Min corrado:D
Moderator: Moderators
Min corrado:D
Fakta om bilen. BILEN HAR NÅ FÅTT SPORINGSYSTEM I TILLEG TIL DEFA ALARMEN!Motor:
Det er en 91mod Corrado G60. Den er borret opp til 1.9 med smidde stempler og råder. den har stage4 rs utblås på g-laderen. sns chip, stooor intercooler, dr.shrick kam. portet insug, portet topp, ståltoppakning,supersprint grenrør med 3" hele veien, større dyser,3,5bar bensinregulator ++++ husker ikke mer. motoren skal ute ca 240bhp.
Motoren er bygd av Volksport.
http://i4.photobucket.com/albums/y114/_ ... G_0072.jpg
Drivverk:
Det er helt nytt drivverk, sachs clutch.
Bremser:
turbogroove slisset og borret skiver med greenstuff klosser.
http://i4.photobucket.com/albums/y114/_ ... G_0006.jpg
Interiøret:
Består av et lekkert deleskinn fra Recaro (svart/Grått) som er el-justerbart. det er 99%strøken litt slitt på sjaførsiden bare.
Det er el-speil, el-vinduer, el-takluke (sikkert noe som er orginalt men tenkte jeg skulle nevne det)
http://i4.photobucket.com/albums/y114/_ ... G_0069.jpg
Understell:
Koni justerbart i trykk og høyde, med keskin 9x16felger på.
Karosseriet:
Bilens hjulbuer er valset maks for og få plass til senk og felg. (som er godkjent i vognkortet)
Den (hadde) en lilla farge helt til for et par mnd siden.
Det hele begynte ca 2mnd etter jeg hadde fått bilen da jeg hadde et uhell med den ene døra. skulle rygge døra var åpen og den vrengte seg. heldigvis bare skader på døra.
da trilla bilen inn i garasjen for retting. meeeen det ble så mangt, dro strikken helt ut. og ble det ene med det andre. fikk tak i caravelle luftinntak, som jeg sveisa inn i forskjermen, gikk over hele bilen, fant noen små bulker her og der. var en ganske stor en på dene ene døra og bakrehjulbuen. dette ble retta ut og klart til lakk. jeg sveisa igjenn corrdao (små hulla) bak sammtidig med vw merket.
tok av dører, bakluke, takluke, vinduer++ så da skulle den til lakkeringsverksted for og holde på med den med rette verktøyet. noe som teller 100%.
det gikk ca 3uker så var bilen helt ferdig pussa og gått over alt som var og klar til grunning. grunningen ble slipt ned og ny lakk kom på. lakken er orginalfargen med 10% sølv i og en liten hemmelighet til. (ikke flakes)
her er noen bilder opp under prossesen. enjoy!
http://i4.photobucket.com/albums/y114/_ ... enoppe.jpg
luftinntaket. valgte og følge skråkanten oppe:)
http://i4.photobucket.com/albums/y114/_ ... G_0028.jpg
litt rustgrunning må til.
http://i4.photobucket.com/albums/y114/_ ... G_0045.jpg
et lag med sparkel.
http://i4.photobucket.com/albums/y114/_ ... G_0067.jpg
valgte og helsveise for og slippe å ta det om igjen om et par år.
http://i4.photobucket.com/albums/y114/_ ... G_0079.jpg
bilen utenfor lakkeringsverksted.
http://i4.photobucket.com/albums/y114/_ ... hgdsss.jpg
bilen ferdig lakkert. liten smakebit.
http://i4.photobucket.com/albums/y114/_ ... G_0011.jpg
http://i4.photobucket.com/albums/y114/_ ... _00015.jpg
http://i4.photobucket.com/albums/y114/_ ... y/IMG_0009.
http://i4.photobucket.com/albums/y114/_ ... 000235.jpg
http://i4.photobucket.com/albums/y114/_ ... _0008p.jpg
uten sol.
http://img107.imageshack.us/img107/8853 ... 8217lh.jpg
ferdig montert så å si i sola. elsker effekten.
http://img340.imageshack.us/img340/7147 ... 8265do.jpg
http://img490.imageshack.us/img490/9404 ... 8403fo.jpg
http://img482.imageshack.us/img482/456/inni4az.jpg
innvendig.
