Corrado GT60
Posted: 27 Mar 2008, 20:58
Kjøpte i november en 89mod Corrado.
Mye utstyr på den. Men det er en prosjekt tråd så jeg holder meg til hva jeg skal gjøre med den.
Han som solgte den vet ihvertfall ikke forran og bak på en skrutrekker. For nå har jeg skrudd på den
litt og det var mye jalla løsninger.. Den lakk eksos ved motor når jeg kjøpte den. Senere fant jeg ut
at det var fordi han knakk boltene til cyl 2 i toppen. Han syntes også det var lurt å borre opp små hull
i de gamle boltene og sette inn mindre bolter. De er nå tatt ut og har 8 nye i rustfritt.
Downpipen knakk 2 ganger. Siden den manglet flexi del. Ny downpipe er kjøpt inn. 3 gangen den lakk eksos var det
boltene mellom turbo og manifoil som hadde knekt. Bare 2 av de. De to andre satt løst og jeg skrudde ut mutterene
med finga. Vanlige bolter med muttere av stål med nylon ring. Turboen hadde slakk i huet og rævva. Og de skulle ha
6000Kr for å overhale den hos gik. En kjapp telefon eller 3 til ATP Turbo og en ukes venting, så sitter jeg her med
en Garrett T3 60trim med intern wastegate. Turbo, downpipe, oljeretur sett, frakt og toll kom på 7000kr.. Så man kan si det var
verdt å bruke en tusenlapp ekstra. Fått inn nye bolter til å ha mellom turbo og downpipe. Ser like ut som de som sitter på eksosen i
toppen bare M10. Med kobber muttere. Så denne gangen skal ting holde.
Jeg begynner å skru sammen motoren imorgen, etter jeg har henta noe annet småtteri.
Poster noen bilder imens.
Kommer ikke til å se så likt ut når jeg er ferdig. Intercooler rørene lakkes i sølv.
Innsuget og toppdekselet er vasket og lakket i sølv. Har fått ny nippel til toppdekselet og blå slange til
catch tanken. Vanntanken er også byttet til helt ny. Så fort jeg får den ned fra bukkene så begynner jeg
vel å montere turbotimer og mer stereo.
Mye utstyr på den. Men det er en prosjekt tråd så jeg holder meg til hva jeg skal gjøre med den.
Han som solgte den vet ihvertfall ikke forran og bak på en skrutrekker. For nå har jeg skrudd på den
litt og det var mye jalla løsninger.. Den lakk eksos ved motor når jeg kjøpte den. Senere fant jeg ut
at det var fordi han knakk boltene til cyl 2 i toppen. Han syntes også det var lurt å borre opp små hull
i de gamle boltene og sette inn mindre bolter. De er nå tatt ut og har 8 nye i rustfritt.
Downpipen knakk 2 ganger. Siden den manglet flexi del. Ny downpipe er kjøpt inn. 3 gangen den lakk eksos var det
boltene mellom turbo og manifoil som hadde knekt. Bare 2 av de. De to andre satt løst og jeg skrudde ut mutterene
med finga. Vanlige bolter med muttere av stål med nylon ring. Turboen hadde slakk i huet og rævva. Og de skulle ha
6000Kr for å overhale den hos gik. En kjapp telefon eller 3 til ATP Turbo og en ukes venting, så sitter jeg her med
en Garrett T3 60trim med intern wastegate. Turbo, downpipe, oljeretur sett, frakt og toll kom på 7000kr.. Så man kan si det var
verdt å bruke en tusenlapp ekstra. Fått inn nye bolter til å ha mellom turbo og downpipe. Ser like ut som de som sitter på eksosen i
toppen bare M10. Med kobber muttere. Så denne gangen skal ting holde.
Jeg begynner å skru sammen motoren imorgen, etter jeg har henta noe annet småtteri.
Poster noen bilder imens.
Kommer ikke til å se så likt ut når jeg er ferdig. Intercooler rørene lakkes i sølv.
Innsuget og toppdekselet er vasket og lakket i sølv. Har fått ny nippel til toppdekselet og blå slange til
catch tanken. Vanntanken er også byttet til helt ny. Så fort jeg får den ned fra bukkene så begynner jeg
vel å montere turbotimer og mer stereo.