Fra G60 til VR6

Her kan du diskutere hva det måtte være angående Corrado.

Moderator: Moderators

User avatar
Oekern
Moderator
Posts: 2228
Joined: 14 May 2008, 15:15
Location: Maura
Contact:

Fra G60 til VR6

Post by Oekern »

Er noen ting jeg lurer på om man bytter fra G60 til VR6..

1. Passer den rett inn, med tanke på motorfestene og eksos ?
2. Er det noen form for ombyggning/modifiseringer som må til, eller er det bare og hive oppi og alt går bra ?
3. Etter hva jeg har forstått, passer girkassene omhverandre, men inmaten er forskjellig. Må jeg ha en vr6 girkasse, eller får jeg brukt g60 kassa? Evnt. hva er best ?
4. Vr6 har jo 5 bolter til hjula. Må jeg bygge om bremsene, eller går det fint med g60 bremser ?
5. Regner med at ledningsnettet til G60 må byttes ?
6. Driverk. Er det noe her som må væra fra vr6 om man skal ha vr6 motor ?

Om det er noe annet som er verdt og nevne, så fyr løs !
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
User avatar
Sigurd
Posts: 360
Joined: 26 Mar 2008, 16:30
Location: Maura

Re: Fra G60 til VR6

Post by Sigurd »

Selg den du har og kjøp VR6 Corrado.
Corrado G60
User avatar
Oekern
Moderator
Posts: 2228
Joined: 14 May 2008, 15:15
Location: Maura
Contact:

Re: Fra G60 til VR6

Post by Oekern »

hehehe. Ja. det hadde jo vært det enkleste
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
User avatar
wormy
Moderator
Posts: 1905
Joined: 25 Aug 2008, 00:45
Location: Tønsberg

Re: Fra G60 til VR6

Post by wormy »

Kan svare på det jeg tror jeg kan.. Ikke sikkert det jeg tror jeg kan er 100% riktig, da.. :oops:

1) I og med at det selges VR6 og G60 eksos hver for seg tror jeg du trenger nytt. Skulle tro du trenger å fikse litt på motorfestene også, men ikke noe drastisk.

2) Må kanskje flytte litt på diverse "tanker" i bilen, uten at jeg vet det 100% sikkert. Vet ikke om du "må" ha større bensintank eller ikke, men den bruker jo mer bensin. Min g60 bruker jo under 0.9 i snitt ved relativt hard kjøring, hatt den under 0.6 i 20min ved rolig 70km/t kjøring :mrgreen: .

3) Tror de passer relativt greit inn i hverandre, men skulle tro det beste hadde vært en VR6 kasse. (Nyere, og lagd for bilen ;))

4) Tror det går å godkjenne med 4 bolter. Er iallefall det Gry har(?).

5) Hjernen og alle ledninger som hører med det, ja.

6) Skulle ikke tro det er alt for mye, da det "bare" er ca 30 hester mer orginalt. Og mange g60'er kjører jo på "200 hester" uten nevneverdige problemer der.

Håper det jeg tror er riktig hjelper deg noe på vei. Tar du deg litt tid og får litt hjelp, er dette fullt mulig, men en overhaling av g60 motoren din er nok mye billigere og enklere. Den er lettere, nesten like sprek, bedre bånndrag med kompressoren - og ligger ifølge en del folk bedre på veien pga tyngden. ;)

Edit: Fra vwvortex [link]:
VWvortex wrote:With all that said, I drive My G60 every day.... The SLC is a more refined car IMO, but the G60 is just too damn fun to drive."

