Hvordan vasker man den?? Men det er sansynligvis den?Mouh wrote:jeg ville prøvd å vaske ISV'en jeg.. for å se om det hjelper.
The Black Emperor
Moderator: Moderators
-
- Posts: 2349
- Joined: 13 May 2008, 08:51
- Location: Don`t tell the police
- Contact:
Re: The Black Emperor
Fast, angry and furious
From Oblivion to Oblivion
From Oblivion to Oblivion
Re: The Black Emperor
http://fuelie.tripod.com/tuneup.htm
To clean the ISV, remove the valve from the engine. Spray the ISV liberally with carburetor cleaner or throttle body cleaner. Use rubber gloves and work outdoors because this cleaner may contain toluene or xylene or both. These chemicals are extremely nasty.
To clean the ISV, remove the valve from the engine. Spray the ISV liberally with carburetor cleaner or throttle body cleaner. Use rubber gloves and work outdoors because this cleaner may contain toluene or xylene or both. These chemicals are extremely nasty.
-
- Posts: 2349
- Joined: 13 May 2008, 08:51
- Location: Don`t tell the police
- Contact:
Re: The Black Emperor
Tusen takk for bra tips mouhMouh wrote:http://fuelie.tripod.com/tuneup.htm
To clean the ISV, remove the valve from the engine. Spray the ISV liberally with carburetor cleaner or throttle body cleaner. Use rubber gloves and work outdoors because this cleaner may contain toluene or xylene or both. These chemicals are extremely nasty.
Da skal jeg gjøre det imorgen
Fast, angry and furious
From Oblivion to Oblivion
From Oblivion to Oblivion
Re: The Black Emperor
Ville gjort det, ja. Er utrolig hvor mye "skit" som samles i den opp gjennom årene. Husker jeg holdt på i en liten evighet før min ble helt ren..
Hvis den fortsatt fusker ville jeg gått over ISV-oppsettet i MegaSquirt'en, og tatt det derifra.. Tipper nesten det kan være noe der.. Spesielt hvis du har justert på andre parametere, kan jo det igjen påvirke tomgangen, og da blir kanskje oppsettet til ISV'en feil, om ikke det er rørt.. Bare en tanke..
Ville begynt med å sjekke hvordan ISV'en er satt opp når det er "warm idle".. Heter vel IAC(?) under MegaSquirt mener jeg å huske (lenge siden jeg har fikla med det..)
Eller gjør som meg - fjern den. Juster tomgangen med tomgangsskruen, og map bilen deretter. Tror faktisk det er enklere, men da kan den bli litt "sur" å få til å gå pent de første sekundene når den er kald..
Hvis den fortsatt fusker ville jeg gått over ISV-oppsettet i MegaSquirt'en, og tatt det derifra.. Tipper nesten det kan være noe der.. Spesielt hvis du har justert på andre parametere, kan jo det igjen påvirke tomgangen, og da blir kanskje oppsettet til ISV'en feil, om ikke det er rørt.. Bare en tanke..
Ville begynt med å sjekke hvordan ISV'en er satt opp når det er "warm idle".. Heter vel IAC(?) under MegaSquirt mener jeg å huske (lenge siden jeg har fikla med det..)
Eller gjør som meg - fjern den. Juster tomgangen med tomgangsskruen, og map bilen deretter. Tror faktisk det er enklere, men da kan den bli litt "sur" å få til å gå pent de første sekundene når den er kald..
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
-
- Posts: 2349
- Joined: 13 May 2008, 08:51
- Location: Don`t tell the police
- Contact:
Re: The Black Emperor
Jeg byttet isvn til den jeg hadde i delebilen, vet den fungerte som den skulle. Men det ble tilsvarende som før.
Så du er nok inne på noe wormy med at det kan være oppsettet i megasquirten som trøbler det til
Nå har jeg fått den "fint-grovt" innstilt. Mangler lytteutstyr for å få tenninga 100%.
Ved vanlig kjøring så ligger den i følge o2 måleren på 15-16, mens ved pådrag så dropper den ned til 10-11. Så nå kan jeg kjøre den oppover. Ser frem til den er "fin-fin" tunet opptimalt.
Er veldig positivt overrasket over hvor raskt denne motoren kommer seg opp på turtall og hvor kjapt den lille Garret T3 turboen spinner seg opp. Det var nok noe mer brutalt med RS-laderen, men jeg syns dette er en god nr.2. Selv Nissan 200sx med 240hk som jeg hadde, dro seg ikke så fort opp.
En morsom tanke hadde jo vært å satt inn RS-laderen i tillegg
Så du er nok inne på noe wormy med at det kan være oppsettet i megasquirten som trøbler det til
Nå har jeg fått den "fint-grovt" innstilt. Mangler lytteutstyr for å få tenninga 100%.
Ved vanlig kjøring så ligger den i følge o2 måleren på 15-16, mens ved pådrag så dropper den ned til 10-11. Så nå kan jeg kjøre den oppover. Ser frem til den er "fin-fin" tunet opptimalt.
