corrado 4x4 awd syncro
Moderator: Moderators
corrado 4x4 awd syncro
Fra første gang jeg så en Corrado var jeg stup forelska:)
Den bilen skulle jeg ha en gang!!
Men ble litt skuffet når jeg fant ut at det var en gnager:)
Den burde ha kommet med syncro!!
Så leiker litt med tanken om å få bygd en syncro corrado!
Noen som har noen ideer eller tips om hva som må til?
Feks. Fått tak på et golf r32 vrak. Hadde vært gromt men er vell ikke akkurat flust av de.
-Eller en g60 syncro eller vr6 syncro det lar seg vell gjøre.
- Audi tt kom jo også med 4x4 men er vell best å holde seg til vw.
-Passat vr6 syncro:? kanskje
Bare å komme innvendinger!!
Den bilen skulle jeg ha en gang!!
Men ble litt skuffet når jeg fant ut at det var en gnager:)
Den burde ha kommet med syncro!!
Så leiker litt med tanken om å få bygd en syncro corrado!
Noen som har noen ideer eller tips om hva som må til?
Feks. Fått tak på et golf r32 vrak. Hadde vært gromt men er vell ikke akkurat flust av de.
-Eller en g60 syncro eller vr6 syncro det lar seg vell gjøre.
- Audi tt kom jo også med 4x4 men er vell best å holde seg til vw.
-Passat vr6 syncro:? kanskje
Bare å komme innvendinger!!
Re: corrado 4x4 awd syncro
Du er ikke alene om å tenke den tanken.
Få ta i en vr6 syncro å bygge om.
Men jeg har titta og forska litt og det er syyyyykt mye jobb.
Tunnelen må bygges om så d et er plass til mellomaksel, hele gulvet bak må gjøres noe med så det blir plass
til bakstilling, diff og bensintank og alt som skal bak der.
Er man glad i vinkelsliper, sveiseaparat og målebånd er det bare å sette i gang.!

Få ta i en vr6 syncro å bygge om.
Men jeg har titta og forska litt og det er syyyyykt mye jobb.
Tunnelen må bygges om så d et er plass til mellomaksel, hele gulvet bak må gjøres noe med så det blir plass
til bakstilling, diff og bensintank og alt som skal bak der.
Er man glad i vinkelsliper, sveiseaparat og målebånd er det bare å sette i gang.!

-
- Posts: 2349
- Joined: 13 May 2008, 08:51
- Location: Don`t tell the police
- Contact:
Re: corrado 4x4 awd syncro
Var inne på tanken selv, helt til jeg fikk det svaret som står ovenfor meg.
Må bare akseptere gull bilen som den er, og tenke på at en "gnager" klarer en høyere hastighet gjennom en sving enn en "breiflabb"

Må bare akseptere gull bilen som den er, og tenke på at en "gnager" klarer en høyere hastighet gjennom en sving enn en "breiflabb"


Fast, angry and furious
From Oblivion to Oblivion
From Oblivion to Oblivion
Re: corrado 4x4 awd syncro
Er noen som har tatt fra Golf Rallye og.
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
Re: corrado 4x4 awd syncro
vel.. det er mye frem og tilbake ang dette emnet, Ja det er jobb. nei man må ikke gjøre noe med tunellen.
det man må gjøre er å skjære ut gulvet i bagasjen, og sveise inn gulvet til en Golf Rallye/G60 syncro.
og man må seff bytte ut bensintank osv.
så må man sveise opp fester til mellomakselen.
og hvis man ønsker å ha dette godkjent så må man holde seg under vekten til den bilen man henter gulvet fra.
så det er fult mulig og gjøre, MEN man bør være glad i å måle/skjære/sveise som Kisse sier her
det man må gjøre er å skjære ut gulvet i bagasjen, og sveise inn gulvet til en Golf Rallye/G60 syncro.
og man må seff bytte ut bensintank osv.
så må man sveise opp fester til mellomakselen.
og hvis man ønsker å ha dette godkjent så må man holde seg under vekten til den bilen man henter gulvet fra.
så det er fult mulig og gjøre, MEN man bør være glad i å måle/skjære/sveise som Kisse sier her

