Startproblemer!
Moderator: Moderators
Startproblemer!
Bilen min har plutselig begynt å nekte å starte... startern går men tenner ikke i det hele tatt.. er ikke etter engang..
noen som kan ha noen forslag til hvordan jeg kan finne ut hva som er feil?
noen som kan ha noen forslag til hvordan jeg kan finne ut hva som er feil?
1991 - Corrado G60T karman
-
- Posts: 2349
- Joined: 13 May 2008, 08:51
- Location: Don`t tell the police
- Contact:
Re: Startproblemer!
Husker ikke hva den heter i farta, men den "koppen" pluggledningene går ut ifra. Inne i den sitter det en liten dings jeg heller ikke husker navnet på, noen kaller den høna. Sjekk den, skal ikke være fuktig men tør og ren.
Og sjekk om det er gnist på pluggene og at det kommer bensin.
Dårlig forklart, men kanskje det hjalp
Og sjekk om det er gnist på pluggene og at det kommer bensin.
Dårlig forklart, men kanskje det hjalp
Fast, angry and furious
From Oblivion to Oblivion
From Oblivion to Oblivion
Re: Startproblemer!
aha trur jeg vet hva du mente.. men er helt ny kabler på den i dag så burde jo være tørre..
Kan jo nevne at problemene kom etter at bilen hadde stått ute 2 døgn i kaldt vær.. det var ganske lite bensin på den også.. kan det være kondens?
Kan jo nevne at problemene kom etter at bilen hadde stått ute 2 døgn i kaldt vær.. det var ganske lite bensin på den også.. kan det være kondens?
1991 - Corrado G60T karman
-
- Posts: 2349
- Joined: 13 May 2008, 08:51
- Location: Don`t tell the police
- Contact:
Re: Startproblemer!
Ikke hatt problemmedkondensitanken på noen av mine, men det kan hende du har fått kondens i den boksen jeg nevnte. Litt vær for slikt nå
Fast, angry and furious
From Oblivion to Oblivion
From Oblivion to Oblivion
-
- Posts: 2349
- Joined: 13 May 2008, 08:51
- Location: Don`t tell the police
- Contact:
Re: Startproblemer!
Juppildmar wrote:er den boksen fordelern?
Fast, angry and furious
From Oblivion to Oblivion
From Oblivion to Oblivion
Re: Startproblemer!
mhm kan jo hende men.. hvilken rekkefølge skal egentlig plugg kabla sitte i?
Også virker det som om motoren for det sikkelig tungt, slik at startern ikke klarer å dra rundt omtrent også drar den i veien igjen ..
men klarer fint å dra rundt motoren med fastnøkkel..
Kan også legge til at den ble slik etter å ha justert reg.reima
Også virker det som om motoren for det sikkelig tungt, slik at startern ikke klarer å dra rundt omtrent også drar den i veien igjen ..
men klarer fint å dra rundt motoren med fastnøkkel..
Kan også legge til at den ble slik etter å ha justert reg.reima
1991 - Corrado G60T karman
-
- Posts: 2349
- Joined: 13 May 2008, 08:51
- Location: Don`t tell the police
- Contact:
Re: Startproblemer!
Gal timing etter du har skiftet register-reim?
Min gamle fikk gal timing og ville ikke starte.
Du har et verktøy som du kan få sjekket timing med, men husker ikke hva det heter (heller )
Min gamle fikk gal timing og ville ikke starte.
Du har et verktøy som du kan få sjekket timing med, men husker ikke hva det heter (heller )
Fast, angry and furious
From Oblivion to Oblivion
From Oblivion to Oblivion
Re: Startproblemer!
Okey:) stroboskop lampe du mener sikkert?BlackDragon07 wrote:Gal timing etter du har skiftet register-reim?
Min gamle fikk gal timing og ville ikke starte.
Du har et verktøy som du kan få sjekket timing med, men husker ikke hva det heter (heller )
Men får "tilbakeslag" også.. kommer hvit røyk ut av isv..
1991 - Corrado G60T karman
Re: Startproblemer!
Da synes jeg det høres mer ut som om du har "justert" registerreima feil..
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
Re: Startproblemer!
Det første jeg ville gjort var å sett om tannreima var riktig timet.
Om kamhjulet står på posisjon.
Og veiva står der den skal og om fordelern står i "null" Det ser du veldig lett ved å ta av fordeler lokket
og se om rotoren står på en strek. Samtidig som alle andre hjul da.
Ved streken så skal sylinder 1 stå. eller pluggkabelen som går til enern. Deretter så er det 3-4-2. Eller full rekke på 1-3-4-2.
Vis dette stemmer!
Da må du begynne å sjekke det grunnlegende.
Er nok strøm på batteriet? Motoren kan gå rundt selv om bilen ikke starter.
Da bruker startern all strømmen så det er så lite til overs til resten. (snakker av erfaring) Litt lading så er det problemet borte.
Så må du sjekke om det er gnist på pluggene?
Er det det så må du sjekke om det kommer bensin.
Så kan man ta det derfra.
Håper det hjalp noe?
Om kamhjulet står på posisjon.
Og veiva står der den skal og om fordelern står i "null" Det ser du veldig lett ved å ta av fordeler lokket
og se om rotoren står på en strek. Samtidig som alle andre hjul da.
Ved streken så skal sylinder 1 stå. eller pluggkabelen som går til enern. Deretter så er det 3-4-2. Eller full rekke på 1-3-4-2.
Vis dette stemmer!
Da må du begynne å sjekke det grunnlegende.
Er nok strøm på batteriet? Motoren kan gå rundt selv om bilen ikke starter.
Da bruker startern all strømmen så det er så lite til overs til resten. (snakker av erfaring) Litt lading så er det problemet borte.
Så må du sjekke om det er gnist på pluggene?
Er det det så må du sjekke om det kommer bensin.
Så kan man ta det derfra.
Håper det hjalp noe?
Re: Startproblemer!
Det hjalp veldig mye! tusen takk!Kisseg60 wrote:Det første jeg ville gjort var å sett om tannreima var riktig timet.
Om kamhjulet står på posisjon.
Og veiva står der den skal og om fordelern står i "null" Det ser du veldig lett ved å ta av fordeler lokket
og se om rotoren står på en strek. Samtidig som alle andre hjul da.
Ved streken så skal sylinder 1 stå. eller pluggkabelen som går til enern. Deretter så er det 3-4-2. Eller full rekke på 1-3-4-2.
Vis dette stemmer!
Da må du begynne å sjekke det grunnlegende.
Er nok strøm på batteriet? Motoren kan gå rundt selv om bilen ikke starter.
Da bruker startern all strømmen så det er så lite til overs til resten. (snakker av erfaring) Litt lading så er det problemet borte.
Så må du sjekke om det er gnist på pluggene?
Er det det så må du sjekke om det kommer bensin.
Så kan man ta det derfra.
Håper det hjalp noe?
1991 - Corrado G60T karman