Kristaafa's Corrado G60

En liten presentasjon av din bil!

Moderator: Moderators

Torpern
Moderator
Posts: 904
Joined: 02 Feb 2007, 22:00
Location: Langhus

Re: Kristaafa's Corrado G60

Post by Torpern »

Jepp! Grattis med dagen,også sees vi i morgen... :mrgreen:
Medlem av Eldrerådet
GKB
Posts: 79
Joined: 31 Mar 2008, 00:15
Location: Drammen

Re: Kristaafa's Corrado G60

Post by GKB »

Gratulerer så mye med dagen, Kristoffer!

Endelig gammel nok til å nyte ekte voksenbrus ;)
Medlem av Eldrerådet
Silver Bullet - Corrado VR6
Torpern
Moderator
Posts: 904
Joined: 02 Feb 2007, 22:00
Location: Langhus

Re: Kristaafa's Corrado G60

Post by Torpern »

:lol: :lol:
Medlem av Eldrerådet
User avatar
jon
Posts: 1055
Joined: 25 Nov 2006, 12:41

Re: Kristaafa's Corrado G60

Post by jon »

Grattisulere med dagen!! :D
Kid-Rado!
User avatar
Kisseg60
Posts: 1507
Joined: 13 Dec 2006, 18:57
Location: Nesodden

Re: Kristaafa's Corrado G60

Post by Kisseg60 »

gratulerer!
Kristaafa
Posts: 725
Joined: 19 Jun 2007, 09:44
Location: Horten

Re: Kristaafa's Corrado G60

Post by Kristaafa »

Torpern wrote:Jepp! Grattis med dagen,også sees vi i morgen... :mrgreen:
Takk for det, er nesten så jeg gleder meg mer til besøket hos deg, enn jeg har gledet meg til bursdag :mrgreen:
GKB wrote:Gratulerer så mye med dagen, Kristoffer!

Endelig gammel nok til å nyte ekte voksenbrus ;)
Nei fysj, sånt holder jeg ikke på med. Bare se hvor blind stakkars Sondre blei på Våler i fjor! :lol:
jon wrote:Grattisulere med dagen!! :D
Kisseg60 wrote:gratulerer!
Takketakk! :) Kan forøvrig melde at det blei Gassgrill i gave fra hele familien, så nå blir det grillings så fort jeg får tak i no gass. :D
Image
Kristaafa
Posts: 725
Joined: 19 Jun 2007, 09:44
Location: Horten

Re: Kristaafa's Corrado G60

Post by Kristaafa »

Har skjedd lite her, da vi (dama) har kjøpt oss ny bil som jeg krutter rundt i om dagen.

2000 Polo 1.4 MPI

Image

Deilig å kjøre bil fra denne siden av årtusenet igjen :)

Men, jeg har ikke gitt opp RedRado helt. Ny frontrute og bakrute kom inn 15.mai, og det skal jeg si var stor forskjell. Fant også opphavet til vannlekkasjen i bilen, skal få postet bilde så fort jeg finner det.

Ellers har klarlakken på bilen gått ut på dato, pakket sakene og dratt til syden ser det ut til, så det spøker for feriepengene. Har begynt å forhøre meg litt om pris på hellakkering.
Image
Kristaafa
Posts: 725
Joined: 19 Jun 2007, 09:44
Location: Horten

Re: Kristaafa's Corrado G60

Post by Kristaafa »

Liten oppdatering her. Jeg begynte å gå lei av at innslaget på starteren ikke slo inn som det skulle, noe som ofte medførte at jeg ble sittende å vri på nøkkelen en god stund før det skjedde noe. En dag jeg var på vei utover til en kompis spontanstoppa jeg innom den lokale hoggeren, og vips hadde jeg "ny" starter med meg videre. Det tar jo litt tid, men i helga fikk jeg endelig bilen opp på bukker for å bytte olje, og tenkte samtidig at jeg skulle få bytta starteren.

Til min store forbannelse kom jeg ikke starteren uten å ta ut radiatoren, men ettersom jeg var så godt igang, plukket jeg ut rubbel og bit. Når starteren var ute, satte jeg den i skrustikka, og kjørte på med 12V, men nei, det var ingenting galt med innslaget. Tilbake i motorrommet målte jeg strømmen til innslaget mens Dag satt i bilen og vrei på nøkkelen, og denne varierte mellom 12V og 5-0V, alt etter hvor mye han bikket på nøkkelen.

