Page 1 of 1

hjelp?

Posted: 11 Nov 2009, 07:35
by mafiapus
hallo. jeg er ny her i gjengen.. kjøpte meg en corrado g60 90mod nå forrige uke. love it! men, det jeg lurer på. en kamerat av meg hadde funnet en vr6 motor til meg for 8 lapper. uvist hva km.stand er. men fulgte med girkasse og ledningsnett å greier. motoren som sitter i nå er orginal g60. gått bare 145.000 så jeg lurer bare på om jeg burde bytte? hva er forskjellen på di? ser at folk her har peiling så håper jeg får svar:)

Re: hjelp?

Posted: 11 Nov 2009, 11:26
by Mouh
for det første, Velkommen! ;)

for det andre så drar du frem et ganske omstritt emne, jeg for min del hadde ikke byttet, da den du har stående i bilen ikke har gått lenger enn den har, pluss at VR6 motoren er tyngre som igjen gjør at den vil få et litt feil tyngdepunkt hvis du vil kjøre aktivt med bilen (ja jeg vet ikke alle er helt enige med meg, men som sagt omstritt).

Hvis du skulle ha byttet så ville hvertfall ikke jeg (om jeg var deg) ha satt inn den nye uten å ha overhalt den, da km er ukjent, og da blir det jo noen flere kr enn de 8k, for innkjøp.
Det jeg mener er at hvis jeg skulle byttet så hadde jeg ikke gjort det med en motor som jeg ikke hadde visst om holder en sesong.. :/
Det er jo litt jobb og bytte, og det er jo kjedelig hvis man må bytte for SÅ å overhale den..

Re: hjelp?

Posted: 11 Nov 2009, 11:35
by mafiapus
takk:) bra side:D ja er veeldig usikker for er ikke akk reodor felgen på å skru lixm.. så vet liksom ikke helt.. men siden alle hater den g-laderen. går det ann å bytte til en kompressor som holder lixm?:P (ikke le):P hehe

Re: hjelp?

Posted: 11 Nov 2009, 12:09
by Mouh
mafiapus wrote:takk:) bra side:D ja er veeldig usikker for er ikke akk reodor felgen på å skru lixm.. så vet liksom ikke helt.. men siden alle hater den g-laderen. går det ann å bytte til en kompressor som holder lixm?:P (ikke le):P hehe

Vel, G-ladere er hatet av de som ikke respekterer den..
den krever litt mere tilsyn, og krever overhaling i ny og ne.
noen huskeregler:

1. kjører motoren varm under 2500rpm før man begynner å kjøre på.
2. bytte olje og filter hver 5-6000km.
3. overhale kompressor ca hver 50.000km, avhengig av hvilket "ladehjul" man har på den. (mindre hjul = hyppigere intervaler)

Men det finnes jo noen alternativel til G-lader.
Eaton, Rotrex, Lysholm og man kan seff sette på et Turbo-kit....
da slipper man unna hvertfall regel nr3 ;)

Re: hjelp?

Posted: 11 Nov 2009, 12:18
by mafiapus
okei.. for er faktisk flink der. byttet olje med en gang jeg kjøpte den. og kjører den allti varm før jeg drar på. og lar den gå litt før jeg skrur av tenningen.. men hvis man bytter kompressos så slipper man overhaling? da er vel det best? eller?:P

Re: hjelp?

Posted: 11 Nov 2009, 12:50
by BlackDragon07
Velkommen i klubben :D
Håper du vil lage din egen tråd med bilder og stæsj :D

Enig med mouh ang det med motor og g-lader.
Ville beholdt g-60 motoren i.

Re: hjelp?

Posted: 11 Nov 2009, 12:51
by Mouh
mafiapus wrote:okei.. for er faktisk flink der. byttet olje med en gang jeg kjøpte den. og kjører den allti varm før jeg drar på. og lar den gå litt før jeg skrur av tenningen.. men hvis man bytter kompressos så slipper man overhaling? da er vel det best? eller?:P

vel med andre komressorer så er det andre overhalingsintervaler.. hvilke som har hvilke intervaler må man nesten sette seg inn i selv..

Re: hjelp?

Posted: 11 Nov 2009, 14:25
by Ron
Velkommen :D

Ikke ta sorgene på forskudd no da, bruk bilen etter overnevnte huske regler, å ta G-lader problemet
når det kommer, OM det kommer. Så lenge G-ladern er frisk å lader som den skal, er den en meget
arti sak :)

Re: hjelp?

Posted: 12 Nov 2009, 06:05
by mafiapus
okei.. takker for svarene:) tenkte meg det var best å beholde den;) men merker man at g-lader begynner å svikte eller sier det plutselig pang?.P

Re: hjelp?

Posted: 12 Nov 2009, 06:21
by Ron
Første tegn er at du ikke får mere en 0.4-05 i ladetrykk, derifra går det rimelig kjapt
mot en overhaling.