The Black Emperor
Moderator: Moderators
Re: The Black Emperor
http://www.frozenboost.com/ <-- jeg skal selv gå for et kitt derifra...
Re: The Black Emperor
Samme tenkte jeg..Mouh wrote:http://www.frozenboost.com/ <-- jeg skal selv gå for et kitt derifra...
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
-
- Posts: 2349
- Joined: 13 May 2008, 08:51
- Location: Don`t tell the police
- Contact:
Re: The Black Emperor
Men hva tenker der etter denne artikkelen?wormy wrote:Samme tenkte jeg..Mouh wrote:http://www.frozenboost.com/ <-- jeg skal selv gå for et kitt derifra...
"There is an overwhelming quantity of ambient air available to cool an air-to-air core relative to the charge air thru the inside of the intercooler (The iced down water intercooler is the only exception to this argument.).
At just 60 mph, with a 300 bhp engine at full tilt, the ambient air available to cool the intercooler is about ten times the amount of charge air needed to make the 300 hp.
Whereas the water intercooler largely stores the heat in the water until off throttle allows a reverse exchange. Some heat is expelled from a front water cooler, but the temperature difference between the water and ambient air is not large enough to drive out much heat.
Another way to view the situation is that ultimately the heat removed from the air charge must go into the atmosphere regardless of whether it's from an air intercooler or a water based intercooler.
The problem with the water intercooler is that the heat has more barriers to cross to reach the atmosphere than the air intercooler. Like it or not, each barrier represents a resistance to the transfer of heat. The net result; more barriers, less heat transfer"
Fast, angry and furious
From Oblivion to Oblivion
From Oblivion to Oblivion
Re: The Black Emperor
Gratulerer med avslutet leting
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
-
- Posts: 2349
- Joined: 13 May 2008, 08:51
- Location: Don`t tell the police
- Contact:
Re: The Black Emperor
Takk for detOekern wrote:Gratulerer med avslutet leting
I påvente av at kontoen skal fylles opp så har jeg kikket litt over bilen.
Trenger nye bakre deksler
Skrik ut hvis noen har.
Hadde heldigvis denne lille knotten selv
Fant en BBM fuel-rail liggende i kassa som jeg fikk med.
Er dette en bedre fuel-rail enn den orgianle eller har den samme "effekt"?
Edit: dette skal jeg ha istedet for de forferdelige orginale håndtakene som alltid ryker
http://www.arz-tuning.de/shop/product_i ... n-Kit.html
Fast, angry and furious
From Oblivion to Oblivion
From Oblivion to Oblivion
- vickedspeed
- Posts: 68
- Joined: 05 Aug 2011, 09:37
- Location: Vinterbro
Re: The Black Emperor
Gratulerer med ny Corrado Dette er dømt til å bli bra! Går du ikke for den porta laseren og en rally ic?
11 BMW E90 320D M-tech (daily driver)
90 Corrado G60 (lowrider)
90 Corrado G60 (lowrider)
-
- Posts: 2349
- Joined: 13 May 2008, 08:51
- Location: Don`t tell the police
- Contact:
Re: The Black Emperor
Takk for det Er spent selvvickedspeed wrote:Gratulerer med ny Corrado Dette er dømt til å bli bra! Går du ikke for den porta laseren og en rally ic?
Tenkte jeg skulle gi dette turbo oppsett et skikkelig forsøk før jeg eventuelt konverterer tilbake til g-lader.
Vurderer å gå for orginal styling så da kan det hende det blir en ralley ic uansett
Last edited by BlackDragon07 on 05 Mar 2013, 17:36, edited 2 times in total.
Fast, angry and furious
From Oblivion to Oblivion
From Oblivion to Oblivion
-
- Posts: 2349
- Joined: 13 May 2008, 08:51
- Location: Don`t tell the police
- Contact:
Re: The Black Emperor
Ser ut som flertallet er enig med deg derSigurd wrote:Gå for orginal styling så blir nok dette bra
Kjedelig update, men er litt "memo to self" så vet jeg hva jeg har gort og ikke
Vifta som satt i fungerte ikke, så jeg fikk tak i "ny" fra kenneth. Funker nå på alle hakk
Er desverre mye ledningssurr her og der på bilen. Men blir nok bra til slutt
Last edited by BlackDragon07 on 08 Sep 2012, 23:23, edited 1 time in total.
