Bytte motor?

Her kan du diskutere hva det måtte være angående Corrado.

Moderator: Moderators

Post Reply
junjun
Posts: 43
Joined: 26 Apr 2007, 13:12
Location: Sørlandet

Bytte motor?

Post by junjun »

Heisann.. Leker litt med tanken om å importere en vr6 og bytte motor over til min G60
Hvordan er dette å få godkjent?

Søkte litt på lovdata:" Kapittel 7 i Kjøretøy foreskriften: §7-2,7

Krav om dokumentasjon
For kjøretøy som repareres/ombygges/oppbygges slik at vitale deler på kjøretøyet – ramme, karosseri, bremser, lysutstyr, styring, motor, fjærer, støtdempere, felger, dekk osv. – avviker fra den utførelsen som er foreskrevet eller tillatt av kjøretøyfabrikanten og/eller fra den utførelse som kjøretøyet hadde ved første gangs registrering i riket, skal det fremlegges dokumentasjon fra kjøretøyfabrikanten eller fra kompetent, uavhengig laboratorium for at de benyttede deler er egnet og at kjøretøyet etter reparasjonen/ombyggingen/oppbyggingen har tilfredsstillende kjøreegenskaper og vil tåle de påkjenninger det kan regnes med å bli utsatt for.
Slik dokumentasjon som nevnt i første ledd, kreves ikke dersom kjøretøyet på de aktuelle punkter med rimelighet kan kontrolleres av regionvegkontoret.

Hvor får jeg tak i denne dokumentasjonen i så fall? Noen som har faktisk gjort dette? :)
Ville jo hatt dette godkjent i vognkortet om jeg skulle gjort det.


- Jonas
Corrado G60
User avatar
Oekern
Moderator
Posts: 2228
Joined: 14 May 2008, 15:15
Location: Maura
Contact:

Re: Bytte motor?

Post by Oekern »

Gry (GBK) har en VR6 som er ombygd fra tidligere G60 (T?)
Hun har kjørt på skilter ?
Du må værtfall oppgradere til 5x100. Vet ikke hvordan det var med dokumentasjon der, men send henne en PM da vel.
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
User avatar
Kisseg60
Posts: 1507
Joined: 13 Dec 2006, 18:57
Location: Nesodden

Re: Bytte motor?

Post by Kisseg60 »

Bilen til Gry har ikke vært godkjent, den har blitt kjørt ulovlig.
Men hun har sendt inn søknad om ombygg til vr6 2,8 som allerede satt i bilen.
Den søknaden er godkjent!
Så det er absolutt mulig.
Post Reply