The Black Emperor

En liten presentasjon av din bil!

Moderator: Moderators

Hvilken type styling passer bilen best?

1. Rieger styling
3
13%
2. Orginal styling
21
88%
 
Total votes: 24

BlackDragon07
Posts: 2349
Joined: 13 May 2008, 08:51
Location: Don`t tell the police
Contact:

Re: The Black Emperor

Post by BlackDragon07 »

jon wrote:Jeg kjøper mitt på bilxtra til min valver motor.
Bilen din er blitt veldig blank og fin, og ser ut som den gleder seg til svenske tur :mrgreen:
Bilextra ja, da skal jeg ringe der imorgen :D
Kjøpte på mekonomen, men fikk et kembo stort filter. Er bare å bytte inn igjen :roll:

Ikke helt ferdig med å polere enda, skal få gjort litt til før vi cruiser avgårde 8)
Og JA, den gleder seg stort til å endelig å få seg en bugrun-tur 8) 8)
Fast, angry and furious

From Oblivion to Oblivion
BlackDragon07
Posts: 2349
Joined: 13 May 2008, 08:51
Location: Don`t tell the police
Contact:

Re: The Black Emperor

Post by BlackDragon07 »

Er det termostaten eller selve bryteren (fan swicht) som bestemmer hvilken temperatur vifta skal starte på??
Fast, angry and furious

From Oblivion to Oblivion
User avatar
Oekern
Moderator
Posts: 2228
Joined: 14 May 2008, 15:15
Location: Maura
Contact:

Re: The Black Emperor

Post by Oekern »

BlackDragon07 wrote:Er det termostaten eller selve bryteren (fan swicht) som bestemmer hvilken temperatur vifta skal starte på??
Til vifta er det selve bryteren.
Den (som med termostaten) kan man få til forskjellige temperaturer
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
BlackDragon07
Posts: 2349
Joined: 13 May 2008, 08:51
Location: Don`t tell the police
Contact:

Re: The Black Emperor

Post by BlackDragon07 »

Det var det jeg var litt usikker på, men greit å være sikker.
Takk for svar oekern

Mener kanskje at jeg husker at man kan få en som starter på 82grader også?
Skal sjekke det litt nærmere uansett.
Tror det vil hjelpe mye på selve kjølinga, hvis ikke så får jeg invistere i ny radiator.

Ellers er bilen veldig klar for tur 8) 8)
Fast, angry and furious

From Oblivion to Oblivion
User avatar
Oekern
Moderator
Posts: 2228
Joined: 14 May 2008, 15:15
Location: Maura
Contact:

Re: The Black Emperor

Post by Oekern »

Ja man får termostat med 82 grader (Også 71 men det er litt vel ekstremt), mener det er det samme på bryteren til vifta også.
Jeg har lavtemp til vifta og org termostat (Ikke ideelt og ikke meninga forøvrig) og med den nye
radiatoren så var bilen knappt oppe i 80 grader iløpet av 30 mil forrige helg i varmt vær !
Rolig kjøring dog, men du ser bildet.
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
BlackDragon07
Posts: 2349
Joined: 13 May 2008, 08:51
Location: Don`t tell the police
Contact:

Re: The Black Emperor

Post by BlackDragon07 »

Oekern wrote:Ja man får termostat med 82 grader (Også 71 men det er litt vel ekstremt), mener det er det samme på bryteren til vifta også.
Jeg har lavtemp til vifta og org termostat (Ikke ideelt og ikke meninga forøvrig) og med den nye
radiatoren så var bilen knappt oppe i 80 grader iløpet av 30 mil forrige helg i varmt vær !
Rolig kjøring dog, men du ser bildet.
Bilen ligger stabilt på 80grader på både vann og olje så lenge den over 60kmt. Blir den stående rolig så klarer den ikke å kjøle seg ned igjen.
Den ble MYE bedre etter flushinga og ny kjølevæska.
Ser Bartrek.com selger en RS-bryter som starter vifta allerede ved 71grader, men det må vel bli for lavt??
Ellers så har mekonomen en som starter på 81grader.
Den jeg har nå starter ikke før på midten av 90-tallet et sted.
Fast, angry and furious

