Fjerning av returrøret

Her kan du diskutere alt som har med det tekniske på Corrado'n.

Moderator: Moderators

ildmar
Posts: 490
Joined: 07 Jul 2009, 23:33
Location: Brumunddal

Post by ildmar »

andgående catch tank... er den på biltema brukbar?
1991 - Corrado G60T karman
User avatar
Mouh
Über Admin
Posts: 1487
Joined: 30 Nov 2005, 22:50
Location: Voss
Contact:

Re: Fjerning av returrøret

Post by Mouh »

da demper du lyden relativt bra etter hva jeg har hørt..
User avatar
Mouh
Über Admin
Posts: 1487
Joined: 30 Nov 2005, 22:50
Location: Voss
Contact:

Re:

Post by Mouh »

ildmar wrote:andgående catch tank... er den på biltema brukbar?
så lenge den er tett så er den nok det..
ildmar
Posts: 490
Joined: 07 Jul 2009, 23:33
Location: Brumunddal

Re: Fjerning av returrøret

Post by ildmar »

men er det noen som kan legge ut et bilde av sin løsning?
kunne tenkt meg å sett hvordan dere har løst det :)
1991 - Corrado G60T karman
User avatar
wormy
Moderator
Posts: 1905
Joined: 25 Aug 2008, 00:45
Location: Tønsberg

Re: Fjerning av returrøret

Post by wormy »

Må få tak i kamera først :oops:
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
User avatar
Nicklas
Posts: 192
Joined: 19 Jun 2009, 02:42

Re: Fjerning av returrøret

Post by Nicklas »

Gadd ikke lage ny topic jeg :P Er jo noe av det samme ;)

Hva er vitsen med isv reroute egentlig? For å få plass til bov?
Mulig det er noe jeg helt har gått glipp av her nå altså :P
1991 Corrado G60 Karmann
ildmar
Posts: 490
Joined: 07 Jul 2009, 23:33
Location: Brumunddal

Re: Fjerning av returrøret

Post by ildmar »

wormy wrote:Må få tak i kamera først :oops:
hehe okey :D
litt usikker på hvordan jeg ska gjøre det skjønner du. :roll:
men har god tid :wink:
1991 - Corrado G60T karman
User avatar
Oekern
Moderator
Posts: 2228
Joined: 14 May 2008, 15:15
Location: Maura
Contact:

Re: Fjerning av returrøret

Post by Oekern »

Nicklas wrote:Gadd ikke lage ny topic jeg :P Er jo noe av det samme ;)

Hva er vitsen med isv reroute egentlig? For å få plass til bov?
Mulig det er noe jeg helt har gått glipp av her nå altså :P
ISV reroute er for og kjøre ladetrykket tilbake igjen, og ikke dumpe det vekk. Right ?
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
User avatar
Nicklas
Posts: 192
Joined: 19 Jun 2009, 02:42

Re: Fjerning av returrøret

Post by Nicklas »

Oekern wrote:ISV reroute er for og kjøre ladetrykket tilbake igjen, og ikke dumpe det vekk. Right ?
Ladetrykket blir vel kjørt tilbake igjen orginalt? Inn i kompressoren igjen? :P
Den gjør vel så ladetrykket blir kjørt tilbake igjen i innsuget da, eller er jeg veldig på villspor?
1991 Corrado G60 Karmann
User avatar
wormy
Moderator
Posts: 1905
Joined: 25 Aug 2008, 00:45
Location: Tønsberg

Re: Fjerning av returrøret

Post by wormy »

ISV'en slipper orginalt ut alt ladetrykk over 0.8bar(?) og sender det tilbake til kompressoren. Det for å spare motoren.. :roll:
Etterhvert kan de også begynne å lekke/henge, sånn at de slipper ut enda mer.. (Min slapp f.eks. ut alt over 0.5 bar)

En ISV reroute vil da "jukse", ved at den slipper ut ladetrykket tilbake til trykkrøret, og ikke tilbake til kompressoren.
På den måten vil du ikke tape ladetrykk..

Om det ble forståelig? :s
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
User avatar
Nicklas
Posts: 192
Joined: 19 Jun 2009, 02:42

Re: Fjerning av returrøret

Post by Nicklas »

Hmm, ja tror det :P Så isteden for å få fjerne returrøret å få tshoo! lyden, så går den tilbake til røret IC->innsug? :P
1991 Corrado G60 Karmann
Polo Classic
Posts: 192
Joined: 01 Dec 2006, 09:29
Location: OSLO
Contact:

Re: Fjerning av returrøret

Post by Polo Classic »

Nicklas wrote:Hmm, ja tror det :P Så isteden for å få fjerne returrøret å få tshoo! lyden, så går den tilbake til røret IC->innsug? :P
Stemmer, og når hjernen da ser at trykket ikke blir mindre, justerer den tenningen, med samme effekt, dvs lavere effekt :mrgreen:
NO SPEAKERS,
NO BODYKITS,
NO BULLSHIT
User avatar
Nicklas
Posts: 192
Joined: 19 Jun 2009, 02:42

Re: Fjerning av returrøret

Post by Nicklas »

Polo Classic wrote:
Nicklas wrote:Hmm, ja tror det :P Så isteden for å få fjerne returrøret å få tshoo! lyden, så går den tilbake til røret IC->innsug? :P
Stemmer, og når hjernen da ser at trykket ikke blir mindre, justerer den tenningen, med samme effekt, dvs lavere effekt :mrgreen:
Lavere effekt? :O
1991 Corrado G60 Karmann
User avatar
wormy
Moderator
Posts: 1905
Joined: 25 Aug 2008, 00:45
Location: Tønsberg

Re: Fjerning av returrøret

Post by wormy »

ISV'en skal slippe ut trykket om det blir for mye. Når hjernen ser at trykket ikke minker vil den backe ned på tennignen. Det for å "spare motoren"...
Har du en ISV som "lekker" (slik min gjør), vil du nok alikevel oppleve en effektøkning, da ISV'en slipper ut alt for mye trykk.
Det er vel hovedgrunnen til at folk rerouter ISV'en sin.
Har du en ISV som fungerer slik den skal er det ikke sikkert bilen vil gå noe særlig bedre..

Slik jeg har forstått det iallefall..
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
spritmannen91
Posts: 11
Joined: 26 Feb 2011, 20:06

Re: Fjerning av returrøret

Post by spritmannen91 »

hvordan monterer jeg "dump venitl" på g60 kompressor :P har lyst å få den lyden :) men vet ikke hvor og hvordan jeg skal montere den :D
Post Reply