intercooler

Her kan du diskutere alt som har med det tekniske på Corrado'n.

Moderator: Moderators

User avatar
Feijk
Posts: 296
Joined: 06 Dec 2005, 15:03
Location: Skien

intercooler

Post by Feijk »

Heisann..Lurte litt på intercooler..
Lønner det seg og kjøpe ferdig kit med slanger som passer Corrado?
eller er det lett og tilpasse der du selv vil ha det? bare ved og kjøpe silikonslanger?

Og får man plass til en intercooler på 717 mm x 255 mm x 30 mm i en RS fanger?

Mvh Fredrik
..:: Feijk .::. 1990 Corrado G60 ::..
User avatar
acoupe
Posts: 213
Joined: 26 Nov 2006, 21:03
Location: volda - Lillehammer

Post by acoupe »

Jeg klarte nå å få trukket rør til fmic`n min uten problem, jeg kjøpte bare ett universal sett med diverse slanger og rør, pluss noen ekstra slange bøyer i tillegg. Så det vil nok funke for deg og :)
Om du har plass til den cooleren får nesten noen andre her svare på ;)
User avatar
Feijk
Posts: 296
Joined: 06 Dec 2005, 15:03
Location: Skien

Post by Feijk »

oki, for et bolt on intercoolerkit ligger rundt 5k til corrado..
og når man da får intercoolere for 1000-1500,- så burde man finne slanger og slik selv og ende da opp på kanskje 2500, noe som er endel billigere :D

Men hvor stor intercooler er og anbefale? tenkte og ha den nede i frontfangeren på en RS fanger..

Mvh Fredrik
..:: Feijk .::. 1990 Corrado G60 ::..
User avatar
acoupe
Posts: 213
Joined: 26 Nov 2006, 21:03
Location: volda - Lillehammer

Post by acoupe »

jeg kjøpte cooleren min for ca 1000kr når det var 30% avslag på maxam-tuning.com og alle slangene og rørene jeg bestilte kom på rundt 2000,- ink frakt.
Når det gjelder størrelse på cooler så er det bare bortkastet å sette på en vanvittig diger en, må huske at det bare sitter en liten 1,8 motor på bilen.
Størrelsen på min er 45cmx14cmx7,6cm 2,5" inn/ut, og jeg tror egentlig ikke at du trenger spesielt større enn det. Er viktigere at intercooleren har bedre flow egenskaper enn størrelse, mener jeg har hørt at det er bedre med en litt lang og tynn enn en høy og brei hvis du skjønner.
JuB
Posts: 23
Joined: 19 Apr 2007, 22:23
Location: Arendal

Post by JuB »

Ellers om du ikke vil kutte "mye" i bilen kan du velge rallye cooler (har en for salg) eller en golf g60 som passer rett på :)
Corrado 1.8T
User avatar
Feijk
Posts: 296
Joined: 06 Dec 2005, 15:03
Location: Skien

Post by Feijk »

acoupe wrote:jeg kjøpte cooleren min for ca 1000kr når det var 30% avslag på maxam-tuning.com og alle slangene og rørene jeg bestilte kom på rundt 2000,- ink frakt.
Når det gjelder størrelse på cooler så er det bare bortkastet å sette på en vanvittig diger en, må huske at det bare sitter en liten 1,8 motor på bilen.
Størrelsen på min er 45cmx14cmx7,6cm 2,5" inn/ut, og jeg tror egentlig ikke at du trenger spesielt større enn det. Er viktigere at intercooleren har bedre flow egenskaper enn størrelse, mener jeg har hørt at det er bedre med en litt lang og tynn enn en høy og brei hvis du skjønner.
Er nok noe i den størrelsen som du har som jeg også tenker på, bare at jeg vil ha den i fangeren..men får se hva det blir til..
trodde forresten ikke slanger og rør kostet så masse men..hehe..
Blir fortsatt billigere enn og kjøpe ferdig kit..

Mvh Fredrik
..:: Feijk .::. 1990 Corrado G60 ::..
User avatar
acoupe
Posts: 213
Joined: 26 Nov 2006, 21:03
Location: volda - Lillehammer

Post by acoupe »

Har rimelige og gode coolere på maxam-tuning.no, se om du finner en som passer for deg der ;)
Det koster faktisk litt for slanger og rør, men det er helt avhengi av kvaliteten. Det jeg bestilte var jo i rustfritt stål og med ekte silicon slanger. Finnes masse billig ræl av rør og slanger, men du merker med en gang du får henda på dette om det er kvalitet eller ikke ;)
Polo Classic
Posts: 192
Joined: 01 Dec 2006, 09:29
Location: OSLO
Contact:

Post by Polo Classic »

Hvilke kit er det du har sett på da?

