hmm.. ikke noe stort annet enn speil-justeringen jeg har snublet over som har vært anderledes..
men uansett, skal få koblet om den etter den oppskriften jeg fant så er nok de tipp topp
I dag så har det skjedd en del:
Hentet topp/bunndel/veiv.
Det som er gjort er følgende:
Bunndel.
Boret og planet.
Topp.
planet og slipt ventilseter (ventilene kunne han ikke ta da de var for korte for maskinen hans :/ ).
Veiv.
Avbalansert med svinghjul og clutch.
Det første jeg gjorde etter å hentet delene var å reise over til en tidligere kollega som har dreiebenk for å lett gå over og ta det verste på eksosventilene, da disse var de som så verst ut.
Etter det så bar det over til grisehuset for å starte på bunndelen, men jeg måtte da innom Biltema en tur for å ta med meg et ventilslipesett, så jeg får slipt ventilene 100% til de nye setene.
Stempelringer måtte gapes.
Jeg har veid inn rådene allerede så de er klare for installasjon.
3 ferdige stempler:
Blokka måtte vaskes ganske grundig (ikke noe bilde av det
) så dette tok litt tid.
Så gikk jeg igang med montering av diverse ting.
På bilde så har jeg fått inn akselen til fordeler/oljepumpe, underspylingen til stemplene samt den ene delen av veivlagrene.
Det neste som gikk inn var veiv.
Har ikke noe bildet av at bukkene til veiva sitter på, så dere får bare stole på meg
Men det siste jeg fikk gjort var å få inn det første ferdige stemplet, det var en ganske så tilfredsstillende følelese
SÅ...
I morgen så blir det å sette inn de resterende stemplene, og starte på toppen, noe som skal bli spennende
Over og ut!