sølvpilen g60
Moderator: Moderators
Re: sølvpilen g60
Skal være riktig metode det, ja. Kompresjonen din er jo helt strøken! (Min første motor målte 5-5.5bar til sammenligning.)
Skal du bytte fjærene "må" du av med toppen (går evt med trykkluft e.l. ned i sylinderen, men har aldri prøvd det selv.)
Hva slags kam har du?
Skal du bytte fjærene "må" du av med toppen (går evt med trykkluft e.l. ned i sylinderen, men har aldri prøvd det selv.)
Hva slags kam har du?
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
Re: sølvpilen g60
flott:-) dett hørtes oppløftendes ut:-)
da er det vel sansynlig at det er løftere som klakker..
ang kam,så vet eg ikke helt hva det er..sendte en mail til oettinger igår å spurte om de hadde oversikt på det,så får eg se hva de sier.. kan eg se det fysisk på kammen?
og når eg bytter løftere,,skal de opp av toppen eller ned og ut?eg trodde eg bare trengte å skru av topplokket av med kammen og "ta" de ut...
da er det vel sansynlig at det er løftere som klakker..
ang kam,så vet eg ikke helt hva det er..sendte en mail til oettinger igår å spurte om de hadde oversikt på det,så får eg se hva de sier.. kan eg se det fysisk på kammen?
og når eg bytter løftere,,skal de opp av toppen eller ned og ut?eg trodde eg bare trengte å skru av topplokket av med kammen og "ta" de ut...
Re: sølvpilen g60
Spørs på kammen, kan være at det står noe stemplet/frest inn et sted. Avhenger av produsent osv.g60 wrote:flott:-) dett hørtes oppløftendes ut:-)
da er det vel sansynlig at det er løftere som klakker..
ang kam,så vet eg ikke helt hva det er..sendte en mail til oettinger igår å spurte om de hadde oversikt på det,så får eg se hva de sier.. kan eg se det fysisk på kammen?
og når eg bytter løftere,,skal de opp av toppen eller ned og ut?eg trodde eg bare trengte å skru av topplokket av med kammen og "ta" de ut...
Du må ta ut kammen, så er de bare å løfte ut og bytte.
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
Re: sølvpilen g60
Såg no hva du skreiv wormy... Du snakker om fjærene, ikke løftere...
Er kanskje en ide å bytte fjær og løfter samtidig?
Og isåfall, hvordan tar eg fjærene ut?
Er kanskje en ide å bytte fjær og løfter samtidig?
Og isåfall, hvordan tar eg fjærene ut?
Re: sølvpilen g60
Tror vi misforsto hverandre (eller leste feil eller noe )
Fjærene byttes normalt sett kun når man bytter kam, så ville ikke rørt de. Bare glem det greiene helt
Ville kun tatt løfterne. Holder lenge med originale. Fra f.eks. GAP..
Fjærene byttes normalt sett kun når man bytter kam, så ville ikke rørt de. Bare glem det greiene helt
Ville kun tatt løfterne. Holder lenge med originale. Fra f.eks. GAP..
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
Re: sølvpilen g60
Hehe.. Ja, noe gikk galt der:-)
Ok. Da er eg med. Løftere bestilte eg ifra gap igår, så håper eg det gjør susen.
Ang olje, så ble eg anbefalt igår å bruke w10-60 hel syntetisk.. De mente det ville gjøre susen., hva tenker du/dere om det) er det ikke originalt w10-40 mineral på g60?
Ok. Da er eg med. Løftere bestilte eg ifra gap igår, så håper eg det gjør susen.
Ang olje, så ble eg anbefalt igår å bruke w10-60 hel syntetisk.. De mente det ville gjøre susen., hva tenker du/dere om det) er det ikke originalt w10-40 mineral på g60?
Re: sølvpilen g60
Jeg brukte 10w-60 castrol racing, så gikk jeg over til biltema sin syntetiske.. Er ikke såå kritisk på disse motorene etter min mening
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
Re: sølvpilen g60
10-60 castrol racing ble eg anbefalt..