Beste er å finne intercooler fra Golf G60, komplett med rør. Hør rundt på huggerier. Bare husk å gjør den ordentlig ren inni før du setter den på
NO SPEAKERS,
NO BODYKITS,
NO BULLSHIT
User avatar
Feijk
Posts: 296
Joined: 06 Dec 2005, 15:03
Location: Skien

Post by Feijk »

Polo Classic wrote:Hvilke kit er det du har sett på da?

Beste er å finne intercooler fra Golf G60, komplett med rør. Hør rundt på huggerier. Bare husk å gjør den ordentlig ren inni før du setter den på
Hvor stor er den på Golf G60 da? er ikke den like stor som originale til Corrado da?
..:: Feijk .::. 1990 Corrado G60 ::..
Polo Classic
Posts: 192
Joined: 01 Dec 2006, 09:29
Location: OSLO
Contact:

Post by Polo Classic »

Feijk wrote:
Polo Classic wrote:Hvilke kit er det du har sett på da?

Beste er å finne intercooler fra Golf G60, komplett med rør. Hør rundt på huggerier. Bare husk å gjør den ordentlig ren inni før du setter den på
Hvor stor er den på Golf G60 da? er ikke den like stor som originale til Corrado da?
Registeret er litt større enn hele radiatoren på Corrado G60, så kommer endetanker i tillegg. Den er den største du får plass til i Corrado

how-to her
http://www.dubforce.net/forums/index.ph ... st&id=3939
NO SPEAKERS,
NO BODYKITS,
NO BULLSHIT
ettan
Posts: 20
Joined: 01 Jun 2007, 17:45
Location: sandefjord

ic

Post by ettan »

Har akkurat montert en selv som skal syns nederst i fangeren når bilen er ferdig satt sammen :lol:

Image
felger selges.
4stk momo arrow 16" m 3 dekk (ruskete felger)
4stk strøkne alu 15" m dekk (strøkne felger)
2stk momo italy 17" u dekk (veldig bra felger)
User avatar
Feijk
Posts: 296
Joined: 06 Dec 2005, 15:03
Location: Skien

Post by Feijk »

Det blir bra:D Hvor kjøpte du den? og hva måtte du gi (Med/uten slanger)?
..:: Feijk .::. 1990 Corrado G60 ::..
ettan
Posts: 20
Joined: 01 Jun 2007, 17:45
Location: sandefjord

Post by ettan »

Kjøpte den samme som acoupe. På maxam-tuning.com.
Det er uten slanger,men han har det også. Kjøpte noen men er like greit å kjøpe vanlige slanger som koster under halvparten fant jeg ut :)
felger selges.
4stk momo arrow 16" m 3 dekk (ruskete felger)
4stk strøkne alu 15" m dekk (strøkne felger)
2stk momo italy 17" u dekk (veldig bra felger)
User avatar
acoupe
Posts: 213
Joined: 26 Nov 2006, 21:03
Location: volda - Lillehammer

Post by acoupe »

Ja silikon slanger er relativt dyrt, men er verdt det spørr du meg.
For det første tåler de mer, og ser mye bedre ut.
Med de siste slangene jeg fikk for litt siden, tror jeg at alle slangene jeg har kjøpt kom på rundt 2500,-, men da har jeg en noen til overs også.
Jeg bestilte slangene mine fra ebay, merket heter Autobahn og er klin klinkende likt som samco, jeg la de slangene fra autobahn vedsiden av samco kjøleslangene, og man ser knapt forskjell på fargen. Kvaliteten er helt den samme så og si.
Greia med andre silikonslanger enn samco, er at de har en ganske ulik blåfarge, en mer lysere blå, noe som ikke ser veldig bra ut. Men de fra Autobahn er så og si helt like som samco ;)
rub-A-dub
ettan
Posts: 20
Joined: 01 Jun 2007, 17:45
Location: sandefjord

Post by ettan »

Ja det spørs jo hvor mye trøkk man skal ha å vel. Er ikke de fra maxam dønn like samco med annen logo bare da..
felger selges.
4stk momo arrow 16" m 3 dekk (ruskete felger)
4stk strøkne alu 15" m dekk (strøkne felger)
2stk momo italy 17" u dekk (veldig bra felger)
Post Reply