Page 2 of 2

Re: CO...

Posted: 10 Sep 2015, 12:25
by wormy
g60 wrote:sjekket ladespenning igår,og har da 13,89 når jeg måler på batteri og 14,23 når jeg måler på plussen på dynamo..så det burde jo være bra..
Dynamoen lader fint da ja, men du har en del spenningstap bort til batteriet. Ville vurdert oppgradert ledningen fra dynamo til starter, og starter til batteri hvis du først skal i gang med jordingsledningene. Jeg tviler på at det hjelper noe på CO'en din, vil tro 13.89 er nok til å holde hjernen i gang, men bare en tanke. :)

Re: CO...

Posted: 10 Sep 2015, 13:32
by g60
Ok. Igjen..Tusen takk for hjelpen ..får fikse jording og kabler til batteri,så får jeg prøve ny måliing ..

Re: CO...

Posted: 18 Sep 2015, 23:22
by g60
wormy wrote:0.01 er imponerende :)

Men hvorfor den hopper - virker litt rart.. Hva slags chip har du i? Fungerer tomgang- og fullgassbryterne dine? Måles med multimeter. Skal si et "klikk" når du er på fullgass, og igjen et "klikk" når du nærmer deg tomgang.
Må bare få si TUSEN TAKK for hjelpen og din kunnskap Kristian. ( wormy )
Du traff spikeren på hodet igjen ang co problemet mitt.. det var tomgangs bryter på spjeldet som var dårlig.. Målte den og alt virket fint,men når jeg trykket den inn noen ganger så oppdaget jeg at den ikke alltid kom helt ut igjen..
byttet denne igår,og bilen ble EU godkjent idag :-)
Den låg å "lugget" mellom av/på hele tiden og derfor gikk co opp og ned :-)
igjen... Tusen Takk for hjelpen :-)

Re: CO...

Posted: 21 Sep 2015, 08:41
by wormy
Godt å høre - er ikke alltid lett med slike sporadiske feil.. :mrgreen:

Re: CO...

Posted: 21 Sep 2015, 11:42
by g60
Nei. slike feil er ofte vanskelig..er liksom ikke noe fornuftig over det..
Men så lenge det finnes oppegående hoder ( som ditt :-) ) så pleier det å ordne seg :-)