Klipper og limer inn fra et annet forum.
Komponenter som ble byttet fra G60 turbo oppsettet til crossflow toppen;
Replacing the stock WG actuator with an aftermarket one with replecable springs (Turbo smart IWG75)
Install 3-port electronic boost controller (Today none)
Install trigger wheel and use wasted spark (Today using dizzy)
Use 256 camshaft (Today using 268/276)
Adjustable camshaft gear (Today none)
Custom large plenum intake (Today ported G60 intake)
VR6 TB (Today ported G60 with tps)
ABA head will be ported with undercut SS intake valves and undercut Inconel exhaust valves.
INA 50G hydraulic lifters (Today "performance" with unknown weight)
Ditching the MS and will use Maxxecu Street
Tuner will support injectors and coilpack for wasted spark
Tuner will do all of wiring for the standalone
More crankshaft ventilation
Ditch the stock radiator fan and shroud (?) with slim aftermarket fan/(s)
Get someone to cut and change angle of IC inlet so todays S tube around alternator can be ditched
Replacing the Forge 008p DV located before IC with GFB Response AFTER intercooler before TB
2022 er i gang !
Jeg har vært veldig fornøyd med 02J overføringa jeg bytta til for noen år siden.
Så veldig spent på hvordan det blir nå som Dieselgeek short shifteren er montert. Leser utelukkende posetivt om den.
Bytte alle foringene også.
Var en komplett idiot eller tenkte ikke i det heletatt når jeg skulle demontere 02J tårnet fra kassa. Brøyt den opp med kassa i låst posisjon, så knakk selvfølgelig pinnen som holder den i lås.... Håper det går greit og justere overføringa..
Innmaten i toppen er montert. +1mm og +0.5mm ventiler i rustfritt stål og inconel. Dobble ventilfjører og lettvekts "retainers"
INA 50G løftere.
HOEK motorsport som har porta toppen og laget innsuget.
Tok ut motoren og ble møtt av en blaut motor. Har nok fått for mye bensin..
En gummimansjett på ene drivakselen var ødelagt. Tror varmedekselet har vært borti ta det har sprekk opp litt og detti litt ned..
Registerreima var også skadet ! Var også slitasje på aluminiumshjulset på "intermediate shaft" så går tilbake til det originale.
Møkka på toppen av stemplene var godt fastbrent, men fikk gjort reint relativt godt.
På ABA toppen er det en form for EGR løsning og pakningen dekket ikke hullet helt. Gjenget opp, smurte set-skruer med eksospasta og blokkerte hullene.
Monterte også ny simring til veiv og ny pakning.
Har fått montert veivhusventilasjonen og "dizzy gizzy" fra BBM så jeg kan bruke triggerhjul.
Her ser man også ABF dynamo oppsett. Monterte dette ved første turbokonvertering. Kjøpte komplett
kit fra iAbed.
Da jeg har 1.9L har jeg brukt 2.0L toppakning før, men denne gangen fikk jeg en annen type.Som dere ser på bildet går sporet til pakningen utenfor annlegsflata på blokka.
Tok en sjangse på dette og det ble tett.