Page 1 of 1

Ikke no varme

Posted: 02 Jul 2007, 00:38
by Feijk
Jadda, da fikk jeg endelig bilen sammen igjen, eller med hjelp av en kamerat siden jeg ikke kan bruke høyre hånden min..var litt mer styr siden det var AC på den fant jeg ut..Men men..
Nå lekker hvertfall ikke registeret lengre, men eneste problemet var at når jeg satt i det nye registeret så var slangen inn glovarm (når motoren hadde blitt varm da seff) og den andre slangen var lunka bare, hva kommer dette av? det blåste ingenting varme inni bilen...
Kan dette skyldes dårlig vannpumpe? at den begynner og si takk for seg? at den ikke klarer og pumpe vannet helt rundt? eller noen andre forslag?

Mvh Fredrik Helberg

Posted: 02 Jul 2007, 20:22
by Kisseg60
Blåste det varmt der før du begynte da?
Jeg tipper det er luft i systemet.! bare kjøre none skikkelige turer og ha med deg kjølevæske som du kan fylle på når det/ vis det går tomt.

Det var det jeg gjorde når jeg lufta systemet. funka bra det.

Posted: 03 Jul 2007, 14:11
by Feijk
Det fungerte ikke før heller, men før blåste det hvertfall varmt fra motoren hadde fått litt temp og frem til motoren ble varm, og da begynte det og blåse kaldt (Ulogisk syns jeg)...Håpet dette skulle fikse seg nå men det gjorde det jo tydligvis ikke..
Men nå blåste det ikke varmt i det hele tatt! bare kaldt hele tiden, men tok som sagt ikke bilen på noen kjøretur, bare sto på tomgang, kan kanskje ta en kjøretur med den for å se om det da starter og blåse varmt.

Posted: 03 Jul 2007, 16:12
by Kisseg60
Ja. men siden det er misstanke om vannpumpe så følg med på vanntemp og olje temp hele tiden! vann skal ligge på 90 og olja veit jeg ikke. men min ligger på rundt 100 ved aktiv kjøring.
men også en ting du kan skjekke. kommer det vann inn i den lille slangen på vann beholderen? ta den av å se om det kommer no der. vis ikke kan det være vannpumpe.

Posted: 09 Jul 2007, 20:59
by Feijk
skal visst være en ventil som ska være åpen for å kunne slippe varmen inn, hvor er denne ventilen? noen som vet dette?

Mvh Fredrik

Posted: 11 Nov 2007, 22:33
by Feijk
har fått kjørt med bilen litt nå, men blåser fortsatt bare kald luft, irriterans! Hvertfall nå som vinteren nærmer seg...
Noen ideer?

Posted: 13 Nov 2007, 21:00
by Feijk
Kisseg60 wrote:Ja. men siden det er misstanke om vannpumpe så følg med på vanntemp og olje temp hele tiden! vann skal ligge på 90 og olja veit jeg ikke. men min ligger på rundt 100 ved aktiv kjøring.
men også en ting du kan skjekke. kommer det vann inn i den lille slangen på vann beholderen? ta den av å se om det kommer no der. vis ikke kan det være vannpumpe.
Skal sjekke den lille slangen en av dagene jeg, for nå begynner det virkelig og bli surt ute...
Men noen som har andre tips til hva soim kan være feil?

Posted: 13 Nov 2007, 21:06
by Kisseg60
min første tanke er luft i kjøleanlegget ditt.!
Men når du tar på den varm/kald spaken! hører du et spjeld som åpner og lukker når du tar den fra ene sia til andre?

Men vis du har bytta varmereg så tipper jeg på luft i systemet!

Posted: 18 Nov 2007, 23:02
by Feijk
Hvordan lufter jeg systemet da? Trodde det ble gjort automatisk etterhvert som du kjørte jeg...?