Håper dette falt i interesse. venter og har ventet en evighet på fangerne og sideskjørta mine som jeg fikk greie på i dag at var til tolling. så dem er vel her om et par uker. det er styling kit fra luma.
baklukter blir røde/hvite.
utover det har jeg litt planer da jeg har tegnet halvårsforsikering.
planene for vinteren er:
16v topp. og bygge finfin stereo i hele bilen:)
Mvh Tommy.
Det er en 91mod Corrado G60. Den er borret opp til 1.9 med smidde stempler og råder. den har stage4 rs utblås på g-laderen. sns chip, stooor intercooler, dr.shrick kam. portet insug, portet topp, ståltoppakning,supersprint grenrør med 3" hele veien, større dyser,3,5bar bensinregulator ++++ husker ikke mer. motoren skal ute ca 240bhp.
Motoren er bygd av Volksport.
http://i4.photobucket.com/albums/y114/_ ... G_0072.jpg
Drivverk:
Det er helt nytt drivverk, sachs clutch.
Bremser:
turbogroove slisset og borret skiver med greenstuff klosser.
http://i4.photobucket.com/albums/y114/_ ... G_0006.jpg
Interiøret:
Består av et lekkert deleskinn fra Recaro (svart/Grått) som er el-justerbart. det er 99%strøken litt slitt på sjaførsiden bare.
Det er el-speil, el-vinduer, el-takluke (sikkert noe som er orginalt men tenkte jeg skulle nevne det)
http://i4.photobucket.com/albums/y114/_ ... G_0069.jpg
Understell:
Koni justerbart i trykk og høyde, med keskin 9x16felger på.
Karosseriet:
Bilens hjulbuer er valset maks for og få plass til senk og felg. (som er godkjent i vognkortet)
Den (hadde) en lilla farge helt til for et par mnd siden.
Det hele begynte ca 2mnd etter jeg hadde fått bilen da jeg hadde et uhell med den ene døra. skulle rygge døra var åpen og den vrengte seg. heldigvis bare skader på døra.
da trilla bilen inn i garasjen for retting. meeeen det ble så mangt, dro strikken helt ut. og ble det ene med det andre. fikk tak i caravelle luftinntak, som jeg sveisa inn i forskjermen, gikk over hele bilen, fant noen små bulker her og der. var en ganske stor en på dene ene døra og bakrehjulbuen. dette ble retta ut og klart til lakk. jeg sveisa igjenn corrdao (små hulla) bak sammtidig med vw merket.
tok av dører, bakluke, takluke, vinduer++ så da skulle den til lakkeringsverksted for og holde på med den med rette verktøyet. noe som teller 100%.
det gikk ca 3uker så var bilen helt ferdig pussa og gått over alt som var og klar til grunning. grunningen ble slipt ned og ny lakk kom på. lakken er orginalfargen med 10% sølv i og en liten hemmelighet til. (ikke flakes)
her er noen bilder opp under prossesen. enjoy!
http://i4.photobucket.com/albums/y114/_ ... enoppe.jpg
luftinntaket. valgte og følge skråkanten oppe:)
http://i4.photobucket.com/albums/y114/_ ... G_0028.jpg
litt rustgrunning må til.
http://i4.photobucket.com/albums/y114/_ ... G_0045.jpg
et lag med sparkel.
http://i4.photobucket.com/albums/y114/_ ... G_0067.jpg
valgte og helsveise for og slippe å ta det om igjen om et par år.
http://i4.photobucket.com/albums/y114/_ ... G_0079.jpg
bilen utenfor lakkeringsverksted.
http://i4.photobucket.com/albums/y114/_ ... hgdsss.jpg
bilen ferdig lakkert. liten smakebit.
