G60 spindler vs. VR6 spindler

Her kan du diskutere alt som har med det tekniske på Corrado'n.

Moderator: Moderators

Post Reply
User avatar
Sigurd
Posts: 360
Joined: 26 Mar 2008, 16:30
Location: Maura

G60 spindler vs. VR6 spindler

Post by Sigurd »

Er det noen som vet om spindlene foran er like på G60 og VR6? I så fall er det bare navene og skivene man trenger for å bygge om til 5x100?
Corrado G60
Gøran Krogh
Posts: 114
Joined: 22 Apr 2010, 18:32

Re: G60 spindler vs. VR6 spindler

Post by Gøran Krogh »

Sigurd wrote:Er det noen som vet om spindlene foran er like på G60 og VR6? I så fall er det bare navene og skivene man trenger for å bygge om til 5x100?
De er ikke like. Passer ikke overesn overhodet :)

Oppskrift for å få 5bolt med smal forstilling som g60, er å bruke nav fra vr6 i g60 spindel, ytre drivknute fra vr6 på g60 aksel, og PASSAT VR6, tidlig utgave skiver foran (likt ET som g60 skiver, men i 5bolt). Bak er alle 5bolt skiver like og passer rett på.
User avatar
Sigurd
Posts: 360
Joined: 26 Mar 2008, 16:30
Location: Maura

Re: G60 spindler vs. VR6 spindler

Post by Sigurd »

Aha. Takker så mye for nyttig info.

Jeg hadde tenkt å bruke 312mm skiver fra Golf 4 GTI sammen med porsche/brembo kalippere. Adaptere herfra:
http://www.epytec.de/product_info.php/products_id/246

Vil dette gå?
Corrado G60
Gøran Krogh
Posts: 114
Joined: 22 Apr 2010, 18:32

Re: G60 spindler vs. VR6 spindler

Post by Gøran Krogh »

Sigurd wrote:Aha. Takker så mye for nyttig info.

Jeg hadde tenkt å bruke 312mm skiver fra Golf 4 GTI sammen med porsche/brembo kalippere. Adaptere herfra:
http://www.epytec.de/product_info.php/products_id/246

Vil dette gå?

nei, det tror jeg ikke, da det er forskjellige ET på skivene.

Da må du nok ha komplett forstilling fra vr6, da er det bolt on.

Jeg har fler slike understell liggende for salg :)
User avatar
Sigurd
Posts: 360
Joined: 26 Mar 2008, 16:30
Location: Maura

Re: G60 spindler vs. VR6 spindler

Post by Sigurd »

Ja vel. Da blir det fort litt mer jobb enn jeg hadde tenkt. Jeg får tenke litt på det.
Corrado G60
Gøran Krogh
Posts: 114
Joined: 22 Apr 2010, 18:32

Re: G60 spindler vs. VR6 spindler

Post by Gøran Krogh »

Sigurd wrote:Ja vel. Da blir det fort litt mer jobb enn jeg hadde tenkt. Jeg får tenke litt på det.

Grei jobb å bytte disse delene da. Jeg kan også ta på meg jobben med å bytte det. Spørs hvor mye penger du har tenkt å legge ned i dette ;)
User avatar
Sigurd
Posts: 360
Joined: 26 Mar 2008, 16:30
Location: Maura

Re: G60 spindler vs. VR6 spindler

Post by Sigurd »

Takk for tilbudet, men jeg måtte nok gjort dette selv. Må alt byttes over fra vr6 eller er bærebruer og sånt likt som g60?
Corrado G60
Gøran Krogh
Posts: 114
Joined: 22 Apr 2010, 18:32

Re: G60 spindler vs. VR6 spindler

Post by Gøran Krogh »

Sigurd wrote:Takk for tilbudet, men jeg måtte nok gjort dette selv. Må alt byttes over fra vr6 eller er bærebruer og sånt likt som g60?

Ikke likt. Jeg har også 312mm (audi TT) bremsekit som er bolt on alle corradoer/mk3 med 5-bolt liggende jeg vurderer å selge.
Er du int. i deler, ta kontakt pr.tlf
User avatar
Sigurd
Posts: 360
Joined: 26 Mar 2008, 16:30
Location: Maura

Re: G60 spindler vs. VR6 spindler

Post by Sigurd »

Da må jeg tenke litt. Det blir uansett ikke noe skruing før til sommern da bilen står på vinterlagring.
Corrado G60
Post Reply