåltegnet fornoe?

- Og hva skal gjøres med åpningen på laderen?

Moderator: Moderators
Du kan også sette på et luftfilter på komperssoren også.......i stede for å blende den.Nicklas wrote:Så blende av kompressoren, og filter på alle de andre?
Takk for raskt svar wormy!
Ja. Bør ikke la "åpninger" til motoren være utildekket.Oekern wrote:Så man skal koble på et filter ut fra undersia ta gasspjeldet og ?
Jeg tror jeg kommer til å blende av boost-return røret ved gasspjeldet, men beholde resten av røret. Da har jeg fortsatt åndingen inn i laderen, men fjerner "problemet" med at varm trykkluft kommer tilbake til laderen.Mouh wrote:vel i stede for å sette filter på åndingen så ville jeg heller ha laget til en slange-tilkobling på blendingen til G-laderen og dratt en slange mellom åndingen og G-laderen sin blendeplate.
evt så setter du på en catch-tank mellom åndingen og filteret, da det kan bli grisete i motorrommet ditt om du ikke har det der.
ang filter på returen på spjelet så er det litt omstritt, da det alltid vil blåse ut der så trenger du strengt tatt ikke noe filter der...
Jeg kjørte vel ca 1,5 år med åpen retur uten noen form for problemer.
men jeg vil tro at dette er litt smaksak, jeg tror nok at noe av "nyse"-lyden vil bli borte om man velger filter her..