Ildmars corrado

En liten presentasjon av din bil!

Moderator: Moderators

ildmar
Posts: 490
Joined: 07 Jul 2009, 23:33
Location: Brumunddal

Re: Ildmars corrado

Post by ildmar »

På bakre motorfeste så sitter det 3 skruer på oversiden.. den ene fester braketten til lamda... kan man fjerne denne skruen eller sitter den der til en viktigere grunn en å feste braketten til lamda? dette er liksom den skruen som sitter lengst mot torpedoveggen.
1991 - Corrado G60T karman
User avatar
Ron
Posts: 287
Joined: 24 Aug 2009, 03:09
Location: Trondheim

Re: Ildmars corrado

Post by Ron »

Om jeg forstår spørsmålet ditt riktig..

Du kan ikke fjerne hele bolten, da motorfeste trenger alle sine skruer.
men du kan godt fjerne det feste til lambdan ja, er på en måte en liten skrue som er festa til
hodet på bolten til motorfeste. Dæ den ble vanskelig å forklare :lol:
ildmar
Posts: 490
Joined: 07 Jul 2009, 23:33
Location: Brumunddal

Re: Ildmars corrado

Post by ildmar »

Ron wrote:Du kan ikke fjerne hele bolten, da motorfeste trenger alle sine skruer.
men du kan godt fjerne det feste til lambdan ja, er på en måte en liten skrue som er festa til
hodet på bolten til motorfeste. Dæ den ble vanskelig å forklare :lol:
Øhm hæ? :P bare fjerne den "stanga" som stikker opp liksom? : p lamda brakketten er borte...
1991 - Corrado G60T karman
User avatar
Ron
Posts: 287
Joined: 24 Aug 2009, 03:09
Location: Trondheim

Re: Ildmars corrado

Post by Ron »

ildmar wrote:
Ron wrote:Du kan ikke fjerne hele bolten, da motorfeste trenger alle sine skruer.
men du kan godt fjerne det feste til lambdan ja, er på en måte en liten skrue som er festa til
hodet på bolten til motorfeste. Dæ den ble vanskelig å forklare :lol:
Øhm hæ? :P bare fjerne den "stanga" som stikker opp liksom? : p lamda brakketten er borte...
ja den "stanga" ja, hehe.. faen vanskelig å forklare uten bilder :lol:
ildmar
Posts: 490
Joined: 07 Jul 2009, 23:33
Location: Brumunddal

Re: Ildmars corrado

Post by ildmar »

Ron wrote:
ildmar wrote:
Ron wrote:Du kan ikke fjerne hele bolten, da motorfeste trenger alle sine skruer.
men du kan godt fjerne det feste til lambdan ja, er på en måte en liten skrue som er festa til
hodet på bolten til motorfeste. Dæ den ble vanskelig å forklare :lol:
Øhm hæ? :P bare fjerne den "stanga" som stikker opp liksom? : p lamda brakketten er borte...
ja den "stanga" ja, hehe.. faen vanskelig å forklare uten bilder :lol:
hehe okei :P trur jeg skjønte det :D men det er liksom bare 2 bolter som er skrudd i hverandre? :)
1991 - Corrado G60T karman
ildmar
Posts: 490
Joined: 07 Jul 2009, 23:33
Location: Brumunddal

Re: Ildmars corrado

Post by ildmar »

NÅ begynner jeg å bli noe forbanna... Hvis det ene passer så passer ikke det andre! nå har jeg frisert eksosmanifolden min for at den skulle passe sammen med innsuget mot blokka og det gjør den jo prøver begge på samtidig og greier :) Så monterer jeg på turboen også skal feste på innsugsmanifolden igjen og det som da skjer er jo selfølgelig at den butter borti turbo så det blir stående en sprekk på ca 3-5mm på undersiden av innsugsmanifolden mellom den og blokka :evil:
Noen som har prøvd dette før meg og hvet hva jeg kan gjøre for å få det til å passe? :) hadde vært veldig veldig veldig fint! :D
1991 - Corrado G60T karman
User avatar
Ron
Posts: 287
Joined: 24 Aug 2009, 03:09
Location: Trondheim

