Økern´s Corrado

En liten presentasjon av din bil!

Moderator: Moderators

User avatar
wormy
Moderator
Posts: 1905
Joined: 25 Aug 2008, 00:45
Location: Tønsberg

Re: Økern´s Corrado

Post by wormy »

Det jeg brukte iallefall :?
Du kan jo prøve å kjøpe en 12kant på biltema eller noe, da, koster ikke allverden ;)
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
User avatar
Mouh
Über Admin
Posts: 1487
Joined: 30 Nov 2005, 22:50
Location: Voss
Contact:

Re: Økern´s Corrado

Post by Mouh »

Oekern wrote:
wormy wrote:Funker med 6'kant også. Kanskje ikke det lureste, men... :roll:
Hmmm, gjør det det ? Jeg fikk ikke min 6-kanta 19mm til og passe :?
nei, du får på 6-kant 21mm mener jeg og huske..
men da bare ødelegger du bolten hvis du prøver og få den av og den sitter hardt..
User avatar
Oekern
Moderator
Posts: 2228
Joined: 14 May 2008, 15:15
Location: Maura
Contact:

Re: Økern´s Corrado

Post by Oekern »

Ja. Fikk da, takket være Mouh, på reima. Takk for lånet av pipe.
Så varre og helle på frostvæske. Reagerte på at den var på max allerede etter 1,5L. Stod litt stille og klødde meg i hode og hørte en frese lyd. Jada.
Såklart hadde jeg ikke fått på O-ringen til termostaten riktig på. Wohoo.
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
User avatar
wormy
Moderator
Posts: 1905
Joined: 25 Aug 2008, 00:45
Location: Tønsberg

Re: Økern´s Corrado

Post by wormy »

Bare husk å fyll opp radiatoren også, så slipper du å måtte etterfylle sinnsykt mye :wink:
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
User avatar
Oekern
Moderator
Posts: 2228
Joined: 14 May 2008, 15:15
Location: Maura
Contact:

Re: Økern´s Corrado

Post by Oekern »

Da har jeg fått kjøpt meg min egen 12-kant pipe gitt.
O-ringen kom ordentlig på plass så da var det bare og starte "dritten"
Det værste er at den faktisk later til og ligge stabilt på 90-92 grader !

Øvre radiator slange ble varm, sådan med "slangen" utifra termostat-huset.
Vifta skrudde jeg på via bryteren som forrige verksted la opp..

Så da tenkte jeg faktisk og prøve bilen på veien, for og se om den faktisk ikke koker lengre, eller om det er samma dritten fortsatt.
Jeg har lest i verksted manualen at man aldri skal kjøre med frontfangeren av, ettersom de 4 boltene er med på og holde ´subframe´ på plass. (Hva er dette på norsk) Så er dette veldig viktig ? Eller går det greit at jeg kjører med den av ?
Hadde vært greit og slippe og ha på denne igjen når jeg bare skal se om det faktisk er blitt i orden, eller ei..

Syntes forresten eksosen var alt for hvit;

Image

Tror dere den er såpass hvit at toppakninga kan ha røki ?
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
BlackDragon07
Posts: 2349
Joined: 13 May 2008, 08:51
Location: Don`t tell the police
Contact:

Re: Økern´s Corrado

Post by BlackDragon07 »

Det betyr at de to skruene som er igjen etter du har tatt av fangeren (den i midten på hver side) holder motoren oppe, men hvis du øker påkjenningen som f.eks en kjøretur hvor motoren ville begynne å bevege litt på seg så vil ikke de to skruene holde motoren oppe.
Hvis du skjønte hva jeg mente?
Fast, angry and furious

From Oblivion to Oblivion
User avatar
Oekern
Moderator
Posts: 2228
Joined: 14 May 2008, 15:15
Location: Maura
Contact:

Re: Økern´s Corrado

Post by Oekern »

Yess, for da vill ikke de 2 aleine (som er igjenn) ikke klare og holde motoren, så da knekker disse ? eller noe i den dur
Men det funker vel og bare skru i de igjen, uten fangeren ? Eller må fangeren sitte på for at disse skal sitte skikkelig ?
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
BlackDragon07
Posts: 2349
Joined: 13 May 2008, 08:51
Location: Don`t tell the police
Contact:

Re: Økern´s Corrado

Post by BlackDragon07 »

Oekern wrote:Yess, for da vill ikke de 2 aleine (som er igjenn) ikke klare og holde motoren, så da knekker disse ?
Men det funker vel og bare skru i de igjen, uten fangeren ?
Riktig. Ja, skal bare være å skru de to på hver side fast igjen så skal det være greit.
Fast, angry and furious

From Oblivion to Oblivion
User avatar
Oekern
Moderator
Posts: 2228
Joined: 14 May 2008, 15:15
Location: Maura
Contact:

Re: Økern´s Corrado

Post by Oekern »

BlackDragon07 wrote:
Oekern wrote:Yess, for da vill ikke de 2 aleine (som er igjenn) ikke klare og holde motoren, så da knekker disse ?
Men det funker vel og bare skru i de igjen, uten fangeren ?
Riktig. Ja, skal bare være å skru de to på hver side fast igjen så skal det være greit.
Høres flott ut :)
Da slipper jeg og skru på fangern, genialt.
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
User avatar
Oekern
Moderator
Posts: 2228
Joined: 14 May 2008, 15:15
Location: Maura
Contact:

Re: Økern´s Corrado

Post by Oekern »

Måtte på med fangern alikevell gitt. Gjengene sitter i fangern..

Bytte av termostat ga ikke store utslaget.. Den vart litt mer seig, kokte ikke likefort/hold seg mye lengre på 110 grader før lampa begynnte og lyse..
Det værste var at bilen gikk utrolig dårlig, værre enn en dass.. Vakke reaksjon på bånn gass i det heletatt..
Hiace´n med 88 diesel hk er mye sprekere.. Såh.. Lurer på om ikke toppakninga har røki og motoren skjært seg, om det fortsatt er mulig og kjøre den slik ?
Føles sånn ut som er det som er skjedd, værtfall nå som den gikk så satans dårlig..
Eneste rare er at den går reint.
Noen inputs ?
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
User avatar
wormy
Moderator
Posts: 1905
Joined: 25 Aug 2008, 00:45
Location: Tønsberg

Re: Økern´s Corrado

Post by wormy »

Tatt kompresjonstest?
Sjekka ladetrykket?
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
User avatar
Oekern
Moderator
Posts: 2228
Joined: 14 May 2008, 15:15
Location: Maura
Contact:

Re: Økern´s Corrado

Post by Oekern »

Fikk ikke titta så mye på ladetrykket, men mener og huske den stod på 0 når jeg ga på, men er ikke 100% sikkert.
Jeg fikk festa slangene tilbake på IC veldig godt. Det ser man. Men la oss uansett si at det er forferdelig lekasje her, så skal den fortsatt gå bedre en en hiace. Uten kompressoren skal det vel sitte 136 hk i den, eller no rundt der ?
Har ikke tatt komp test nei. Har ikke utstyret for det, men det er kanskje ikke så dyrt ?
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
User avatar
wormy
Moderator
Posts: 1905
Joined: 25 Aug 2008, 00:45
Location: Tønsberg

Re: Økern´s Corrado

Post by wormy »

Uten kompressor er det ca 80 hester.. Og ikke den aller beste effektkurven (tror jeg...)
Mitt IC-rør hoppa av en gang.. Gikk JÆVLIG dårlig :P
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
User avatar
Oekern
Moderator
Posts: 2228
Joined: 14 May 2008, 15:15
Location: Maura
Contact:

Re: Økern´s Corrado

Post by Oekern »

Ja. Det kan jo være en mulighet at mitt har og hoppa av.
Får sjekke opp litt seinere engang.
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
User avatar
wormy
Moderator
Posts: 1905
Joined: 25 Aug 2008, 00:45
Location: Tønsberg

Re: Økern´s Corrado

Post by wormy »

Tror forresten en komp-tester koster ca 200 kroner på Biltema. Eventuelt om du kjenner noen som har. Det kan fortelle mye om hvilken tilstand motoren din er i.
Edit: Biltema artikkelnr: 15-1314
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
Post Reply