Page 5 of 9

Re: ASD Corrado

Posted: 17 Jun 2008, 08:03
by BlackDragon07
Mouh wrote:jupp returluft går rett ut i friluft, det eneste man må gjøre er å spraye inn litt lub-spray for å kompansere for at man ikke lenger får oljedampn fra toppdekselet.
Jaha? :roll: hvor ofte må man gjøre det? hvor viktig er den oljedampen?

Re: ASD Corrado

Posted: 17 Jun 2008, 10:35
by Mouh
jeg har ikke noen eksakt interval..
den oljedampen er med på å smøre opp gummilistene i laderen.

Re: ASD Corrado

Posted: 17 Jun 2008, 11:42
by ASD
Spruter litt teflon spray nå og da (Valvoline HPL smørefett) 8)

Re: ASD Corrado

Posted: 18 Jun 2008, 07:28
by BlackDragon07
Men oppnår man mere effekt av å gjøre det eller er det mest for lyden at man gjør det? :roll:

Re: ASD Corrado

Posted: 18 Jun 2008, 08:38
by ASD
BlackDragon07 wrote:Men oppnår man mere effekt av å gjøre det eller er det mest for lyden at man gjør det? :roll:
Man oppnår mer effekt, ved at man får mer kald luft inn til motor. (kald luft har en høyere tetthet en varm luft og vil dermed ekspandere mer når den antennes) og man ungår å få inn olje dampen som er med på å senke oktan verdien på bensinen. (med oljedamp senkes oktan verdien med 2-3 poeng.)

Re: ASD Corrado

Posted: 18 Jun 2008, 08:50
by BlackDragon07
ASD wrote:
BlackDragon07 wrote:Men oppnår man mere effekt av å gjøre det eller er det mest for lyden at man gjør det? :roll:
Man oppnår mer effekt, ved at man får mer kald luft inn til motor. (kald luft har en høyere tetthet en varm luft og vil dermed ekspandere mer når den antennes) og man ungår å få inn olje dampen som er med på å senke oktan verdien på bensinen. (med oljedamp senkes oktan verdien med 2-3 poeng.)
Jeg forstår prinsippet med kald luft. Og det at varm luft kommer tilbake til laderen, men skal ikke intercooleren ta seg av det problemet?? Oktan verdien? :roll:
Litt grønn på dette her hehe :roll:

Re: ASD Corrado

Posted: 19 Jun 2008, 13:43
by ASD
BlackDragon07 wrote:

Jeg forstår prinsippet med kald luft. Og det at varm luft kommer tilbake til laderen, men skal ikke intercooleren ta seg av det problemet?? Oktan verdien? :roll:
Litt grønn på dette her hehe :roll:

Den gamle og tette intrercooleren min kjøler for dårlig, slik at det blir en ond sirkel :? (spesielt ved aktiv kjøring på bane)

Oktantallet sier noe om drivstoffets bankefasthet. Bankefasthet er helt enkelt drivstoffets egenskap til å motstå selvantennelse under komprimering. Denne egenskapen er viktig, fordi den gjør at drivstoffet ikke antenner vilkårlig inne i sylinderen, men under kontrollerte former ved hjelp av tennpluggen under motorens kompresjonstakt.
Hvis drivstoffet ditt selvantenner vil dette føre til såkalt “motorbank”.I første omgang sansynligvis ikke så alvorlig, men kjører du lenge med det kan det skade bilen din.
Desto høyere oktantall, desto høyere er drivstoffets evne til å motstå selvantennelse.

Trimmer du bilen og bytter chip og setter tenningspunktet på 6grader fortenning, bør man kjøre på 98 eller 99 oktan
for å ikke få "motorbank" ( bankesensoren justerer dette til en viss grad)

Bensin 98 oktan + oljedamp = 95 oktan :(
Bensin 98 oktan - oljedamp = 98 oktan 8)

Re: ASD Corrado

Posted: 09 Sep 2008, 10:16
by ASD
Image
Sånn passe lav til Tysklands turen :twisted:

Re: ASD Corrado

Posted: 09 Sep 2008, 21:39
by Kristaafa
:shock:

Få denna SUVen ned på bakkenivå igjen da Atle! :lol:
Forøvrig en meget kledlig leppe du har fått deg :)

Re: ASD Corrado

Posted: 09 Sep 2008, 21:50
by Oekern
Jeg fikk et helt nytt syn på den leppa etter jeg så bildene fra Nurbring !

Den er jo rå :D

Re: ASD Corrado

Posted: 09 Sep 2008, 22:01
by ASD
Takk for det :wink:

Nå har det seg slik at det har regnet her og, så suv`en slo nedi :?
Den heter forøvrig furteleppe fordi den ikke har mer lakk på undersiden :( :wink:

Re: ASD Corrado

Posted: 09 Feb 2009, 22:04
by ASD
Nå er snøen kommet hit og desverre holdt ikke snøskjæret (furteleppa) mål kom bare 750m, der datt det av :shock: men naboene var fornøyd. :lol:
et par bilder av Corrado CEW (Country Edision Winter)
Image

standar utstyr i W utgaven :P
Image

Re: ASD Corrado

Posted: 09 Feb 2009, 22:55
by Mouh
du klarte ikke å dy deg ;)

Corrado Country Edition, Stage 1 complete ;)

Re: ASD Corrado

Posted: 09 Feb 2009, 22:58
by ASD
Mouh wrote:du klarte ikke å dy deg ;)

Corrado Country Edition, Stage 1 complete ;)
Måtte bare :lol: fikk til å med, med meg blå timen :wink:

Re: ASD Corrado

Posted: 10 Feb 2009, 08:13
by Mouh
ASD wrote:
Mouh wrote:du klarte ikke å dy deg ;)

Corrado Country Edition, Stage 1 complete ;)
Måtte bare :lol: fikk til å med, med meg blå timen :wink:
haha, ja heldig med den ;)