Re: corrado 4x4 awd syncro
Hvor skal man gjøre av eksosen?
blir vel dårlig plass i tunnelen når mellom akslingen går der.
Rart at det er bilen man tar gulve fra, man skal holde seg under vekten på.
Biltilsyne finner jo på alt mulig faen skap:) Får å gjøre de vanskelig.
Kan vel ta gulve fra en vilken som helst golf syncro vil jeg tro!?
Det er vell likt på golf?
Eller må man ha rally utgaven.
Man kan beholde vr6 motoren bare få på en syncro kasse??
blir vel dårlig plass i tunnelen når mellom akslingen går der.
Rart at det er bilen man tar gulve fra, man skal holde seg under vekten på.
Biltilsyne finner jo på alt mulig faen skap:) Får å gjøre de vanskelig.
Kan vel ta gulve fra en vilken som helst golf syncro vil jeg tro!?
Det er vell likt på golf?
Eller må man ha rally utgaven.
Man kan beholde vr6 motoren bare få på en syncro kasse??
Re: corrado 4x4 awd syncro
vel, eksosen legger man på samme måte som man har gjort på de andre syncro-bilene.
vel for å være helt på den sikre siden så ville jeg ha kontaktet BT, for å få et klart svar fra de.. men av det jeg har hørt tidligere så er det vekten som gjelder.
og som jeg skrev golf Rallye/G60 syncro (/ = eller)
vel for å være helt på den sikre siden så ville jeg ha kontaktet BT, for å få et klart svar fra de.. men av det jeg har hørt tidligere så er det vekten som gjelder.
og som jeg skrev golf Rallye/G60 syncro (/ = eller)

Re: corrado 4x4 awd syncro
Kan hente fra en passat g60/vr6 syncro også, denne veier vel litt mer.
Re: corrado 4x4 awd syncro
Ja ringte bt for å høre om hva jeg måtte gjøre for å få godkjent å bygge om fra 8v til vr6.
Da var det meste greit bortsett fra at jeg ikke måtte overstige orginal vekta på 8v.
Vr6 veier jo noe mer.
Da måtte jeg skaffe pappirer fra vw at det var greit. (Det er jo sikkert lettvint)
Foreslo at jeg kunne jo hive ut alt jeg ikke trenger seter å dash å sånn da bare lo han og sa at det måtte jo være i forsvarlig stand.
Hvor fett hadde det ikke vært å kommet i full sladd igjenom brei sladden
på rudskogen med en corrado R32:)
Får kjøpe inn litt etter litt etter som man snubler over det.
Har man god tid så dukker det alltids opp noen billige deler.
Så bare å si fra viss dere har liggende:)!
Da var det meste greit bortsett fra at jeg ikke måtte overstige orginal vekta på 8v.
Vr6 veier jo noe mer.
Da måtte jeg skaffe pappirer fra vw at det var greit. (Det er jo sikkert lettvint)
Foreslo at jeg kunne jo hive ut alt jeg ikke trenger seter å dash å sånn da bare lo han og sa at det måtte jo være i forsvarlig stand.
Hvor fett hadde det ikke vært å kommet i full sladd igjenom brei sladden
på rudskogen med en corrado R32:)
Får kjøpe inn litt etter litt etter som man snubler over det.
Har man god tid så dukker det alltids opp noen billige deler.
Så bare å si fra viss dere har liggende:)!
Re: corrado 4x4 awd syncro
Lien wrote:
Hvor fett hadde det ikke vært å kommet i full sladd igjenom brei sladden
på rudskogen med en corrado R32:)
Drømmen!!!

JEg har en venn som driver med sin caddy pickup.
Med understell og motor fra en passat g60 syncro. Og turbo

-
- Posts: 10
- Joined: 30 Nov 2008, 19:32
Re: corrado 4x4 awd syncro
Ja men hvor stor er vektforskjellen på VR6 kontra en R32 maskin, burde jo være muligt å bygge en r32 corrado (da med frw) uten de aller største vanskene med BT, men tror ikke det er noe problem å få det godkjent selv om man bygger på et G60 chassis så lenge en vet hva en holder på med. Gjør det skikklig så burde jo være muligt å få skilter på bilen, men må nok få TUV papirer på ombyggingen da! men ingenting er umuligt det bare tar litt lenger tid! 

Re: corrado 4x4 awd syncro
http://the-corrado.net/forum/viewtopic. ... &start=135
http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=2086592
Her er oppskriften på ombyggingen.
http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=2086592
Her er oppskriften på ombyggingen.