Oekern wrote:Toppen er ikke ute enda.
Var en av de strekkboltene som jeg klarte og dra over så den ble halvveis rundt, men klarte heldigvis og få den ut !
Men så, på den sisste, så var den rundt fra før ! what the heff
Skukke forrundre meg om verksted idioten bilen min var hos sisst har brukt dem om igjen...
Har ikke sjans til og få den ut med umbraco og grisepigg er ikke så lett og få tak i her i bøgda har jeg finni ut.
Jeg har drivi og titta og skrudd litt på manifoild/insug idag og har kommet fram til at det er MYE enklere og løsne down pipe fra katalysator og ta ut hele dritten ?
Er jo bare klunder og nesten umulig og løsne insuget/manifoilden når den står i motoren..
Hvis strekkbolten allrede VAR rund, hadde jeg tatt en alvorsprat med verkstedet.. De skal alltid bruke nye strekkbolter, og det skal litt til å ødelegge de..
Et verksted bør også ha riktig "verktøy" for å skru de fast uten å skade de..
Kan hende det er enklere å løsne den der, ja. Om du ikke får ut hele downpipen, får du mest sannsynlig løfta toppen nok til at du kan skru av manifolden..
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
Oekern wrote:Toppen er ikke ute enda.
Var en av de strekkboltene som jeg klarte og dra over så den ble halvveis rundt, men klarte heldigvis og få den ut !
Men så, på den sisste, så var den rundt fra før ! what the heff
Skukke forrundre meg om verksted idioten bilen min var hos sisst har brukt dem om igjen...
Har ikke sjans til og få den ut med umbraco og grisepigg er ikke så lett og få tak i her i bøgda har jeg finni ut.
Jeg har drivi og titta og skrudd litt på manifoild/insug idag og har kommet fram til at det er MYE enklere og løsne down pipe fra katalysator og ta ut hele dritten ?
Er jo bare klunder og nesten umulig og løsne insuget/manifoilden når den står i motoren..
Hvis strekkbolten allrede VAR rund, hadde jeg tatt en alvorsprat med verkstedet.. De skal alltid bruke nye strekkbolter, og det skal litt til å ødelegge de..
Et verksted bør også ha riktig "verktøy" for å skru de fast uten å skade de..
Kan hende det er enklere å løsne den der, ja. Om du ikke får ut hele downpipen, får du mest sannsynlig løfta toppen nok til at du kan skru av manifolden..
Yess, den var pokkern meg rund før jeg begynnte og skru på den.
Jeg var letta jeg da, for at jeg fikk ut den jeg selv herpa, men så kom jeg til den sisste og den var helt rundt...
Yess. kommer til og prøve og få ut hele greia med downpipe. Troor det skal gå.
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
Oekern wrote:Toppen er ikke ute enda.
Var en av de strekkboltene som jeg klarte og dra over så den ble halvveis rundt, men klarte heldigvis og få den ut !
Men så, på den sisste, så var den rundt fra før ! what the heff
Skukke forrundre meg om verksted idioten bilen min var hos sisst har brukt dem om igjen...
Har ikke sjans til og få den ut med umbraco og grisepigg er ikke så lett og få tak i her i bøgda har jeg finni ut.
Jeg har drivi og titta og skrudd litt på manifoild/insug idag og har kommet fram til at det er MYE enklere og løsne down pipe fra katalysator og ta ut hele dritten ?
Er jo bare klunder og nesten umulig og løsne insuget/manifoilden når den står i motoren..
Hvis strekkbolten allrede VAR rund, hadde jeg tatt en alvorsprat med verkstedet.. De skal alltid bruke nye strekkbolter, og det skal litt til å ødelegge de..
Et verksted bør også ha riktig "verktøy" for å skru de fast uten å skade de..
Kan hende det er enklere å løsne den der, ja. Om du ikke får ut hele downpipen, får du mest sannsynlig løfta toppen nok til at du kan skru av manifolden..
Yess, den var pokkern meg rund før jeg begynnte og skru på den.
Jeg var letta jeg da, for at jeg fikk ut den jeg selv herpa, men så kom jeg til den sisste og den var helt rundt...
Yess. kommer til og prøve og få ut hele greia med downpipe. Troor det skal gå.
Skal vel ikkje være noe problem å bruke opp igjen strekkboltane til toppen;)
Har selv gjort de 2 gonger, hakkje hadt noe problem med det enda. Men såklar så er no de kjekt å skifte dem ut når man først skal av me toppen:)
Da er toppen løs gitt, men fortsatt stående i motor !
Jeg får ikke helt opp boltene til downpipe.
10´er fastnøkkel vill ikke på og jeg har ikke tørt og ta i ordentlig med 11, virker som om at den skal gå over når jeg tar i litt
Noen som VET str på disse boltene ? Er gjennomgående med mutter på baksia..
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
Når du tenker på boltene på downpipen? Er det de boltene som sitter på toppen som eksosen sitter fast i?
De skal være 12mm Det er det som er standard mål på eksos muttere.