Page 5 of 9

Re: BruksRado

Posted: 02 Aug 2014, 11:30
by Mouh
ikke første pri pr nå, men jeg skal ha det i tankene. hvordan er det med kontrollen til speilene.. koblet du noen gang om det til face-lift-utgaven?
har prøvd meg på å finne ut pinningen av bryterne men klarer ikke helt å gjøre meg klok på den...

Re: BruksRado

Posted: 02 Aug 2014, 11:38
by Mouh
fant det nå :P
lå ute på The-corrado.net (http://wiki.the-corrado.net/wiring_late ... _loom.html)

og nå er jeg på vei ut for å hente ny motor :P

Re: BruksRado

Posted: 03 Aug 2014, 00:46
by BlackDragon07
Nei, gjorde ikke om noe av det.
Fikk meg noen overraskelser av det dørsettet pga old style vs new style små justeringer.
Kjøptw t.o.m el.knapper til dørene for 500kr for å få det best mulig.
Men ble bare halveis pga fargen.

Re: BruksRado

Posted: 03 Aug 2014, 02:51
by Mouh
hmm.. ikke noe stort annet enn speil-justeringen jeg har snublet over som har vært anderledes..
men uansett, skal få koblet om den etter den oppskriften jeg fant så er nok de tipp topp ;)

I dag så har det skjedd en del:

Hentet topp/bunndel/veiv.

Det som er gjort er følgende:
Bunndel.
Boret og planet.
Topp.
planet og slipt ventilseter (ventilene kunne han ikke ta da de var for korte for maskinen hans :/ ).
Veiv.
Avbalansert med svinghjul og clutch.

Det første jeg gjorde etter å hentet delene var å reise over til en tidligere kollega som har dreiebenk for å lett gå over og ta det verste på eksosventilene, da disse var de som så verst ut.
P_20140802_152539.jpg
P_20140802_152919.jpg
Etter det så bar det over til grisehuset for å starte på bunndelen, men jeg måtte da innom Biltema en tur for å ta med meg et ventilslipesett, så jeg får slipt ventilene 100% til de nye setene.
Stempelringer måtte gapes.
P_20140802_195254.jpg
P_20140802_195259.jpg
Jeg har veid inn rådene allerede så de er klare for installasjon.
P_20140801_212057.jpg
3 ferdige stempler:
P_20140802_213337.jpg
Blokka måtte vaskes ganske grundig (ikke noe bilde av det :P) så dette tok litt tid.

Så gikk jeg igang med montering av diverse ting.
På bilde så har jeg fått inn akselen til fordeler/oljepumpe, underspylingen til stemplene samt den ene delen av veivlagrene.
P_20140803_002824.jpg
Det neste som gikk inn var veiv.
P_20140803_003053.jpg
Har ikke noe bildet av at bukkene til veiva sitter på, så dere får bare stole på meg :P
Men det siste jeg fikk gjort var å få inn det første ferdige stemplet, det var en ganske så tilfredsstillende følelese ;)
P_20140803_010731.jpg
SÅ...
I morgen så blir det å sette inn de resterende stemplene, og starte på toppen, noe som skal bli spennende ;)

Over og ut!

Re: BruksRado

Posted: 03 Aug 2014, 17:58
by BlackDragon07
Dæven mann!!!
Du oppdaterer kjappere enn jeg rekker å holde meg oppdatert ;-)

Re: BruksRado

Posted: 04 Aug 2014, 16:20
by Mouh
Jeg får nesten legge ut den oppdateringen som skulle blitt lagt ut i går da :P
også får jeg håpe Black Dragon har rukket å oppdatere seg ;)

ferdig med stempler.
P_20140803_164850.jpg
sliping av ventiler.
P_20140803_164900.jpg
ventiler inne, ventilløftere på vei inn.
P_20140803_185634.jpg
Kam på plass.
P_20140803_190722.jpg
toppbolter på plass.
P_20140803_200906.jpg
Toppen er endelig på plass.
P_20140803_210618.jpg
Diverse ting er montert.
P_20140803_220629.jpg
Jeg rakk å få montert flere ting også men tok ikke bilde :P
ny økt i dag, det begynner å ligne på noe nå.

Re: BruksRado

Posted: 04 Aug 2014, 19:20
by Oekern
Her går det virkelig unna ja, morro og se :mrgreen:

Re: BruksRado

Posted: 05 Aug 2014, 19:17
by Mouh
Det ble bare en liten tur ut til grisehuset i dag. så det ble ikke gjort så mye, men noe :P

Har fått timet motor samt satt på litt ymse deler
P_20140805_180325.jpg
Nå blir det noen dager "fri" fra skruing da jeg skal bort noen dager.

Re: BruksRado

Posted: 13 Aug 2014, 14:27
by Richard
Hva ble brukt til å fjerne limrester etter utvendige lister? :)

Re: BruksRado

Posted: 24 Aug 2014, 21:24
by Sigurd
Jeg kom på en liten ting. Det kan godt hende du vet det, men du må nok ha en restriktor
på oljetilførselen til turboen. De kulelagerturboene skal nesten ikke ha noe oljetrykk.

Re: BruksRado

Posted: 24 Aug 2014, 21:34
by Mouh
Sigurd wrote:Jeg kom på en liten ting. Det kan godt hende du vet det, men du må nok ha en restriktor
på oljetilførselen til turboen. De kulelagerturboene skal nesten ikke ha noe oljetrykk.
det stemmer, og det sitter en restriktor innebygd i turboen ;)

Re: BruksRado

Posted: 24 Aug 2014, 21:40
by Sigurd
Ja men da er det jo greit :wink:

Re: BruksRado

Posted: 24 Aug 2014, 23:15
by BlackDragon07
Richard wrote:Hva ble brukt til å fjerne limrester etter utvendige lister? :)
Går du på mekonomen og kjøper noe som heter "sitrus-spray" så er den veldig god mot limrester :mrgreen:
Bare bruk den der det er godt ventilert :roll:

Re: BruksRado

Posted: 25 Aug 2014, 05:29
by Mouh
forsiktig med å bruk citrus-rens, det tar lakken også :P

Re: BruksRado

Posted: 26 Aug 2014, 22:46
by Mouh
bare for å ha sagt det; selv om det er dårlig med oppdateringer her nå, så skjer det ting..
bla så gikk nettopp motor inn i bilen for siste gang ;)

grunnen til så mange ganger inn og ut:
P_20140824_191827.jpg