Page 19 of 22

Re: Ildmars corrado

Posted: 20 May 2010, 08:55
by ildmar
Okey! litt forbruk av både vann og olje samt ganske mye trykk i topplokket og hvit tykk eksos og litt blå ved pådrag... trur jeg kan kostatere at jeg må ha en ny toppakning?

Re: Ildmars corrado

Posted: 20 May 2010, 13:04
by Oekern
ildmar wrote:Okey! litt forbruk av både vann og olje samt ganske mye trykk i topplokket og hvit tykk eksos og litt blå ved pådrag... trur jeg kan kostatere at jeg må ha en ny toppakning?
Kan late til det ja

Re: Ildmars corrado

Posted: 26 May 2010, 18:10
by ildmar
Er det mulig å gjøre noe så man kan få testa om det er ventiltettninger som er gåene?

Re: Ildmars corrado

Posted: 01 Jun 2010, 22:36
by ildmar
Trenger litt hjelp nå... lurer litt på hvor jeg skal begynne.. har blå eksos når jeg kjører og bilen bruker MYE olje og ånder også mye...

1. Ventiltetninger gåene... da ville vel jeg vel kunne sett på pluggene mine om dom er svarte?
2. stempelringer, da ville jeg vel hatt feil kompresjon?
3. turboen.. ( det jeg helst trur) at den er lekk på eksossiden fordi jeg har ikke spesielt mye olje i trykkrørene. Men! når bilen står på tomgang så står turbotrykks måleren og vibrerer... og har bare fått høyere og høyere trykk på tomgang.. sånn det er nå så er det bare - 0,2 når den står på tomgang :S men når jeg kjører framover og slipper gassen og triller så detter den rett ned på -0,8 Bar.

Noen som kan bekrefte/avkrefte mine ideer og tanker? og evt, komme med nye forslag om hva mer det kan være?

takker for alt av svar :)

Re: Ildmars corrado

Posted: 02 Jun 2010, 13:01
by Polo Classic
ildmar wrote:Jeg har kjøpt en ferdig chip til G60 med turbo... også står det at jeg skal ha fortenning på 14-15 grader. hvordan får jeg sett hvor mange grader den er nå? kommer ikke til med lampe der jeg tror det er fordi det er en kjøleslange i veien... for regner med at det er under den gummiproppen på girkassa det er? eller er jeg helt på jordet? :roll:
14 grader :o

Det er jo 7 grader orginalt

Re: Ildmars corrado

Posted: 02 Jun 2010, 14:19
by ildmar
Polo Classic wrote:
ildmar wrote:Jeg har kjøpt en ferdig chip til G60 med turbo... også står det at jeg skal ha fortenning på 14-15 grader. hvordan får jeg sett hvor mange grader den er nå? kommer ikke til med lampe der jeg tror det er fordi det er en kjøleslange i veien... for regner med at det er under den gummiproppen på girkassa det er? eller er jeg helt på jordet? :roll:
14 grader :o

Det er jo 7 grader orginalt
Jupp! men det har jo med at den er beregna på å bruke 98oktan og... vet ikke hvor mye dette har å si jeg men? syntes 14 var mye sjøl

Re: Ildmars corrado

Posted: 02 Jun 2010, 14:30
by Polo Classic
ildmar wrote:
Polo Classic wrote:
ildmar wrote:Jeg har kjøpt en ferdig chip til G60 med turbo... også står det at jeg skal ha fortenning på 14-15 grader. hvordan får jeg sett hvor mange grader den er nå? kommer ikke til med lampe der jeg tror det er fordi det er en kjøleslange i veien... for regner med at det er under den gummiproppen på girkassa det er? eller er jeg helt på jordet? :roll:
14 grader :o

Det er jo 7 grader orginalt
Jupp! men det har jo med at den er beregna på å bruke 98oktan og... vet ikke hvor mye dette har å si jeg men? syntes 14 var mye sjøl
Seriøse tunere gjør jo denne endringen i chippen

Re: Ildmars corrado

Posted: 02 Jun 2010, 15:52
by ildmar
Jupp! men det har jo med at den er beregna på å bruke 98oktan og... vet ikke hvor mye dette har å si jeg men? syntes 14 var mye sjøl[/quote]

Seriøse tunere gjør jo denne endringen i chippen[/quote]
slik at chippen stiller tenninga sjøl? det du mente?

Re: Ildmars corrado

Posted: 02 Jun 2010, 16:00
by Polo Classic
ildmar wrote:Jupp! men det har jo med at den er beregna på å bruke 98oktan og... vet ikke hvor mye dette har å si jeg men? syntes 14 var mye sjøl
Seriøse tunere gjør jo denne endringen i chippen[/quote]
slik at chippen stiller tenninga sjøl? det du mente?[/quote]


Nei, du endrer heller alle tenningskurver 7 grader, slik at man ikke ved en feiltagelse stiller feil. Da bruker man de orginale innstillingene uansett.

Re: Ildmars corrado

Posted: 02 Jun 2010, 16:10
by ildmar
Polo Classic wrote:
ildmar wrote:Jupp! men det har jo med at den er beregna på å bruke 98oktan og... vet ikke hvor mye dette har å si jeg men? syntes 14 var mye sjøl
Seriøse tunere gjør jo denne endringen i chippen
slik at chippen stiller tenninga sjøl? det du mente?[/quote]


Nei, du endrer heller alle tenningskurver 7 grader, slik at man ikke ved en feiltagelse stiller feil. Da bruker man de orginale innstillingene uansett.[/quote]

okey da skjønner jeg:)
Men har du noen idè til hvorfor bilen min ånder mye olje og har mye blå eksos? bruker også veldig mye olje... og når den står på tomgang så høres det ut som at det sitter et helikopter inni luftfilteret... altså turboen... men har ikke noe olje i trykk røra... olja mi lukter også litt eksos.

Re: Ildmars corrado

Posted: 02 Jun 2010, 17:40
by Polo Classic
Toppakning og/eller slite ventiltetninger

Re: Ildmars corrado

Posted: 02 Jun 2010, 17:42
by ildmar
Polo Classic wrote:Toppakning og/eller slite ventiltetninger
Har bra komp på alle 4 sylinderne... så kan vel ikke være toppakningen da? kan det bare være ventitetningene?

Re: Ildmars corrado

Posted: 08 Jun 2010, 19:53
by ildmar
Må man av med toppen på g60 for å få byttet ventil tettninger?

Re: Ildmars corrado

Posted: 10 Jun 2010, 20:07
by ildmar
Hvis jeg skal overhale toppen min.. hva er det derre anbefaler og å få gjort? hva er det som er nødvendig?

Re: Ildmars corrado

Posted: 11 Jun 2010, 00:49
by BlackDragon07
Se i tråden til wormy`s prosjekt