Page 1 of 1
Gass-spjell på Corrado turbo
Posted: 23 Nov 2008, 22:46
by Kristaafa
Lite spørsmål til dere andre Corrado turbo eiere, og eventuelt andre som måtte vite dette:
Hvordan har dere gjort det med tanke på gass-spjellet? På det orginalet spjellhuset er det jo et eget spjell på undersiden som blir helt overflødig når man ikke lenger har kompressoren. Har dere bare koblet av overføringen til det nedre spjellet, eller har dere byttet til et annet spjellhus? Isåfall hvilket? Vil et spjellhus fra tidlige modellere av 1.8t passe?
Re: Gass-spjell på Corrado turbo
Posted: 23 Nov 2008, 22:52
by wormy
Uten å vite noe som helst sikkert, skulle jeg da tro at man kunne bruke den fra 2.0 16v? Bare en tanke
Re: Gass-spjell på Corrado turbo
Posted: 24 Nov 2008, 08:17
by Mouh
hvis du bare tar av den linken som er mellom retur-spjelet og det ordinære spjelet så vi returspjelet bli stående åpen hele tiden.
Noe som kanskje ikke er ønskelig

men du kan jo enten ta av hele den delen av spjelet, og få produsert opp en flens så du får å en slange der i stedet, eller så kan du sveise igjen returen/plugge returen.
jeg har en slik plugg hvis du skulle trenge...
jeg vet ikke hvordan det er med å bruke et annet spjeld, da det er mulig sensoren som sitter på denne er anderledes på de andre modellen.
og da blir det litt feil i forhold til Digifanten din.
men hvis du skal kjøre noe annet enn Digifant så må man jo bygge om spjelet uansett, så da burde det ikke ha noe og si hva man bruker.
Re: Gass-spjell på Corrado turbo
Posted: 24 Nov 2008, 09:37
by Kristaafa
Kommer til å bruke digifanten på dette oppsettet, får heller se om jeg bytter når jeg får smaken på blod
Plugge returen er jo en mulighet ja, men er litt usikker på hvordan dette blir mtp. kanalene inne i selve spjellhuset. Når det ikke lenger flower luft igjennom vil det kanskje oppstå uønsket turbulens inn i innsuget? Føler jeg er på veldig tynn is nå, eneste grunnen til at jeg i det hele tatt spør om dette er at jeg har en bekjent som har bygget om sin Golf G60 til turbo, og der vet jeg det er brukt et annet spjellhus, men han bare kjøpte deler og leverte det videre til noen som bygde for han, så han aner ikke hvor det kommer fra.
Re: Gass-spjell på Corrado turbo
Posted: 24 Nov 2008, 09:51
by Mouh
hmm, ja det er klart.. men det går jo alltids ann å kape vekk den retur-stussen som returspjelet sitter i, og sveise igjen der... da slipper du jo evt turbulens..
Re: Gass-spjell på Corrado turbo
Posted: 24 Nov 2008, 15:55
by Kristaafa
Mouh wrote:hmm, ja det er klart.. men det går jo alltids ann å kape vekk den retur-stussen som returspjelet sitter i, og sveise igjen der... da slipper du jo evt turbulens..
Klart, men da må jeg finne noen som kan svetsa alu, for det har ikke jeg mye peil på gitt.
Takk for innspill Tom
Hvordan er det med dere turbo-gutta? Kjører dere med orginalt/modifiser spjellhus, eller har dere bytta til et annet?
Re: Gass-spjell på Corrado turbo
Posted: 25 Nov 2008, 15:53
by jonasfritsch
audi 5'er gasspjeld kanskje?
Re: Gass-spjell på Corrado turbo
Posted: 25 Nov 2008, 16:55
by Kristaafa
jonasfritsch wrote:audi 5'er gasspjeld kanskje?
Ja, der sa du noe. Får høre med audi-gutta oppe på verkstedet om de har noe ekstra liggende.
Re: Gass-spjell på Corrado turbo
Posted: 25 Nov 2008, 20:47
by jonasfritsch
Re: Gass-spjell på Corrado turbo
Posted: 26 Nov 2008, 13:34
by Polo Classic
hva med bare å sette dumpventilen der
Re: Gass-spjell på Corrado turbo
Posted: 26 Nov 2008, 20:18
by lunebo
jeg brukte org g60 spjeld men kappa og sveisa igjen
Re: Gass-spjell på Corrado turbo
Posted: 21 Mar 2009, 02:46
by geewee
Ok, dødgammel tråd. Men hva konkluderte du med her? Spekulerer fælt på dette selv...
Re: Gass-spjell på Corrado turbo
Posted: 23 Mar 2009, 10:32
by Kristaafa
Kommer til å kjøre med orginalt spjeld i første omgang
Re: Gass-spjell på Corrado turbo
Posted: 23 Mar 2009, 17:55
by geewee
Etter 12 timer på nattevakt med vwvortex har jeg kommet fram til det samme
Vurderer å plugge på en slik en under returspjeldet;
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/TurboXS- ... ccessories
Re: Gass-spjell på Corrado turbo
Posted: 25 Mar 2009, 14:52
by daho85
Det som er gjort på min..
Koblinga er fjernet. Så er det brukt slangeklemmer til å låse spjeldet i lukka stilling.
Den vakuum nippelen kommer under spjeldet og vil suge falsk luft hvis du ikke putter en plugg i bunn. Eller så kan du fjerne kull filteret og da slipper du den slangen.