Page 1 of 1

noen som veit om dette er et for stort innsug???

Posted: 04 Oct 2011, 01:48
by leif90@gmail.com
bygger 1,9 16v turbo i gliset mitt og veit at dette insuget vil passe med små modifikasjoner, men så er det det om det vil få plass i mororrommet. noen som har noen erfaringer eller sett noen som har gjordt noe lignene?

her er linken
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/HONDA-BO ... 3f0e62b88a

Re: noen som veit om dette er et for stort innsug???

Posted: 04 Oct 2011, 08:04
by wormy
Det ser relativt "langt" ut.. Du må nok nesten høre med selger angående lengden på det tenker jeg, og måle..
Og tipper du må ha tynnere radiatorvifte bl.a... :-)

Re: noen som veit om dette er et for stort innsug???

Posted: 04 Oct 2011, 17:24
by Kisseg60
Audi 5er innsug.! samme hull og samme bolter. bortsett fra at du må få sveisa igjen det ene innsugningshullet da.
Men da går det vel ikke under kategorien "små modifikasjoner" :roll:

Re: noen som veit om dette er et for stort innsug???

Posted: 04 Oct 2011, 18:42
by wormy
Kisseg60 wrote:Audi 5er innsug.! samme hull og samme bolter. bortsett fra at du må få sveisa igjen det ene innsugningshullet da.
Men da går det vel ikke under kategorien "små modifikasjoner" :roll:
Har ikke det VEEEELDIG store porter, som gjør at du må grave alt for mye ut av portene i toppen? Noe som gir for store porter = dårlig flow..? Eller blander jeg litt nå? :S

(Har for øvrig et audi 5'er 10ventiler innsug liggende for sugemotor, vet ikke om det er det du tenker på.. Til salgs.. :P)

Re: noen som veit om dette er et for stort innsug???

Posted: 04 Oct 2011, 20:29
by Kisseg60
nå skal ikke jeg med 100 prosent sikkerhet si det
men tror det skal passe ganske greit.

Vis du tar et innsug fra en 2,2 liter femmer og fjerner en så får du ca 1,76 liter.
Og orginal flowen i en 10 ventilers 2,2/2,3 og 16v 1,8 er vel ikke så veldig ulik med tanke på sylindervolum? (rett meg gjerne vis jeg tenker feil)

Jeg veit om en golf 1 med en 1,8 liters 16v med turbo.
En tidligere kolega av meg. Rød einser med hvit ALADIN OIL skrift på siden.
Der har han brukt et innsug fra en 5er og så vidt jeg veit er det ikke gjort noe med størrelsen.
Den er benket på e85 til 260 hester på hjulene. Nesten 300hk på motor og 450 nm.!!

Re: noen som veit om dette er et for stort innsug???

Posted: 04 Oct 2011, 20:43
by Kisseg60
Nå har jeg fått bekreftet mine mistanker rundt 5er/16v kompinasjon.
Etter en telefon til en noe intr audimann og motor bygger så er
en 16v topp og en f.eks s2 femmer innsug perfekt match. Bare å fjerne det ene hullet.

Re: noen som veit om dette er et for stort innsug???

Posted: 05 Oct 2011, 08:13
by wormy
Kisseg60 wrote:Vis du tar et innsug fra en 2,2 liter femmer og fjerner en så får du ca 1,76 liter.
Og orginal flowen i en 10 ventilers 2,2/2,3 og 16v 1,8 er vel ikke så veldig ulik med tanke på sylindervolum? (rett meg gjerne vis jeg tenker feil)
Tror det er jeg som tar feil her faktisk, tenkte litt mer på det i går kveld. Jeg blander nok med et 4sylinder audi innsug som "ofte" brukes på G60. Det har feil porter.. Et femmerinnsug til 16v har nok mer riktig porter. ;)

Re: noen som veit om dette er et for stort innsug???

Posted: 05 Oct 2011, 10:46
by Polo Classic
Det er nok ikke så stort som det ser ut på bildet

Her en Edelbrock manifold
Image

Her montert på motor
Image

Disse innsugene er mye bedre designet enn s2/rs2 innsugene og det er litt vistnok bare litt lett porting og forlenging/lag bolthullene ovalt og lage adapter til G60 spjeld (eller flytte over fullgass-/tomgangs-bryteren) som skal til

Innsuget er tilsalgs her for 220 usd
http://hondamarketplace.com/showthread.php?t=2980572

Det er og litt forskjell på manifoldene
Her skunk
Image

og her Edelbrock (som jeg mest sannsynlig ville ha valgt
Image