Dahl's G60 og det "umulige" RWD Racingprosjekt.
Posted: 27 Jul 2012, 22:16
Jeg har slettet de to trådene mine om godbilen og racingbilen.
Tenke jeg å samle alt i en tråd.! Som er denne.
Må vel begynne fra starten av da, med den svarte.
Dette er den bilen jeg har hatt lengst av alle bilene mine. Kjøpte den en sen høstkveld 9. nov 2006.
Den har gått igjen mange operasjoner opp igjennom men den største skjedde vintern 07/08.
Ting som er gjort:
Rieger styling.
Senket med Autostyle coilovers. (godkjent i vognkort)
Nye linselamper foran og klare lamper bak.
Diode blink i skjerm.
Emblemfri grill med lykte list.
Rutesenker i bakrute.
Lakkert i en original vw farge. Svart metallic med blå perlemor.
Har kjørt med hvite pulverlakkerte Borbet A i 9x16.
Disse har jeg desverre solgt og er på leit etter nye 9x16 hjul.
Innvendig er det byttet fra stoff til svart skinn.
Svartlakkerte lister rundt vinduer.
Nytt ratt.
Nye intrumentskiver.
Girkula har jeg bytta sammen med sparco pedaler.
Diverse målere i midtkonsoll og a stolpe. (kun ladetrykk og volt som virker.)
Diverse carbon i midtkonsoll.
Motormessig er det gjort en del gøy.
Toppen har vært av to eller tre ganger om jeg ikke husker feil.
Diverse årsaker til det. Siste verson er planet og ventilene er slipt. Eller orginal.
Grenrør er byttet til racingrør, katalysator er fjernet og det er montert simons eksos resten av veien.
RS2 lader med 68 ladehjul.
3,5 bars beninstrykksregualtor.
180 graders rallybend fra lader til en golf G60 intercooler.
Fjernet returrør fra gasspjeld til lader.
Oljekjøler montert hvor den gamle intercoolern satt.
Svarte silikonslanger til kjøling og til luft.
Fjernet fjørstramming av multireimen og satt på manuell justering.
Chip fra Frode/Poloclassic.
Ny dynamo
Nye kabler til dynamo og starter.
Div ledningsnett ryddet opp i og reparert.
Har også gjort en del andre ting med bilen oppgjennom.
Har vært igjennom vanlige 40/40 senkefjærer som resulterte i at dempern kom opp i bagasjerommet
Har prøvd meg på en hjemmelaga eksosanlegg.
Og alt det små tøyset som kommer med når man jobber som bilmekaniker.
Planene fremover er omtrent like store som de som er gjort.
Skal bytte understellet med noe som er bedre. Veit ikke helt hva dette blir enda.
Skal oppgradere med plastikkforinger og skikkelige stabstag.
Skal skifte bremser, har noen 4 stempla brembo kalippere liggende som skal på med redstuff klosser og skikkelige skiver.
Motoren skal oppgraderes litt mer.
Tenke å ta ut toppen igjen og bytte med en annen. Nye ventilfjærer og løftere og en grommere kam.
Nye dyser.
Skal også shine i motorrommet så det blir litt penere.
Skal få til noe stereo etterhvert. Noe som gjør bagasjerommet enda mer ubrukelig.
Ruter skal sotes og dæsjbordet skal ommøbleres enda en gang.
Det er nok mye jeg har glemt.
Men kan legge ut litt bilder av ting som har blitt gjort.
Utgangspungtet.
Tenke jeg å samle alt i en tråd.! Som er denne.
Må vel begynne fra starten av da, med den svarte.
Dette er den bilen jeg har hatt lengst av alle bilene mine. Kjøpte den en sen høstkveld 9. nov 2006.
Den har gått igjen mange operasjoner opp igjennom men den største skjedde vintern 07/08.
Ting som er gjort:
Rieger styling.
Senket med Autostyle coilovers. (godkjent i vognkort)
Nye linselamper foran og klare lamper bak.
Diode blink i skjerm.
Emblemfri grill med lykte list.
Rutesenker i bakrute.
Lakkert i en original vw farge. Svart metallic med blå perlemor.
Har kjørt med hvite pulverlakkerte Borbet A i 9x16.
Disse har jeg desverre solgt og er på leit etter nye 9x16 hjul.
Innvendig er det byttet fra stoff til svart skinn.
Svartlakkerte lister rundt vinduer.
Nytt ratt.
Nye intrumentskiver.
Girkula har jeg bytta sammen med sparco pedaler.
Diverse målere i midtkonsoll og a stolpe. (kun ladetrykk og volt som virker.)
Diverse carbon i midtkonsoll.
Motormessig er det gjort en del gøy.
Toppen har vært av to eller tre ganger om jeg ikke husker feil.
Diverse årsaker til det. Siste verson er planet og ventilene er slipt. Eller orginal.
Grenrør er byttet til racingrør, katalysator er fjernet og det er montert simons eksos resten av veien.
RS2 lader med 68 ladehjul.
3,5 bars beninstrykksregualtor.
180 graders rallybend fra lader til en golf G60 intercooler.
Fjernet returrør fra gasspjeld til lader.
Oljekjøler montert hvor den gamle intercoolern satt.
Svarte silikonslanger til kjøling og til luft.
Fjernet fjørstramming av multireimen og satt på manuell justering.
Chip fra Frode/Poloclassic.
Ny dynamo
Nye kabler til dynamo og starter.
Div ledningsnett ryddet opp i og reparert.
Har også gjort en del andre ting med bilen oppgjennom.
Har vært igjennom vanlige 40/40 senkefjærer som resulterte i at dempern kom opp i bagasjerommet
Har prøvd meg på en hjemmelaga eksosanlegg.
Og alt det små tøyset som kommer med når man jobber som bilmekaniker.
Planene fremover er omtrent like store som de som er gjort.
Skal bytte understellet med noe som er bedre. Veit ikke helt hva dette blir enda.
Skal oppgradere med plastikkforinger og skikkelige stabstag.
Skal skifte bremser, har noen 4 stempla brembo kalippere liggende som skal på med redstuff klosser og skikkelige skiver.
Motoren skal oppgraderes litt mer.
Tenke å ta ut toppen igjen og bytte med en annen. Nye ventilfjærer og løftere og en grommere kam.
Nye dyser.
Skal også shine i motorrommet så det blir litt penere.
Skal få til noe stereo etterhvert. Noe som gjør bagasjerommet enda mer ubrukelig.
Ruter skal sotes og dæsjbordet skal ommøbleres enda en gang.
Det er nok mye jeg har glemt.
Men kan legge ut litt bilder av ting som har blitt gjort.
Utgangspungtet.