Page 1 of 2
bilen min:)
Posted: 22 Jul 2011, 22:21
by alek_bf
får slenge ut noen bilder av corradon da:)
hadde et havari tidligere i år, da jeg var bombesikker på at pressa var gåen.
gikk da til innkjøp av en passat g60 syncro delebil, å rappa pressa fra den.
denne hadde en portet kompressor med mindre ladehjul.
men da ny presse var montert, var det forsatt like dårlig drag i bilen.
det kom også en blåselyd av en gedigen luftlekasje fra en sprekk i plastrøret som går inn til intercooleren.
mens jeg venter på ny intercooler, legger jeg bare slangene utenom intercooleren for å se om det blir noe bedre drag i bilen, men
eneste som skjer er at jeg får et noe bedre bunndrag, å etterhvert som trykket bygger seg opp, blåser slangene seg opp helt til det sier POPP!!! å de
glipper i en sjøt.
noen som har opplevd å fått slanger til kompressor blåst av? eventuelt noen forslag på hvordan dette kan fikses?
takker for svar^^
Re: bilen min:)
Posted: 23 Jul 2011, 14:07
by Oekern
Hei og velkommen!
At slanger blir blåst av på disse bilene er ikke noe du er aleine med..
Løsningen er vel stort sett rør i aliminium..
Re: bilen min:)
Posted: 23 Jul 2011, 15:06
by BlackDragon07
Velkommen til klubben
Og grattis med kjøp av corrado
På bl.a torshov så får du kjøpt alu.rør som har en liten kant og med sikkelig slangeklemmer så sitter det mer enn bra nok
Sleng ut mere bilder under veis
Re: bilen min:)
Posted: 24 Jul 2011, 00:22
by alek_bf
aha:)
takker for svar
prøvde med større ladehjul i dag:)
gamle var på 63mm å nye var på 68.
var noe dau i starten, helt til jeg runda 3800rpm
da fikk den fart på seg^^, kan være på tide med overhaling?
holdt ca til bensinstasjon å hjem før det var ut å stramme klemmene igjen^^,
Re: bilen min:)
Posted: 24 Jul 2011, 12:21
by JohnnyCorrado
som de andre her har sagt, så er det nok smart av deg å gå til anskaffelse av alu-rør og noen skikkelige slangeklemmer som holder.
kan være du må bytte chip også, hvis du har gått fra 63 til 68mm ladehjul og skal ha det til å bli optimalt.
du kan jo også se om du har trykklekkasje noen andre steder. intercooleren din har sikkert ikke vondt av å bli rengjort heller, vil jeg tro...
Re: bilen min:)
Posted: 06 Aug 2011, 19:29
by alek_bf
da stod bilen parkert nokk en gang... :/ var ute å kjørte ca en times tid, så begynner vannet å nærme seg 110*C, stopper opp å lar den kjøle seg ned halvtimes tid. men da jeg starter opp igjen går bilen så å si ræva, og noe slags svak ulyd fra motor.
så jeg tar en kompresjons test, å alle sylindrene ligger på ca 8,5 bar.
olja ser fin ut.
men hver gang jeg starter opp, tar det ca 5 min, før den begynner å koke.
noen som har en idè om hva som kan ha skjedd? eller vært borti noe liknende?
Re: bilen min:)
Posted: 06 Aug 2011, 19:35
by BlackDragon07
Begynner det fysisk å koke eller er det måleren i dashen som fyker opp?
Kan være luft i systemet som gjør det til at det koker. Hadde selv dette problemet.
Re: bilen min:)
Posted: 06 Aug 2011, 19:43
by alek_bf
det er nok luf i systemet.. hjalp da termostaten åpna^^. men den blir forsatt ganske varm, i forhold til før jeg hadde ute motoren sist. kan det ha noe å gjøre med lambdasonden? tok lambdaen fra delebilen, da ledningene til den gamle så relativt ødelagt å slitt ut.
motoren drar også ganske dårlig, vil liksom ikke opp i turtall med en gang. må gasse sakte før det skjer stort, å er liksom ikke noe effekt over 3-4k.
Re: bilen min:)
Posted: 06 Aug 2011, 19:47
by BlackDragon07
Det kan jeg desverre ikke hjelpe deg, men wormy begynner å bli god på kompresjon så han er jo en god kandidat
Re: bilen min:)
Posted: 06 Aug 2011, 19:57
by alek_bf
kjørte med litt bioetanol blandet i bensinen for en stund tilbake, å leste at den kan løse opp bensinavleiringer. kan det være noen mulighet for at bensinfilteret kan ha tettet seg?
vil den i såfall dra dårlig?
Re: bilen min:)
Posted: 06 Aug 2011, 19:59
by BlackDragon07
En ujevn pumpe og et tett filter er jo ikke akkurat oppskriften for en jevn strøm bensin.
Re: bilen min:)
Posted: 06 Aug 2011, 20:02
by alek_bf
sant^^
skal prøve å bytte filter før jeg gjør noe mer;)
Re: bilen min:)
Posted: 10 Aug 2011, 20:43
by alek_bf
var greit trykk i bensinslangen..
men pluggene var svarte av sot, og innsuget blir steikvarmt!:S
Re: bilen min:)
Posted: 10 Aug 2011, 21:29
by VAG
gåen lambda?
Re: bilen min:)
Posted: 15 Aug 2011, 12:27
by alek_bf
er ikke helt sikker, er det noe måte å måle den på?
prøvde å bytte den med en fra en golf, men var ikke store forskjellen.. medmindre det tar litt tid før det funker?:S