Jeg og kamerat hentet den i hamar rett før helgen. En langt tur tilbake til Bergen, plenty tid til å bli kjent med bilen though

1988 model G-60
km: 195 000
Den er helt original. Bilen har stått lagret i 2 år, to eiere i Norge. Ikke vinterkjørt de 4 siste årene. Nettopp eu godkjent før salg. Tar alt med et klype salt,men bilen ser ganske strøken ut da. At bilen har nettopp gått gjennom eu kontroll før salg roer jo nerven litt siden bilen skulle krysse landet på tvers (Hamar-Bergen). Selv om jeg var ganske nervøs under turen så må jeg innrømme at det gikk ganske greit. Forbruket er ikke så gale heller. Fra Hamar(Brummendal) til bergen litt over 1 tank!! over 700 km!
Corrado har alltid vært en drømmebil for meg, men har ikke fått prøvd meg på så mange. Så vet liksom ikke så mye om bilen.
Så noen spørsmål:
Har hørt myye om G.lader lyden, men jeg må innrømme at jeg er litt skuffet. Hører ikke noe spesielt når jeg dra på Kanskje pga. original eksos, filter?
Synes også at den dra ikke så veldig bra i beggynnelsen. Må nesten opp i 3500 - 4000 rpm før du kjenner den begynner og dra.
Trodde liksom kompressor skal dra hele tiden. eller?

Rattet er ganske tung, skal det være slik på disse bilene? Servopumpe har tatt kvelden?
Tenkte å gi bilen en liten service:
- bytte luftfilter (kn-filter i originalboks)
- nye tennplugger
- oljeskift
- sjekke tilstanden på G-laderen (er det noen som kan dette i Bergens området) el må jeg til Polo Classic? Tips takk!
- noen andre tips om hva jeg bør gjøre/sjekke?
Så vidt jeg vet så funker alt el på bilen. Ja til og med takluke begge veier (litt skrapt når du skal ta den inn under)
Tåke lykt fremme funker ikke. Er det bare å bytte pærer? skal tåkelyset komme på når du setter lyset på park?
Sorry mange spørsmål men er litt ivrig siden jeg endelig får realisert min bil drøm.

Prøver og legger ut noe bilder
IMG]http://i662.photobucket.com/albums/uu34 ... 194005.jpg[/IMG]