Så du mener Biltema sin funker like bra?
Hvilken olje er det?
Så du mener Biltema sin funker like bra?
Hvilken olje er det?
Re: sølvpilen g60
Denne f.eks.g60 wrote:10-60 castrol racing ble eg anbefalt..
Så du mener Biltema sin funker like bra?
Hvilken olje er det?
http://biltema.no/no/Bilpleie/Olje-og-S ... W60-36677/
Jeg mener å ha lest at Frode / Polo Classic også mener at Biltema olje er like bra som "fancy dyr olje".
Motorene våre med G-lader har vært i bruk i 25(!) år - bunndelen/toppen er basert på motorer tilbake fra de golfene. De er ikke moderne high-performance motorer. Det viktigste er at du skifter olje regelmessig, og ikke lar det gå alt for lenge mellom oljeskift. Det er der "hemmeligheten" ligger.
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
Re: sølvpilen g60
helt klart regelmessighet er viktig..
og eg har lest endel på nett ang olje,og eg ser at de som sier biltema olje er dårlig,de møter ganske kraftig motstand:-)
eg skal prøve den oljen eg og se...tenkte å ta en sånn motor rens idag og bytte olje og filter..
og eg har lest endel på nett ang olje,og eg ser at de som sier biltema olje er dårlig,de møter ganske kraftig motstand:-)
eg skal prøve den oljen eg og se...tenkte å ta en sånn motor rens idag og bytte olje og filter..
-
- Posts: 2349
- Joined: 13 May 2008, 08:51
- Location: Don`t tell the police
- Contact:
Re: sølvpilen g60
Ulempen med litt billigere oljer er at de etterlater seg mer rester.
Ellers så er det nok litt overkill med superduper dyr olje til disse bilene.
Castrol 10w-40 delsyntestisk ble jeg anbefalt av mekonomen så det spørs hvem du spør hehe
Ellers så er det nok litt overkill med superduper dyr olje til disse bilene.
Castrol 10w-40 delsyntestisk ble jeg anbefalt av mekonomen så det spørs hvem du spør hehe
Fast, angry and furious
From Oblivion to Oblivion
From Oblivion to Oblivion
Re: sølvpilen g60
Helt klart.. Og det er vel litt smak og behag, pluss at hver enkel bil liker kanskje litt forskjellig. Med tanke på tuning- kjørestil og sånne ting..
Re: sølvpilen g60
ser på pluggene mine at det er på tide med ett bytte,så skal bestille nye der og.
g60 skal vel ha W6DP0 egentlig?
men ser noen som mener at når motor er trimmet med trimkam og div så bør en heller bruke W5DP0..
spiller dette noen rolle tror dere? motor blir jo "brukt" litt av og til,men ikke på banekjøring og denslags.
g60 skal vel ha W6DP0 egentlig?
men ser noen som mener at når motor er trimmet med trimkam og div så bør en heller bruke W5DP0..
spiller dette noen rolle tror dere? motor blir jo "brukt" litt av og til,men ikke på banekjøring og denslags.
Re: sølvpilen g60
Stemmer, originalt er det W6DP(0).
Jeg har brukt W5DP i min.. Dvs, WR5DP.. Fungerer bra de! Spørs litt på effekt osv. 5'ern blir vel anbefalt fra ca 200hk og opp..
Jeg har WR5DP liggende om du ønsker å kjøpe.
http://forum.corradoclubnorwegen.com/vi ... =22&t=2280
Jeg har brukt W5DP i min.. Dvs, WR5DP.. Fungerer bra de! Spørs litt på effekt osv. 5'ern blir vel anbefalt fra ca 200hk og opp..
Jeg har WR5DP liggende om du ønsker å kjøpe.
http://forum.corradoclubnorwegen.com/vi ... =22&t=2280
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....