inspiserte litt under panseret i dag og fant ut at slangen markert med rød pil på bildet har endel sprekker (den går fra fuelrail) det er ingen lekkasje foreløpig, men jeg vil bytte den med en gang.
var hos VAG for å kjøpe ny, men den har gått ut av reservedelporteføljen.
de kunne opplyse om at slangen skal være 185mm lang. jeg målte diameteren innvendig til 8mm.
er det noen som kan bekrefte/avkrefte det, slik at jeg får riktige mål på den?
mål på slange
Moderator: Moderators
- JohnnyCorrado
- Posts: 487
- Joined: 27 Feb 2010, 04:26
- Location: Rygge og Jessheim
mål på slange
2001 Audi S4 Avant
Re: mål på slange
Tror ikke det spiller sånn supermye hvor lang eller hva diameteren på den er.
Det er vel bensintrykksmåler som sitter på den. trykket er vel det samme om det er 7, 8 eller 9 mm diameter.
Det er vel bensintrykksmåler som sitter på den. trykket er vel det samme om det er 7, 8 eller 9 mm diameter.
- JohnnyCorrado
- Posts: 487
- Joined: 27 Feb 2010, 04:26
- Location: Rygge og Jessheim
Re: mål på slange
takk for svar!
jeg tenkte som så at dersom det de sa på VAG stemte med at den måtte være 185mm lang, så tenkte jeg at innvendig diameter også måtte stemme...
skal få tak i en matchende slangestump i morgen og skifte.
jeg tenkte som så at dersom det de sa på VAG stemte med at den måtte være 185mm lang, så tenkte jeg at innvendig diameter også måtte stemme...
skal få tak i en matchende slangestump i morgen og skifte.
2001 Audi S4 Avant
- JohnnyCorrado
- Posts: 487
- Joined: 27 Feb 2010, 04:26
- Location: Rygge og Jessheim
Re: mål på slange
tok av den gamle slangen nå, og den målte ca 218mm med 8mm innvendig diameter.
den er i hvertfall ikke original. ser veldig ut som noen greier fra Tess.
var hos Slangeservice og fikk en som måler 185mm / 8mm i dag, og monterte den på.
bilen startet og gikk som bare det. da hadde det sikkert ikke all verden å si.
kan hende det bare er noe jeg innbiller meg, men det virker som bilen ligger en tanke høyere på tomgang nå.
den ligger på ca 1000rpm med kald motor. kanskje det er det den alltid har gjort?
den er i hvertfall ikke original. ser veldig ut som noen greier fra Tess.
var hos Slangeservice og fikk en som måler 185mm / 8mm i dag, og monterte den på.
bilen startet og gikk som bare det. da hadde det sikkert ikke all verden å si.
kan hende det bare er noe jeg innbiller meg, men det virker som bilen ligger en tanke høyere på tomgang nå.
den ligger på ca 1000rpm med kald motor. kanskje det er det den alltid har gjort?