Fast, angry and furious
From Oblivion to Oblivion
From Oblivion to Oblivion
-
- Posts: 2349
- Joined: 13 May 2008, 08:51
- Location: Don`t tell the police
- Contact:
Re: The Black Emperor
Fått tak i "ny" frontfanger Kan jo gjette på hvilke type styling det kan bli
Last edited by BlackDragon07 on 09 Sep 2012, 00:04, edited 1 time in total.
Fast, angry and furious
From Oblivion to Oblivion
From Oblivion to Oblivion
Re: The Black Emperor
utifra fangeren så antar jeg US-style
-
- Posts: 2349
- Joined: 13 May 2008, 08:51
- Location: Don`t tell the police
- Contact:
Re: The Black Emperor
Det var en fanger jeg fikk til en veldig god pris
Mangler kun leppa under, men den skal jeg bestille fra arz-tuning
Resten av bilen blir antagligvis orginal etter europeisk standard
Blir spennende og se om jeg får den til å se ut som jeg ønsker
Mangler kun leppa under, men den skal jeg bestille fra arz-tuning
Resten av bilen blir antagligvis orginal etter europeisk standard
Blir spennende og se om jeg får den til å se ut som jeg ønsker
Fast, angry and furious
From Oblivion to Oblivion
From Oblivion to Oblivion
-
- Posts: 2349
- Joined: 13 May 2008, 08:51
- Location: Don`t tell the police
- Contact:
Re: The Black Emperor
Da er frontfanger og bakfanger snart klare for monteringer
(beklager dårlig bilde)
Siden denne bilen har det meste ferdig så blir lista litt annerledes enn den opprinnelig.
1. Få bilen ferdig mappa og med et oppsett som kan eu-godkjennes Pris.. 5500-8000kr
2. Kjøpe Golf ralley intercooler. Pris ny.. 5500-6500kr
3. Montere orginal fangere.
4. Eksos anlegg (skal gå for supersprint 2.25", satser på et roligere anlegg nå )
5. Montere inn nytt anlegg. Pris cd-spiller 1500kr, høyttalere totalt 3000kr (JBL)
6. Bilen skal eu-godkjennes opprinnelig i juni 2013 og siden bilen har vært avskiltet siden 2009 OG har blitt turbokonvertert så trenges det sikkert noe tid i samarbeid med BT for å få bilen godkjent med turbo.
Kommer nye regler som trer i kraft 01.01.2013 som i større grad tillater egen bygging av bil. For håpe det kan være til min fordel
(beklager dårlig bilde)
Siden denne bilen har det meste ferdig så blir lista litt annerledes enn den opprinnelig.
1. Få bilen ferdig mappa og med et oppsett som kan eu-godkjennes Pris.. 5500-8000kr
2. Kjøpe Golf ralley intercooler. Pris ny.. 5500-6500kr
3. Montere orginal fangere.
4. Eksos anlegg (skal gå for supersprint 2.25", satser på et roligere anlegg nå )
5. Montere inn nytt anlegg. Pris cd-spiller 1500kr, høyttalere totalt 3000kr (JBL)
6. Bilen skal eu-godkjennes opprinnelig i juni 2013 og siden bilen har vært avskiltet siden 2009 OG har blitt turbokonvertert så trenges det sikkert noe tid i samarbeid med BT for å få bilen godkjent med turbo.
Kommer nye regler som trer i kraft 01.01.2013 som i større grad tillater egen bygging av bil. For håpe det kan være til min fordel
Fast, angry and furious
From Oblivion to Oblivion
From Oblivion to Oblivion
Re: The Black Emperor
hvilke regler er det du referer til?
hvor kan jeg lese om disse?
hvor kan jeg lese om disse?
-
- Posts: 2349
- Joined: 13 May 2008, 08:51
- Location: Don`t tell the police
- Contact:
Re: The Black Emperor
Kan prøve å finne frem de paragrafene så kan vi sette det som "stickey".Mouh wrote:hvilke regler er det du referer til?
hvor kan jeg lese om disse?
Så et norskt bilprogram som nevnte det, de drev å bygde om hot-roder og de lovpriste denne regelen som et steg i riktig retning
Skal uansett ringe BT på mandag.
Edit: her er en artikkel
http://www.bike.no/nyheter/grnt-lys-for ... ety-177294
Fast, angry and furious
From Oblivion to Oblivion
From Oblivion to Oblivion