Jeg får tak i bakstykket til tenningslåsen på Møller, og igår fikk jeg montert det, etter mye røring med å få av tenningslåsen. Ser ut til å fungere mye bedre, så nå gjenstår det bare å få starteren og radiatoren på plass igjen. Ga meg når mørket kom igår.

Stor strek i regninga var det da jeg skulle jekke bilen opp, og den gled av "pad'en" på jekken, og laget bulk og hull/rift i gulvet mitt, ser ut som det er en plateskjøt som har gått opp. Så når alt er byttet må jeg ut med teppet og sveise litt. :evil:

Skal også bytte bensinfilter, noen som husker hvor dette sitter?

Bilder har jeg ennå ikke tatt, da opphavet har lånt kameraet noen dager, men jeg skal se hva jeg kan få tatt bilder av idag.
Image
User avatar
Mouh
Über Admin
Posts: 1487
Joined: 30 Nov 2005, 22:50
Location: Voss
Contact:

Re: Kristaafa's Corrado G60

Post by Mouh »

se herja, litt skruing er alltid artig. synd det gikk så dumt med jekken da.. :(
ang bensinfilter, så sitter det bak og under bilen på passasjersiden vedsiden av den midtre lyddemperen.
Kristaafa
Posts: 725
Joined: 19 Jun 2007, 09:44
Location: Horten

Re: Kristaafa's Corrado G60

Post by Kristaafa »

Mouh wrote:se herja, litt skruing er alltid artig. synd det gikk så dumt med jekken da.. :(
ang bensinfilter, så sitter det bak og under bilen på passasjersiden vedsiden av den midtre lyddemperen.

Ja, det var en veldig ekkel følelse når jeg skjønte hva som var i ferd med å skje. Menmen, det kunne gått verre! Alt kan fikses :wink:
Takk for info om bensinfilteret, får gå ut å bytte, å håpe det hjelper litt.

Ellers har jeg nå fått inn starteren igjen. Blei liggende og knote lenge med den nedre bolten før jeg så at denne skulle entre et hull i motorfestebrakettene, som selvfølgelig hadde forskjøvet seg. Så da var det bare å jekke opp motoren to hakk, og så var den på plass.

Noen som vet hvilke verdier som skal gå i kontakten til ISV'en? Jeg tror min ISV er gåen, men vil ikke bytte den hvis det er signalet som er feil.
Image
Kristaafa
Posts: 725
Joined: 19 Jun 2007, 09:44
Location: Horten

Re: Kristaafa's Corrado G60

Post by Kristaafa »

Prøvde å få ut bensinfilteret igår, men det stoppet litt opp når det ser ut til at skruen til klemmen som holder det på plass har rustet fast. Prøvde å ta ned hele "boksen" som filteret ligger i også, men jeg fikk ikke løsnet det. Skal prøve å jekke bilen litt høyere, så jeg får litt mer plass under der.

Desverre ingen bilder denne gangen hellere.
Image
User avatar
Oekern
Moderator
Posts: 2228
Joined: 14 May 2008, 15:15
Location: Maura
Contact:

Re: Kristaafa's Corrado G60

Post by Oekern »

Smør på litt vektøykasse på boks (WD40 eller CRC f.eks) Mulig den løstner da :wink:
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
Kristaafa
Posts: 725
Joined: 19 Jun 2007, 09:44
Location: Horten

Re: Kristaafa's Corrado G60

Post by Kristaafa »

Oekern wrote:Smør på litt vektøykasse på boks (WD40 eller CRC f.eks) Mulig den løstner da :wink:
Har prøvd, men jeg tror faktisk den må borres ut, så jeg tar høyde for å få ut hele "boksen", med pumpe og alt. Litt enklere å jobbe med da.
Blei ikke noe jobbing på bilen igår, så jeg får se hva jeg får gjort idag.

Holder på med en bil for en kollega av meg også, regreima på Corsaen hans røyk mens han lå i 90, og med en 16v så er det nok av ventiler å slipe ;)
Leverte toppen til plansliping igår, så idag begynner montering igjen. Tror jaggu jeg har fått med feil slipesett også :x
Image
User avatar
Kisseg60
Posts: 1507
Joined: 13 Dec 2006, 18:57
Location: Nesodden

Re: Kristaafa's Corrado G60

Post by Kisseg60 »

Bruk øl eller cola for å løsne opp!
øl funker som fa**!
Kristaafa
Posts: 725
Joined: 19 Jun 2007, 09:44
Location: Horten

Re: Kristaafa's Corrado G60

Post by Kristaafa »

Prøvde å borre den ut, men klarte å knekke borret inni skrua. Skal prøve å få ned hele "boksen" istedenfor.
Image
Post Reply