Er ny her, så har noen spørsmål.. Er blitt forelska^^
Posted: 10 Jun 2008, 01:11
Hei, var ikke helt sikker på hvor eg skulle poste, men gjorde det nå her
Har etter hvert komt fram til at eg har VELDIG lyst på en Corrado som første bil.. Er vel egentlig blitt litt forelska nå^^ Søkte litt rundt på nette i dag, og dumpa over dette forumet, så hvorfor ikke melde seg inn
Men eg går allmenn, så har ikke så veldig mye peiling på bil motorer.. Går mest i motorsykler hos eg.
Derfor har eg noen spørsmål som eg gjeren skulle hatt svar på
Noen sikkert litt mindre lure enn andre, men det tåler dere sikkert.
Først og fremst, har hørt det "ofte" er litt problem med G-laderen, men det kommer vel ofte av for lite vedlikehold og for mye oppjustering?
Har også sett litt rundt på nette at "mange" biler selges pga gåen girkasse, er dette også en svakhet?
Når det gjelder kilometer stand, er det veldig dumt å kjøpe en bil som er gått litt over 200K? Si 230K+?
Har liksom ikke så mye penger, så må nesten bli en bil som har gått litt over 200K, eller eventuelt kjøpe en med gåen girkasse, og kjøpe en girkasse for seg, og montère den selv(har en kompis på Møller, så det går fint^^). Hva ligger ei girkasse på i pris?
Sorry viss det ble litt mange spørsmål og en uoversiktlig tekst, men er liksom ganske så mye eg lurer på..
Takk på forhånd til dere som tar dere tid til å svare meg
eDit:
Lurer også litt på dette angående trimming. Har tenkt litt på hva eg kanskje skal innvistere i, så lurer på om det er veldig dumt eller om det er andre ting eg trenger/ burde kjøpe først..
- Bensintrykksregulator
- Dysesett
- konfilter 70mm
- Steg 1 Porting RS
- Nytt drev til G-laderen, viss dette ikke er inklusiv i portinga? Eventuelt hvilken størrelse? 65mm/62mm?
- Chip SNS
- Kanskje lyst på effektanlegg for lyden sin del^^ Noen som har klipp av orginal G60 med eff.anlegg?

Hvor mange hester vil eg eventuelt få ut av dette?=)

Har etter hvert komt fram til at eg har VELDIG lyst på en Corrado som første bil.. Er vel egentlig blitt litt forelska nå^^ Søkte litt rundt på nette i dag, og dumpa over dette forumet, så hvorfor ikke melde seg inn

Men eg går allmenn, så har ikke så veldig mye peiling på bil motorer.. Går mest i motorsykler hos eg.
Derfor har eg noen spørsmål som eg gjeren skulle hatt svar på

Først og fremst, har hørt det "ofte" er litt problem med G-laderen, men det kommer vel ofte av for lite vedlikehold og for mye oppjustering?
Har også sett litt rundt på nette at "mange" biler selges pga gåen girkasse, er dette også en svakhet?
Når det gjelder kilometer stand, er det veldig dumt å kjøpe en bil som er gått litt over 200K? Si 230K+?
Har liksom ikke så mye penger, så må nesten bli en bil som har gått litt over 200K, eller eventuelt kjøpe en med gåen girkasse, og kjøpe en girkasse for seg, og montère den selv(har en kompis på Møller, så det går fint^^). Hva ligger ei girkasse på i pris?
Sorry viss det ble litt mange spørsmål og en uoversiktlig tekst, men er liksom ganske så mye eg lurer på..

Takk på forhånd til dere som tar dere tid til å svare meg

eDit:
Lurer også litt på dette angående trimming. Har tenkt litt på hva eg kanskje skal innvistere i, så lurer på om det er veldig dumt eller om det er andre ting eg trenger/ burde kjøpe først..
- Bensintrykksregulator
- Dysesett
- konfilter 70mm
- Steg 1 Porting RS
- Nytt drev til G-laderen, viss dette ikke er inklusiv i portinga? Eventuelt hvilken størrelse? 65mm/62mm?
- Chip SNS
- Kanskje lyst på effektanlegg for lyden sin del^^ Noen som har klipp av orginal G60 med eff.anlegg?


Hvor mange hester vil eg eventuelt få ut av dette?=)