Er veldig positivt overrasket over hvor raskt denne motoren kommer seg opp på turtall og hvor kjapt den lille Garret T3 turboen spinner seg opp. Det var nok noe mer brutalt med RS-laderen, men jeg syns dette er en god nr.2. Selv Nissan 200sx med 240hk som jeg hadde, dro seg ikke så fort opp.
En morsom tanke hadde jo vært å satt inn RS-laderen i tillegg
Fast, angry and furious
From Oblivion to Oblivion
From Oblivion to Oblivion
-
- Posts: 2349
- Joined: 13 May 2008, 08:51
- Location: Don`t tell the police
- Contact:
Re: The Black Emperor
Vel hjem fra oslo motorshow, kan anbefales virkelig mye moro å se på
Fikk tatt meg litt snacks hjem.
Da er det ingenting på bilen som tilsier at det er en vw Så da ble det girspake, girtrekk og pedaler.
Ellers så fant jeg en model utgave av en corrado g-60 Litt dyrt for en liten modelbil, men måtte ha den
Også fant jeg rattet som jeg syntes passet til resten på nettet
Fikk tatt meg litt snacks hjem.
Da er det ingenting på bilen som tilsier at det er en vw Så da ble det girspake, girtrekk og pedaler.
Ellers så fant jeg en model utgave av en corrado g-60 Litt dyrt for en liten modelbil, men måtte ha den
Også fant jeg rattet som jeg syntes passet til resten på nettet
Last edited by BlackDragon07 on 28 Apr 2015, 20:13, edited 2 times in total.
Fast, angry and furious
From Oblivion to Oblivion
From Oblivion to Oblivion
-
- Posts: 2349
- Joined: 13 May 2008, 08:51
- Location: Don`t tell the police
- Contact:
Re: The Black Emperor
Den oljeåndinga som egentlig skal gå til g-laderen går på min bare i en catch tank. Kan man bare blinde den av på toppdekslet eller må den være åpen?
Noen som vet?
Noen som vet?
Fast, angry and furious
From Oblivion to Oblivion
From Oblivion to Oblivion
Re: The Black Emperor
den bør nok være åpen ja!
-
- Posts: 2349
- Joined: 13 May 2008, 08:51
- Location: Don`t tell the police
- Contact:
Re: The Black Emperor
Men hvorfor?Mouh wrote:den bør nok være åpen ja!
Vil ikke det bare gi et større oljeforbruk??
Fast, angry and furious
From Oblivion to Oblivion
From Oblivion to Oblivion
Re: The Black Emperor
Da det blir overtrykk i toppen om det ikke er der.
Re: The Black Emperor
Jepps..Mouh wrote:Da det blir overtrykk i toppen om det ikke er der.
Trykk i bunnpanne / topp.. Som kan presse olje/oljedamp opp forbi stempelringer, ut gjennom simringer/pakninger osv..
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
-
- Posts: 2349
- Joined: 13 May 2008, 08:51
- Location: Don`t tell the police
- Contact:
Re: The Black Emperor
Da vet jeg det
Takk for innspill
Takk for innspill
Fast, angry and furious
From Oblivion to Oblivion
From Oblivion to Oblivion
-
- Posts: 2349
- Joined: 13 May 2008, 08:51
- Location: Don`t tell the police
- Contact:
Re: The Black Emperor
Liten update
Gammelt ratt, Luisi
Nytt ratt, Black Millenium
Passer min stil litt bedre
Gammelt ratt, Luisi
Nytt ratt, Black Millenium
Passer min stil litt bedre
Fast, angry and furious
From Oblivion to Oblivion
From Oblivion to Oblivion
-
- Posts: 2349
- Joined: 13 May 2008, 08:51
- Location: Don`t tell the police
- Contact:
Re: The Black Emperor
Liten update
Da er del 1 av anlegget i havn
Hadde kenwood i 200sx og var egentlig ganske fornøyd med den. Kikket endel på pioneer spillere, men syns helheten på denne var bedre. Også har den opplegg for å legge tlf inn via spilleren
Bilder kommer når den er ferdig innstallert
Da er del 1 av anlegget i havn
Hadde kenwood i 200sx og var egentlig ganske fornøyd med den. Kikket endel på pioneer spillere, men syns helheten på denne var bedre. Også har den opplegg for å legge tlf inn via spilleren
Bilder kommer når den er ferdig innstallert
Fast, angry and furious
From Oblivion to Oblivion
From Oblivion to Oblivion
-
- Posts: 2349
- Joined: 13 May 2008, 08:51
- Location: Don`t tell the police
- Contact:
Re: The Black Emperor
I min gamle corrado så hadde jeg digitalt speedometer, mens nå så har jeg den analoge speedometeret.
Kan jeg "konvertere" til den nyere typen/digitale speedometeret (plug and play) eller er det andre ting som må gjøres for å få det til å fungere?
Kan jeg "konvertere" til den nyere typen/digitale speedometeret (plug and play) eller er det andre ting som må gjøres for å få det til å fungere?
Fast, angry and furious
From Oblivion to Oblivion
From Oblivion to Oblivion