From Oblivion to Oblivion
User avatar
wormy
Moderator
Posts: 1905
Joined: 25 Aug 2008, 00:45
Location: Tønsberg

Re: The Black Emperor

Post by wormy »

Vifta skal ikke starte før den blir 95 grader ca. :)
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
BlackDragon07
Posts: 2349
Joined: 13 May 2008, 08:51
Location: Don`t tell the police
Contact:

Re: The Black Emperor

Post by BlackDragon07 »

Vel hjemme fra Bugrun og bilen overlevde 140mil uten snev av problemer, noe som var utrolig herlig.
Vel anvendte kroner å få satt inn et styringssystem av et proft firma :D

Et bilde som ligger i Bugrun-tråden, men syns det passer fin her og :D
Image

Skal bestille lav temperatur fanswitch, tror det vil gjøre ting litt bedre :D

(Memo-to-self Oljeskift på 242000km)
Last edited by BlackDragon07 on 16 Jun 2014, 14:25, edited 1 time in total.
Fast, angry and furious

From Oblivion to Oblivion
BlackDragon07
Posts: 2349
Joined: 13 May 2008, 08:51
Location: Don`t tell the police
Contact:

Re: The Black Emperor

Post by BlackDragon07 »

Oekern wrote:Jeg ga 1600,- men fikk en god deal!
Litt usikker på hva de ligger på veil.pris
Hvor kjøpte du denne oekern?

Noen tanker om denne?
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?Vi ... ink:top:en
Fast, angry and furious

From Oblivion to Oblivion
User avatar
Oekern
Moderator
Posts: 2228
Joined: 14 May 2008, 15:15
Location: Maura
Contact:

Re: The Black Emperor

Post by Oekern »

Jeg kjøpte via snapdrive gjennom en bekjent:) !
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
BlackDragon07
Posts: 2349
Joined: 13 May 2008, 08:51
Location: Don`t tell the police
Contact:

Re: The Black Emperor

Post by BlackDragon07 »

Liten update

Fått kjøpt inn litt til bilen
KN rensekit og lavtemp.sensor 85-95 til radiatorvifta.
Image
Ikke fått testa hvordan den oppfører seg helt på tomgang, men skal få gjort det snart.

Fant en sensor som det stod 85-95g og 95-102g på, er denne bedre enn den jeg satte inn?

Etter at jeg byttet olje (byttet til castrol 5w-40 helsyntetisk) så ryker det ganske mye mer enn før jeg byttet.
Er kun til motoren får litt temperatur.
Burde jeg bytte til halvsyntetisk istedet?
Fast, angry and furious

From Oblivion to Oblivion
User avatar
wormy
Moderator
Posts: 1905
Joined: 25 Aug 2008, 00:45
Location: Tønsberg

Re: The Black Emperor

Post by wormy »

95-102 er riktig for vifta. Da starter steg1 på vifte ved 95 grader, og steg2 ved 102 grader. 85-95 kan også benyttes, men det er ikke "riktig" måte å fikse eventuelle problemer på. :)

Jeg tror ikke det at olja er helsyntetisk eller ikke som er problemet ditt. Motoren begynner kanskje å dra litt på åra? Stempelringer/ventiltetninger f.eks..? Hvis det går bort når den er varm kan det være verdt å prøve en litt tykkere olje, 10w-40, 15w-40, 10w-60..?
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
BlackDragon07
Posts: 2349
Joined: 13 May 2008, 08:51
Location: Don`t tell the police
Contact:

Re: The Black Emperor

Post by BlackDragon07 »

wormy wrote:95-102 er riktig for vifta. Da starter steg1 på vifte ved 95 grader, og steg2 ved 102 grader. 85-95 kan også benyttes, men det er ikke "riktig" måte å fikse eventuelle problemer på. :)

