Har hørt at noen maler bedre enn andre, og lurer på hva jeg kan gjøre for å få den ordentlig godlyden i g60'n min?
For øyeblikket er det org luftfilter og slikt i motorrommet, er 3" eksos, chip og mindre ladehjul
Lengter etter den søte lyden
Det hele dreier seg om å fjerne returen, slik at lufta slippes ut i friluft når du slipper gassen.
Du må enten blokke hullet på laderen med noe, eller sette på et ekstra filter, kjøre ISV over i innsugsrøret mellom IC og gasspjeld, samt lage en for for catch-tank ordning for oljedampen som kommer fra toppen.
Nicklas wrote:Ok! Takk for svar Er ikke dårlig ellernoe for laderen det? Syntes jeg leste noe om at den ikke fikk ordentlig smøring da? Irriterende lyd å kjøre med?
Hva lyden angår er jo smak og behag. Du mister riktignok oljedampen tilbake i laderen, men dette kan du kompensere ved å spraye litt teflon(?)spray inn i laderen en gang i blant.
Da må jeg vel nesten investere i det etterhvert da Bare få unna forsikringa og få satt på motorfestene og sånn
Er det med driftsikkert og sånn også da, bedre grep? Vet ikke om det glipper noe med orginalt jeg?
Nicklas wrote:
Er det med driftsikkert og sånn også da, bedre grep? Vet ikke om det glipper noe med orginalt jeg?
Driftsikkert? Reima må nok byttes noen ganger i året..
Du bør nesten ha med en reserve i bilen tenker jeg. Det er såpass stor "belastning" på tannreima at den slites fort. Husker ikke helt, men mener det var ca 4000km?
Eventuelt om du får tatt vannpumpa over på servopumpebelte, så kan du iallefall kjøre litt selv om reima ryker
Det sies at den gir noe mer ladetrykk, hvor mye tørr jeg ikke uttale meg om.
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....