Jaha?Mouh wrote:jupp returluft går rett ut i friluft, det eneste man må gjøre er å spraye inn litt lub-spray for å kompansere for at man ikke lenger får oljedampn fra toppdekselet.

Moderator: Moderators
Jaha?Mouh wrote:jupp returluft går rett ut i friluft, det eneste man må gjøre er å spraye inn litt lub-spray for å kompansere for at man ikke lenger får oljedampn fra toppdekselet.
Man oppnår mer effekt, ved at man får mer kald luft inn til motor. (kald luft har en høyere tetthet en varm luft og vil dermed ekspandere mer når den antennes) og man ungår å få inn olje dampen som er med på å senke oktan verdien på bensinen. (med oljedamp senkes oktan verdien med 2-3 poeng.)BlackDragon07 wrote:Men oppnår man mere effekt av å gjøre det eller er det mest for lyden at man gjør det?
Jeg forstår prinsippet med kald luft. Og det at varm luft kommer tilbake til laderen, men skal ikke intercooleren ta seg av det problemet?? Oktan verdien?ASD wrote:Man oppnår mer effekt, ved at man får mer kald luft inn til motor. (kald luft har en høyere tetthet en varm luft og vil dermed ekspandere mer når den antennes) og man ungår å få inn olje dampen som er med på å senke oktan verdien på bensinen. (med oljedamp senkes oktan verdien med 2-3 poeng.)BlackDragon07 wrote:Men oppnår man mere effekt av å gjøre det eller er det mest for lyden at man gjør det?
BlackDragon07 wrote:
Jeg forstår prinsippet med kald luft. Og det at varm luft kommer tilbake til laderen, men skal ikke intercooleren ta seg av det problemet?? Oktan verdien?![]()
Litt grønn på dette her hehe
Måtte bareMouh wrote:du klarte ikke å dy deg
Corrado Country Edition, Stage 1 complete
haha, ja heldig med denASD wrote:Måtte bareMouh wrote:du klarte ikke å dy deg
Corrado Country Edition, Stage 1 completefikk til å med, med meg blå timen