Jeg tror ikke det at olja er helsyntetisk eller ikke som er problemet ditt. Motoren begynner kanskje å dra litt på åra? Stempelringer/ventiltetninger f.eks..? Hvis det går bort når den er varm kan det være verdt å prøve en litt tykkere olje, 10w-40, 15w-40, 10w-60..?
Men vifta vil gå etter 95grader med den nye bryteren?
Nei, men intil jeg får spart opp noen kr til å få kjøpt en ny radiator eller om jeg setter på det viftehuset så er det en grei midlertidig løsning :wink:

Ok, men tenker du på å få at jeg bør fortsatt velge helsyntetisk eller halvsyntetisk?
Tror du kun får helsyntetisk på 10w-60.
Fast, angry and furious

From Oblivion to Oblivion
User avatar
wormy
Moderator
Posts: 1905
Joined: 25 Aug 2008, 00:45
Location: Tønsberg

Re: The Black Emperor

Post by wormy »

BlackDragon07 wrote: Men vifta vil gå etter 95grader med den nye bryteren?
Nei, men intil jeg får spart opp noen kr til å få kjøpt en ny radiator eller om jeg setter på det viftehuset så er det en grei midlertidig løsning :wink:
Med den bryteren vil vifta starte ved 95 grader, ja. Det er relativt nærme originalt startpunkt.
BlackDragon07 wrote: Ok, men tenker du på å få at jeg bør fortsatt velge helsyntetisk eller halvsyntetisk?
Tror du kun får helsyntetisk på 10w-60.
Tja.. Godt spørsmål.. Kjører du delsyntetisk må du ta noe hyppigere oljeskift, men det gjør samme nytta. En "standard" G60 motor er ikke alt for kresen. På golfen (samme motor i praksis uten g-lader) kjører jeg delsyntetisk, og bytter når olja begynner å se "sliten" ut (svart) - er vel ca 6-8'000 km.. Den ryker ikke noe, og er lekker ikke noe. Etterfyller aldri... Gjør det du selv føler for er min mening. Så lenge den er noe tykkere er det greit nok.
Du får helsyntetisk i "alle" varianter. Jeg har selv Royal Purple HPS 15w-40 helsyntetisk stående til bobla. 1520kr for 12 liter levert på døra. ;)
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
BlackDragon07
Posts: 2349
Joined: 13 May 2008, 08:51
Location: Don`t tell the police
Contact:

Re: The Black Emperor

Post by BlackDragon07 »

wormy wrote: Med den bryteren vil vifta starte ved 95 grader, ja. Det er relativt nærme originalt startpunkt.
Good to know, vært kjedelig om den stoppet etter 95 grader :lol:
wormy wrote: Tja.. Godt spørsmål.. Kjører du delsyntetisk må du ta noe hyppigere oljeskift, men det gjør samme nytta. En "standard" G60 motor er ikke alt for kresen. På golfen (samme motor i praksis uten g-lader) kjører jeg delsyntetisk, og bytter når olja begynner å se "sliten" ut (svart) - er vel ca 6-8'000 km.. Den ryker ikke noe, og er lekker ikke noe. Etterfyller aldri... Gjør det du selv føler for er min mening. Så lenge den er noe tykkere er det greit nok.
Du får helsyntetisk i "alle" varianter. Jeg har selv Royal Purple HPS 15w-40 helsyntetisk stående til bobla. 1520kr for 12 liter levert på døra. ;)
Hmm lurer litt på å gå tilbake til havlsyntetisk 10w-40, hadde det på den forrige uten at det var noe røyk eller andre problemer.
Den blir kun brukt om sommeren så antall km vil ikke overstige så mye over 6000km. Så bytter jeg på våren :D
Fast, angry and furious

From Oblivion to Oblivion
Post Reply