Gunnar's Corrado G60 Lysholm
Moderator: Moderators
-
- Posts: 2349
- Joined: 13 May 2008, 08:51
- Location: Don`t tell the police
- Contact:
Re: Gunnar's Corrado G60 Lysholm
Litt sent, men grattis
Kjør pent 20-30mil så er du i hvertfall litt mer sikker
Kjør pent 20-30mil så er du i hvertfall litt mer sikker
Fast, angry and furious
From Oblivion to Oblivion
From Oblivion to Oblivion
Re: Gunnar's Corrado G60 Lysholm
noen som har forslag til hvordan jeg skal få inn en dingsen til oljetrykksmåleren?
filteret har bare et par mm å gå på :S
Re: Gunnar's Corrado G60 Lysholm
hei igjen.. går fryyktelig seint dette her. men får tatt et skippertak av og til.. har dratt alt fra hverandre og satt i sammen igjen sikkert 4-5 ganger, om ikke mer..! starta bilen idag, sveiv veldig bra, tikking forsvant da den ble varm.. framgang!
såååå gikk det "skeis", bildene taler vel for seg selv..!
så da må jeg plukke fra hverandre greia igjen.. menmen :-p
her kom olja ut denne gangen:
håper å få fiksa dette løpa av helga, vil snart ha skilter..!
fått satt mesteparten av interiøret
smålig rustne bremser
chiao!
såååå gikk det "skeis", bildene taler vel for seg selv..!
så da må jeg plukke fra hverandre greia igjen.. menmen :-p
her kom olja ut denne gangen:
håper å få fiksa dette løpa av helga, vil snart ha skilter..!
fått satt mesteparten av interiøret
smålig rustne bremser
chiao!
- JohnnyCorrado
- Posts: 487
- Joined: 27 Feb 2010, 04:26
- Location: Rygge og Jessheim
Re: Gunnar's Corrado G60 Lysholm
godt å se at det jobbes litt her og der
trist med oljelekkasjen. jeg lurer på om min også faktisk lakk litt der, eller om det bare var "søl" etter at jeg demonterte/monterte. det finner jeg nok ut etter at jeg har plukket og og bygget opp motoren igjen
trist med oljelekkasjen. jeg lurer på om min også faktisk lakk litt der, eller om det bare var "søl" etter at jeg demonterte/monterte. det finner jeg nok ut etter at jeg har plukket og og bygget opp motoren igjen
2001 Audi S4 Avant
Re: Gunnar's Corrado G60 Lysholm
hehe. kjører rundt i en sliiten honda civic.. så lengselen er stor! men sliter med motivasjonen pga all motgangen jeg får. men det går vel over skal ut i morra å demontere igjen. så får se hva som skjer videre tror nok jeg har vært litt sløv med å stramme akuratt der tror jeg.
-
- Posts: 2349
- Joined: 13 May 2008, 08:51
- Location: Don`t tell the police
- Contact:
Re: Gunnar's Corrado G60 Lysholm
Arbeidsbil må man ha når man har corrado
Motivasjonen er noe som går litt opp og ned når man har en slik bil, men drømmen om perfeksjon har vi vel alle
Motivasjonen er noe som går litt opp og ned når man har en slik bil, men drømmen om perfeksjon har vi vel alle
Fast, angry and furious
From Oblivion to Oblivion
From Oblivion to Oblivion
Re: Gunnar's Corrado G60 Lysholm
Skal oljeretur ha struping eller fri flyt? Hos meg er den strupa på samme måte som olje inn. Tror dette er problemet som skaper lekkasje..
- JohnnyCorrado
- Posts: 487
- Joined: 27 Feb 2010, 04:26
- Location: Rygge og Jessheim
Re: Gunnar's Corrado G60 Lysholm
min er ikke strupet i allefall. kan du ta et bilde av den?gunnaar wrote:Skal oljeretur ha struping eller fri flyt? Hos meg er den strupa på samme måte som olje inn. Tror dette er problemet som skaper lekkasje..
2001 Audi S4 Avant
Re: Gunnar's Corrado G60 Lysholm
jeg borra opp strupen, å nå er alt bare velstand! veldig bra! framgang gir motivasjon!
- JohnnyCorrado
- Posts: 487
- Joined: 27 Feb 2010, 04:26
- Location: Rygge og Jessheim
Re: Gunnar's Corrado G60 Lysholm
sweet!gunnaar wrote:jeg borra opp strupen, å nå er alt bare velstand! veldig bra! framgang gir motivasjon!
2001 Audi S4 Avant
Re: Gunnar's Corrado G60 Lysholm
hatt min første kjøretur idag!! alt virka og hørtes bra ut.. føreløpig..! noen som vet hva oljetrykket bør ligge på? lå rundtom 1 bar når jeg kjørte.
Re: Gunnar's Corrado G60 Lysholm
så kult.!
Det varierer litt hvor varm motoren din er.
Men ved en driftsvarm motor og en motor i god stand (det har mye å si det også) så ligger oljetrykket på ca
1 bar og opp til 2 bar ca. Men ved litt turtall bør det øke. opp mot en 2-6 bar ved 3-4000 omdreininger.
(nå gravde jeg langt bak i arkivet, så si fra om jeg er helt på jordet.!)
Det varierer litt hvor varm motoren din er.
Men ved en driftsvarm motor og en motor i god stand (det har mye å si det også) så ligger oljetrykket på ca
1 bar og opp til 2 bar ca. Men ved litt turtall bør det øke. opp mot en 2-6 bar ved 3-4000 omdreininger.
(nå gravde jeg langt bak i arkivet, så si fra om jeg er helt på jordet.!)
Re: Gunnar's Corrado G60 Lysholm
okei. nå hadde ikke jeg akuratt så mye turtall, holdt me under 3000 som dere fåreslo de første 30mila
Re: Gunnar's Corrado G60 Lysholm
beklager dårlig mobilbilde.
har sagt ifra oss lokalet vi var i, så jeg stjeler litt garasjeplass hos foreldrene mine, satse på eu-kontroll og skilt neste uke om alt går i orden, noen som jeg har på følelsen at det ikke gjør som vanlig.. frontfangeren har som dere kan se fått litt medfart pga en pålimt rsfanger. den skal fikses med tidne rekner jeg med
skal på med prøveskilt i løpet av uken for å testkjøre litt.
Re: Gunnar's Corrado G60 Lysholm
huffåhuff. nå har radoen min stått på verksted i snart 1 mnd, å dem klarer ikke fikse avgassene på den, sviver høyt på turtall, så faller den ned igjen, sviver veldig ujevnt. noen som har vært borti noe lignende som har noen tips ?