BBS RS med feil boltsirkel.. Mulig?

Her kan du diskutere hva det måtte være angående Corrado.

Moderator: Moderators

Post Reply
User avatar
wormy
Moderator
Posts: 1905
Joined: 25 Aug 2008, 00:45
Location: Tønsberg

BBS RS med feil boltsirkel.. Mulig?

Post by wormy »

De jeg kanskje kan få tak i (gratis?) er 5-120.. Tror det var 8x17...
Synes jo det er gromme felger, og er kjipt om de bare blir satt vekk om pappa bytter til nye felger neste vinter. (Disse var litt for breie :shock: )

Kan prøve å undersøke innpress o.l. i morgen, men lurte på om det var fysisk mulig mtp. boltsirkelen å få de på uten å bla opp 10 lapper? :twisted:

Noe lignende slike her om de poleres noe inni granskauen..
Image

Her er den ene felgen. Men må evt ha noe mindre dekk, sitter 235-45-17 vinterdekk nå.
Image
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
Kristaafa
Posts: 725
Joined: 19 Jun 2007, 09:44
Location: Horten

Re: BBS RS med feil boltsirkel.. Mulig?

Post by Kristaafa »

Møtte på faren din her om dagen, og jeg må si at de helt klart kler bilen hans, men jeg tviler ikke på at de vil se veldig bra ut på Corradoen din også.
Jeg ser for meg at du må få noen til å lage adaptere til deg. Om det er veldig høy ET på felgene kan det gå bra kun med adaptere, men om det er for lav ET kan det være du må få noen til å dreie av litt på anleggsflaten på felgen, for å øke ET nok til å få de innafor.

Et sted å begynne er jo som du sier å sjekke ET på de, og sjekke om det faktisk eksisterer 4-100/5-120 adaptere (tviler på dette, men det er jo bare å søke litt).
Nå som du har blitt medlem i norges største interesseklubb for VW og Audi så er det vel på tide at du stifter bekjentskap ut over fylkesgrensene, og jeg kan da anbefale deg å høre med Mr. Kustoms himself, Kustoms.no

Lykke til, håper å se bilen din med nye sommersko! :)
Image
Polo Classic
Posts: 192
Joined: 01 Dec 2006, 09:29
Location: OSLO
Contact:

Re: BBS RS med feil boltsirkel.. Mulig?

Post by Polo Classic »

5x120 blir vanligvis ganske vanskelig. BMW har lavt innpress, vanligvis rundt 25, med 20 mm adapter havner du da på 05 og det blir i minste laget for skjermene, om du ikke voldtar dem :twisted:
NO SPEAKERS,
NO BODYKITS,
NO BULLSHIT
Kristaafa
Posts: 725
Joined: 19 Jun 2007, 09:44
Location: Horten

Re: BBS RS med feil boltsirkel.. Mulig?

Post by Kristaafa »

Googlet litt, og ser at det er er ganske tricky, da hullene i et eventuelt adapter kommer farlig nær hverandre.
Men for all del, det er gjort:

Image

Disse får du tak i HER
Image
User avatar
wormy
Moderator
Posts: 1905
Joined: 25 Aug 2008, 00:45
Location: Tønsberg

Re: BBS RS med feil boltsirkel.. Mulig?

Post by wormy »

(Står forskjellig i tittel/link og inne på selve sida).
http://www.concept-wheels.be/wheel-adap ... x112-2.htm

Får vel sjekke innpress først, ja.. Men tror kanskje de blir stikkende litt langt ut. Ser jo litt sånn ut bare fra bildene, om du slenger på en 20mm adapter bak der..

Image
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
Post Reply