"Performance: The VR6 is layed back, fairly soft suspension, luxurious and a smooth loveable engine. G60 is "always on the go", fairly rough ride, lightweight, hungry for tight corners. Both cars though are so addictive and well performers in their respective classes. It all depends on your attitude."
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
User avatar
Oekern
Moderator
Posts: 2228
Joined: 14 May 2008, 15:15
Location: Maura
Contact:

Re: Fra G60 til VR6

Post by Oekern »

Ja riktig. Takker for svar.
Grunden til at jeg sjekker opp litt er at jeg tar sorgene på forskud. Er jo en muliget for at blokka/toppen min er sprekt. Og skal man først bytte motor, så frister det jo med vr6 !
Men ja. Dyrt er det. Men uansett hva jeg ender opp med og gjøre så blir summene høye :cry:
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
BlackDragon07
Posts: 2349
Joined: 13 May 2008, 08:51
Location: Don`t tell the police
Contact:

Re: Fra G60 til VR6

Post by BlackDragon07 »

Oekern wrote:Ja riktig. Takker for svar.
Grunden til at jeg sjekker opp litt er at jeg tar sorgene på forskud. Er jo en muliget for at blokka/toppen min er sprekt. Og skal man først bytte motor, så frister det jo med vr6 !
Men ja. Dyrt er det. Men uansett hva jeg ender opp med og gjøre så blir summene høye :cry:
Har topp til salgs jeg hvis du skulle trenge det :)
Fast, angry and furious

From Oblivion to Oblivion
User avatar
Oekern
Moderator
Posts: 2228
Joined: 14 May 2008, 15:15
Location: Maura
Contact:

Re: Fra G60 til VR6

Post by Oekern »

Det er flott!
Skal starte og demontere og sjekke opp litt når det blir sommer igjen, når man kan stå ute og skru uten og fryse i hjel.
Får du ut bilde av det dørtrekket forresten ?
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
BlackDragon07
Posts: 2349
Joined: 13 May 2008, 08:51
Location: Don`t tell the police
Contact:

Re: Fra G60 til VR6

Post by BlackDragon07 »

Oekern wrote:Det er flott!
Skal starte og demontere og sjekke opp litt når det blir sommer igjen, når man kan stå ute og skru uten og fryse i hjel.
Får du ut bilde av det dørtrekket forresten ?
Synd du ikke minte meg på det litt før, akkurat lagt ut noen bilder. Men kan ta noen i kveld :)
Fast, angry and furious

From Oblivion to Oblivion
User avatar
Kisseg60
Posts: 1507
Joined: 13 Dec 2006, 18:57
Location: Nesodden

Re: Fra G60 til VR6

Post by Kisseg60 »

Skal du bytte fra g60 til vr6 så må du bytte alle ledninger i motorrom samt hjerne.
Motor og gir må selvfølgelig byttes :roll:
Drivakselene veit jeg ikke åssen det er med, om flensene på kassa er samme størrelse. vis disse er ulike må drivakslene også byttes.
Med tanke på understell. g60 er 4bolt og vr6 er 5. men det er ikke noe problem. veit om flere som har fått godkjent
vr6 motor med orginalt g60 understell.
G60 bensintanken er på 55 liter, mener jeg å huske og vr6-en er på 70. mener jeg.
Men etter en lang tur i tyskland så har jeg erfart at dette ikke er noe problem.
Gry var vel den av oss som brukte minst bensin!

Også må du huske på en ting vis du skal bygge om. Det fins 2 motorstørrelser av vr6. 2,8 og 2,9. corradoen mener jeg kun kom med 2,9 som er på 190 hm og 2,8 var vel i golf 3 og de andre som kom med vr6. 2,8 litern har bare 174 hk.
BlackDragon07
Posts: 2349
Joined: 13 May 2008, 08:51
Location: Don`t tell the police
Contact:

Re: Fra G60 til VR6

Post by BlackDragon07 »

BlackDragon07 wrote:
Oekern wrote:Det er flott!
Skal starte og demontere og sjekke opp litt når det blir sommer igjen, når man kan stå ute og skru uten og fryse i hjel.
Får du ut bilde av det dørtrekket forresten ?
Synd du ikke minte meg på det litt før, akkurat lagt ut noen bilder. Men kan ta noen i kveld :)
Da har jeg lagt ut et bilde til deg :)

P.s Ligger en vr6 på autodb til rundt 30000kr
Fast, angry and furious

From Oblivion to Oblivion
User avatar
Mouh
Über Admin
Posts: 1487
Joined: 30 Nov 2005, 22:50
Location: Voss
Contact:

Re: Fra G60 til VR6

Post by Mouh »

Kisseg60 wrote: Også må du huske på en ting vis du skal bygge om. Det fins 2 motorstørrelser av vr6. 2,8 og 2,9. corradoen mener jeg kun kom med 2,9 som er på 190 hm og 2,8 var vel i golf 3 og de andre som kom med vr6. 2,8 litern har bare 174 hk.

