Page 1 of 1

1.8 - 2.0 konvertering

Posted: 27 Jun 2012, 21:50
by Ingeper
Hei! Noen som har erfaring med dette? http://www.autotech.com/product/engine- ... orrado-g60
Ser det står 83.5mm stempler, går det ant å borre ei PG blokk til det? trodde 83mm var maks...

Re: 1.8 - 2.0 konvertering

Posted: 27 Jun 2012, 22:00
by wormy
Det går det, har sett folk bore til 84mm (og 85mm!) boring.. Men 83mm (eller 83.5mm) er det folk flest mener er maks for å kunne ha noe tykkelse i godset mellom sylinderne..
Med det kittet trenger du andre råder også, bare så du vet det. (144mm råder.)

Re: 1.8 - 2.0 konvertering

Posted: 27 Jun 2012, 22:07
by Ingeper
Takker for svar :D Ja, såg det var nødvendig med nye råder. Holder på å bygge om til turbo, så skal vurdere dette kittet :) men tror du 8v toppen med high-flow ventiler holder?
Har nylig overhalt toppen med dette kittet:
http://techtonicstuning.com/main/index. ... cts_id=117

Re: 1.8 - 2.0 konvertering

Posted: 27 Jun 2012, 22:15
by wormy
Skal du konvertere til turbo ville jeg vurdert 16V i stedet, pga høyere flow i toppen - og innsuget er på motsatt side av eksosen, som er en fordel. Alt avhenger selvfølgelig av ønsket effekt.

For prisen på det 2.0 settet du linket til får du en komplett 2.0 16V motor (9A, ABF, e.l.), samt smidde stempler + penger til å overhale 16v topp/bunndel. Da har du (i mine øyne iallefall) et mye bedre utgangspunkt. Men igjen, avhenger av ønsket effekt. En 2.0L 8v med turbo flytter seg jo greit, men skal du over 300hk (275 også kanskje) bør du absolutt vurdere 16v.. :)

Re: 1.8 - 2.0 konvertering

Posted: 27 Jun 2012, 22:17
by Ingeper
Oki, tenker mer rundt 250hk. Men skal vurdere saken;) blir visst et langtidsprosjekt...

Re: 1.8 - 2.0 konvertering

Posted: 28 Jun 2012, 21:45
by BlackDragon07
Husk på å oppgradere resten også hvis du tenker på å ha 250 rullende hester i asfalten. Tenker da på bremser, girkasse og cluch samt en god diff.
Uansett sleng opp bilder underveis, blir spennende :)