Silver Bullet
Posted: 31 Mar 2008, 02:16
For de av dere som også er medlemmer av VACN er bilen ikke ukjent da jeg har en "velfylt" tråd også på det forumet. Grunnen til at jeg sier "også" er fordi jeg ikke skal la denne tråden bli forbigått, men fylle den opp med info og oppdateringer fortløpende.
Bilen er originalt en burgunderrød 1989 G60 som ble importert fra fødelandet Tyskland i 1997 av en østfoldsk herremann med god smak. Corradoen hadde da rullet på Autobahn noen kilometer og blitt godt ettersett - noe man kan se utifra serviceheftet.
Etter å ha ankommet landet gjennomgikk bilen en relativt stor forandring utseendemessig, deriblant ny lakk (Mercedes satin silver), skreddersydd rustfritt 2,5" eksos med "dieselstuss" på 3" og ymse plast (RS-fanger, lyktelist og emblemfri grill, Rieger sideskjørt, cleanet bakluke og frontleppe ble bakleppe. ). Senk 80 mm på korte Bilstein dempere, 9*16 Borbet A med Falken 215/40. Har sikkert ikke fått med meg alt, men noe av dette er å lese i Bilsport nr 4 fra 2000:
G60'n ble turbokonvertert og deretter solgt, fortsatt med sete i Østfold. I 2005 ble bilen avskiltet, muligens pga uheldig turbokonvertering (tror jeg? Jeg vil ikke spekulere) og har nå gjenoppstått med en heftig VR6 under panseret, donert fra en Passat 2,8l AAA OBD1 92-mod med omtrent 200' på telleren.
Det beste av alt - den er min!
Planer fremover:
- koksgrått delskinnsinteriør som blir "modifisert" med sort alcantara
- "soting" av frontlykter
- Pioneer spiller og ok høyttalere på originalplasseringene, samt en liten sub
- bytte av alle slanger i motorrommet, komplett kit med sorte Samco-slanger ligger og venter
- Samco Sport konfilter
- NGK plugger / Neuspeed pluggkabler
- Sachs clutch
- VR6 spindler/hjullagerhus (5*100) og større bremser
- nye motorfesteforinger samt foringer i for- og bakstilling
- kvassere kam (268)
- porting av innsug
- peloquin diff
...og selvfølgelig den beste pleie Silvern kan få
Her er noen bilder tatt da jeg hadde min første kosehelg med Silvern (på prøveskilter):
Fredag 28.03 fikk bilen endelig skilter igjen! (Jeg får aldri nok av denne stussen gitt!)
Bilen er originalt en burgunderrød 1989 G60 som ble importert fra fødelandet Tyskland i 1997 av en østfoldsk herremann med god smak. Corradoen hadde da rullet på Autobahn noen kilometer og blitt godt ettersett - noe man kan se utifra serviceheftet.
Etter å ha ankommet landet gjennomgikk bilen en relativt stor forandring utseendemessig, deriblant ny lakk (Mercedes satin silver), skreddersydd rustfritt 2,5" eksos med "dieselstuss" på 3" og ymse plast (RS-fanger, lyktelist og emblemfri grill, Rieger sideskjørt, cleanet bakluke og frontleppe ble bakleppe. ). Senk 80 mm på korte Bilstein dempere, 9*16 Borbet A med Falken 215/40. Har sikkert ikke fått med meg alt, men noe av dette er å lese i Bilsport nr 4 fra 2000:
G60'n ble turbokonvertert og deretter solgt, fortsatt med sete i Østfold. I 2005 ble bilen avskiltet, muligens pga uheldig turbokonvertering (tror jeg? Jeg vil ikke spekulere) og har nå gjenoppstått med en heftig VR6 under panseret, donert fra en Passat 2,8l AAA OBD1 92-mod med omtrent 200' på telleren.
Det beste av alt - den er min!
Planer fremover:
- koksgrått delskinnsinteriør som blir "modifisert" med sort alcantara
- "soting" av frontlykter
- Pioneer spiller og ok høyttalere på originalplasseringene, samt en liten sub
- bytte av alle slanger i motorrommet, komplett kit med sorte Samco-slanger ligger og venter
- Samco Sport konfilter
- NGK plugger / Neuspeed pluggkabler
- Sachs clutch
- VR6 spindler/hjullagerhus (5*100) og større bremser
- nye motorfesteforinger samt foringer i for- og bakstilling
- kvassere kam (268)
- porting av innsug
- peloquin diff
...og selvfølgelig den beste pleie Silvern kan få
Her er noen bilder tatt da jeg hadde min første kosehelg med Silvern (på prøveskilter):
Fredag 28.03 fikk bilen endelig skilter igjen! (Jeg får aldri nok av denne stussen gitt!)