Re: Ildmars corrado

Post by Ron »

ildmar wrote:NÅ begynner jeg å bli noe forbanna... Hvis det ene passer så passer ikke det andre! nå har jeg frisert eksosmanifolden min for at den skulle passe sammen med innsuget mot blokka og det gjør den jo prøver begge på samtidig og greier :) Så monterer jeg på turboen også skal feste på innsugsmanifolden igjen og det som da skjer er jo selfølgelig at den butter borti turbo så det blir stående en sprekk på ca 3-5mm på undersiden av innsugsmanifolden mellom den og blokka :evil:
Noen som har prøvd dette før meg og hvet hva jeg kan gjøre for å få det til å passe? :) hadde vært veldig veldig veldig fint! :D
mulig derfor det er spacer mellom turbo å grenrør på dette bilde
Image
ildmar
Posts: 490
Joined: 07 Jul 2009, 23:33
Location: Brumunddal

Re: Ildmars corrado

Post by ildmar »

jepp kan nok være derfor :)
MEN! etter mange timer med pågangsmot, vinkelsliper, mangestygge ord og litt flaks så fikk jeg jammen meg alt på plass i løpet av gårsdagen! :D
Ble litt ivrig når ting begynnte å fungere så glemte helt å ta bilder osv :(
og når jeg var ferdig fikk dratt rundt litt olje og vips! så starta den gitt! :D (frieksos så bråkte litt kan man si :lol: )
Så nå skal det påbegynnes downpipe :)

men det går 2 slanger som er isolerte under bilen .. går rett ved siden av det orginale grenrøret... hva er dette? er det til abs? går det ann å få flyttet på disse på noen måte? :)
1991 - Corrado G60T karman
Kristaafa
Posts: 725
Joined: 19 Jun 2007, 09:44
Location: Horten

Re: Ildmars corrado

Post by Kristaafa »

ildmar wrote:men det går 2 slanger som er isolerte under bilen .. går rett ved siden av det orginale grenrøret... hva er dette? er det til abs? går det ann å få flyttet på disse på noen måte? :)
Giroverføringene? Jeg stripset mine til siden.
Image
ildmar
Posts: 490
Joined: 07 Jul 2009, 23:33
Location: Brumunddal

Re: Ildmars corrado

Post by ildmar »

Kristaafa wrote:
ildmar wrote:men det går 2 slanger som er isolerte under bilen .. går rett ved siden av det orginale grenrøret... hva er dette? er det til abs? går det ann å få flyttet på disse på noen måte? :)
Giroverføringene? Jeg stripset mine til siden.
Ja det kan nok stemme... okey med vanlig plastikk strips eller noe som tålte litt med varme?
1991 - Corrado G60T karman
Kristaafa
Posts: 725
Joined: 19 Jun 2007, 09:44
Location: Horten

Re: Ildmars corrado

Post by Kristaafa »

Brukte vanlig plaststrips, bare for å få dratt de litt til siden slik at de ikke lå inntil dp.
Image
ildmar
Posts: 490
Joined: 07 Jul 2009, 23:33
Location: Brumunddal

Re: Ildmars corrado

Post by ildmar »

Nå begynner jeg egentlig å bli litt lei... bilen har starta og går så det er jo positivt da :D
MEN! sliter med en eksoslekasje jeg er litt usikker på hvor er hen... har prøvd å vridd å vent på litt og kjent litt etter men klarer ikke helt å skjønne hvor det kommer fra... er mellom blokka og downpipe et sted...
så nå trur jeg at jeg skal gå for å plukke alt fra hverandre nok en gang og sette det sammen... Hvis ingen har en god ide? :)
1991 - Corrado G60T karman
User avatar
Mouh
Über Admin
Posts: 1487
Joined: 30 Nov 2005, 22:50
Location: Voss
Contact:

Re: Ildmars corrado

Post by Mouh »

en måte man kanskje kan finne hvor lekkasjen er, er jo å tenne en lighter eller lignende og føre den rundt den området du har mistanke til lekkasje.
når du ser det blafrer i flammen så er du på rett vei ;)

btw, motoren må være i gang :P
ildmar
Posts: 490
Joined: 07 Jul 2009, 23:33
Location: Brumunddal

Re: Ildmars corrado

Post by ildmar »

Mouh wrote:en måte man kanskje kan finne hvor lekkasjen er, er jo å tenne en lighter eller lignende og føre den rundt den området du har mistanke til lekkasje.
når du ser det blafrer i flammen så er du på rett vei ;)
Ja det hørtes ganske lurt ut :) kanskje jeg skal prøve det først da .. er litt trangt men går vel :)
btw, motoren må være i gang :P
hehe ja ellers vil det nok ikke skje så mye :p
1991 - Corrado G60T karman
ildmar
Posts: 490
Joined: 07 Jul 2009, 23:33
Location: Brumunddal

Re: Ildmars corrado

Post by ildmar »

ødlagte m8 gjenger... noen som har forslag til å reparere disse?
1991 - Corrado G60T karman
Post Reply