I USA kom Corrado VR6'en med 2,8L, mens ellers kom den som 2,9L mener jeg og huske ;)
User avatar
Oekern
Moderator
Posts: 2228
Joined: 14 May 2008, 15:15
Location: Maura
Contact:

Re: Fra G60 til VR6

Post by Oekern »

Kisseg60 wrote:Skal du bytte fra g60 til vr6 så må du bytte alle ledninger i motorrom samt hjerne.
Motor og gir må selvfølgelig byttes :roll:
Drivakselene veit jeg ikke åssen det er med, om flensene på kassa er samme størrelse. vis disse er ulike må drivakslene også byttes.
Med tanke på understell. g60 er 4bolt og vr6 er 5. men det er ikke noe problem. veit om flere som har fått godkjent
vr6 motor med orginalt g60 understell.
G60 bensintanken er på 55 liter, mener jeg å huske og vr6-en er på 70. mener jeg.
Men etter en lang tur i tyskland så har jeg erfart at dette ikke er noe problem.
Gry var vel den av oss som brukte minst bensin!

Også må du huske på en ting vis du skal bygge om. Det fins 2 motorstørrelser av vr6. 2,8 og 2,9. corradoen mener jeg kun kom med 2,9 som er på 190 hm og 2,8 var vel i golf 3 og de andre som kom med vr6. 2,8 litern har bare 174 hk.
Ja riktig. Flott flott. Takker for svar !
Tanken til vr6´n er større, ja. Men det har jo ikke noen betydning, utenom at man får plass til mer bensin.
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
User avatar
Oekern
Moderator
Posts: 2228
Joined: 14 May 2008, 15:15
Location: Maura
Contact:

Re: Fra G60 til VR6

Post by Oekern »

Mouh wrote:
Kisseg60 wrote: Også må du huske på en ting vis du skal bygge om. Det fins 2 motorstørrelser av vr6. 2,8 og 2,9. corradoen mener jeg kun kom med 2,9 som er på 190 hm og 2,8 var vel i golf 3 og de andre som kom med vr6. 2,8 litern har bare 174 hk.

I USA kom Corrado VR6'en med 2,8L, mens ellers kom den som 2,9L mener jeg og huske ;)
Dette kan stemme. Den heter vel så mye som 2,8L SLC etter hva jeg husker.
Mener og ha lest at 2,9 litern er den "rette"/best vr6 motoren
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
User avatar
Oekern
Moderator
Posts: 2228
Joined: 14 May 2008, 15:15
Location: Maura
Contact:

Re: Fra G60 til VR6

Post by Oekern »

BlackDragon07 wrote:
BlackDragon07 wrote:
Oekern wrote:Det er flott!
Skal starte og demontere og sjekke opp litt når det blir sommer igjen, når man kan stå ute og skru uten og fryse i hjel.
Får du ut bilde av det dørtrekket forresten ?
Synd du ikke minte meg på det litt før, akkurat lagt ut noen bilder. Men kan ta noen i kveld :)
Da har jeg lagt ut et bilde til deg :)

P.s Ligger en vr6 på autodb til rundt 30000kr
Flott flott :)
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
User avatar
Mouh
Über Admin
Posts: 1487
Joined: 30 Nov 2005, 22:50
Location: Voss
Contact:

Re: Fra G60 til VR6

Post by Mouh »

Det at tanken er større mener jeg at kom i 92-93 overall.. for jeg har jo en 70L tank, og det er G60 det jeg har..
men jeg husker ikke helt hvordan det var med instrumentklusteret, om det må byttes.. men om det må byttes så leser den feil nivå av tanken hvis du har en 55L og ikke 70L
Post Reply