http://i4.photobucket.com/albums/y114/_ ... G_0011.jpg
http://i4.photobucket.com/albums/y114/_ ... _00015.jpg
http://i4.photobucket.com/albums/y114/_ ... y/IMG_0009.
http://i4.photobucket.com/albums/y114/_ ... 000235.jpg
http://i4.photobucket.com/albums/y114/_ ... _0008p.jpg
uten sol.
http://img107.imageshack.us/img107/8853 ... 8217lh.jpg
ferdig montert så å si i sola. elsker effekten.
http://img340.imageshack.us/img340/7147 ... 8265do.jpg
http://img490.imageshack.us/img490/9404 ... 8403fo.jpg
http://img482.imageshack.us/img482/456/inni4az.jpg
innvendig.
Håper dette falt i interesse. venter og har ventet en evighet på fangerne og sideskjørta mine som jeg fikk greie på i dag at var til tolling. så dem er vel her om et par uker. det er styling kit fra luma.
baklukter blir røde/hvite.
utover det har jeg litt planer da jeg har tegnet halvårsforsikering.
planene for vinteren er:
16v topp. og bygge finfin stereo i hele bilen:)
Mvh Tommy.
Last edited by Dirty on 09 Mar 2007, 21:41, edited 2 times in total.
Re: Min corrado:D
Dritfin bil du har! Du har tatt og lagd bilen akkurat slik jeg har lyst til og få min
Ikke annet og si enn, nydelig..
Ikke annet og si enn, nydelig..
..:: Feijk .::. 1990 Corrado G60 ::..
Re: Min corrado:D
takk for det. mye blod og svette og sjel i denne. ikke minst penger. og mer skal det bli:)
Corrado ca 240bhp:)
Hmm, tror ikke det er nødvendig med så store..
"Man trenger 610cc bensin for å urvikle 100kw, så org. 280 dyser ved 3.5 bar blir da tilsammen 1208cc, det skulle tilsvare 198kw = 270hk.
Så kan man gjerne trekke fra litt marginer, så havner man på 250hk"
(Sitat tatt fra en tråd jeg har på vwaudi forumet)
440cc ved hvor mange bar?
og hvor mange bar kjører du med?
Mvh Fredrik
"Man trenger 610cc bensin for å urvikle 100kw, så org. 280 dyser ved 3.5 bar blir da tilsammen 1208cc, det skulle tilsvare 198kw = 270hk.
Så kan man gjerne trekke fra litt marginer, så havner man på 250hk"
(Sitat tatt fra en tråd jeg har på vwaudi forumet)
440cc ved hvor mange bar?
og hvor mange bar kjører du med?
Mvh Fredrik
..:: Feijk .::. 1990 Corrado G60 ::..
de ga jeg 2300 for.. dyrt men det billigste stedet jeg fant baklykter til corrado.Raised wrote:Hur mycket kostade baklamporna?
Har kollat runt här i sverige och de går loss
på runt 2.500 - 3.000:- SEK
Säkerligen inte billigare i Norge men det skadar
inte att fråga *nyfiken :-]
link: http://www.maxam-tuning.com
tommy
Corrado ca 240bhp:)
litt fra dagens økt: Hei igjen da har jeg netopp kommet hjem fra værkstedet, satt på baklyktene og har tatt vekk det store "stjerne kikkerten" på dashen.
fikk også forlenga skiltlys ledningene.
etter i går kveld på rangern syns jeg det var bra for i dag:)
lysa, syns det ble kjempebra.
frontfangeren:
tok også bilde av bakfangeren med eksospotta i, bare for å se.
det blir omtrent slik her:
[/QUOTE]
fikk også forlenga skiltlys ledningene.
etter i går kveld på rangern syns jeg det var bra for i dag:)
lysa, syns det ble kjempebra.
frontfangeren:
tok også bilde av bakfangeren med eksospotta i, bare for å se.
det blir omtrent slik her:
[/QUOTE]
Corrado ca 240bhp:)