my baby! VW Corrado G60 RS2 1.9l

En liten presentasjon av din bil!

Moderator: Moderators

BlackDragon07
Posts: 2349
Joined: 13 May 2008, 08:51
Location: Don`t tell the police
Contact:

Re: my baby! '89 Corrado G60/Lysholm 1.9l

Post by BlackDragon07 »

JohnnyCorrado wrote:I går sendte jeg G-laderen min til BAR-TEK i Tyskland for overhaling.
Får se om jeg blir å konvertere tilbake, eller om jeg skal ha den liggende:)
Hvorfor brukte du ikke polo classic? Billigere, raskere og samme jobben blir gjort.
Fast, angry and furious

From Oblivion to Oblivion
User avatar
JohnnyCorrado
Posts: 487
Joined: 27 Feb 2010, 04:26
Location: Rygge og Jessheim

Re: my baby! '89 Corrado G60/Lysholm 1.9l

Post by JohnnyCorrado »

BlackDragon07 wrote:
JohnnyCorrado wrote:I går sendte jeg G-laderen min til BAR-TEK i Tyskland for overhaling.
Får se om jeg blir å konvertere tilbake, eller om jeg skal ha den liggende:)
Hvorfor brukte du ikke polo classic? Billigere, raskere og samme jobben blir gjort.
Fordi han ikke lenger har noen plass å foreta overhaling etter at han flyttet, og derfor anbefalte han meg å bruke BAR-TEK.
2001 Audi S4 Avant
BlackDragon07
Posts: 2349
Joined: 13 May 2008, 08:51
Location: Don`t tell the police
Contact:

Re: my baby! '89 Corrado G60/Lysholm 1.9l

Post by BlackDragon07 »

JohnnyCorrado wrote: Fordi han ikke lenger har noen plass å foreta overhaling etter at han flyttet, og derfor anbefalte han meg å bruke BAR-TEK.
Akkurat, det visste jeg ikke. Det var jo synd!!
Bar tek virker som en ok leverandør det :D

Kun overhaling eller med litt mer?
Fast, angry and furious

From Oblivion to Oblivion
User avatar
JohnnyCorrado
Posts: 487
Joined: 27 Feb 2010, 04:26
Location: Rygge og Jessheim

Re: my baby! '89 Corrado G60/Lysholm 1.9l

Post by JohnnyCorrado »

BlackDragon07 wrote:
JohnnyCorrado wrote: Fordi han ikke lenger har noen plass å foreta overhaling etter at han flyttet, og derfor anbefalte han meg å bruke BAR-TEK.
Akkurat, det visste jeg ikke. Det var jo synd!!
Bar tek virker som en ok leverandør det :D

Kun overhaling eller med litt mer?
Jepp!

Laderen min skal være RS2-portet fra før, så jeg ba dem sjekke om det faktisk er tilfellet.
Om ikke, så skal de ta en full overhaling med RS2-porting og glassblåsing.
2001 Audi S4 Avant
BlackDragon07
Posts: 2349
Joined: 13 May 2008, 08:51
Location: Don`t tell the police
Contact:

Re: my baby! '89 Corrado G60/Lysholm 1.9l

Post by BlackDragon07 »

Rs2 porting ja, da fjerner man vel et par av stagene på utblåsen da eller?
Hvor mye bar/trykk tror du du vil få?
Fast, angry and furious

From Oblivion to Oblivion
User avatar
JohnnyCorrado
Posts: 487
Joined: 27 Feb 2010, 04:26
Location: Rygge og Jessheim

Re: my baby! '89 Corrado G60/Lysholm 1.9l

Post by JohnnyCorrado »

http://www.bar-tek-tuning.com/lshop,sho ... 12323,.htm
Trykk er jeg ikke sikker på, men leste en gang at en RS2-portet lader med originalt reimhjul ladet mer enn en original lader med 68mm reimhjul.
Planen er 65mm på tannreim, så 1.2ish bør i hvertfall ikke være utelukket.
2001 Audi S4 Avant
User avatar
JohnnyCorrado
Posts: 487
Joined: 27 Feb 2010, 04:26
Location: Rygge og Jessheim

Re: my baby! '89 Corrado G60/Lysholm 1.9l

Post by JohnnyCorrado »

Satt og tenkte at forandring fryder, så jeg har klart å få tak i et sett originale frontlykter.
Driver også og ser på ny grill, da blir det nok enten en sånn:
Image

Evt noe sånt:
Image

Har i allefall bestemt meg for at jeg skal prøve en grill uten "øyelokk" for en gangs skyld!
2001 Audi S4 Avant
BlackDragon07
Posts: 2349
Joined: 13 May 2008, 08:51
Location: Don`t tell the police
Contact:

Re: my baby! '89 Corrado G60/Lysholm 1.9l

Post by BlackDragon07 »

Den øverste er den jeg har og jeg syns den ser bra ut på corrado, men den er jo ganske vanlig blitt.
Syns den nederste var skikkelig stillig og tror ikke jeg har sett den før heller.
Godt å høre at du går for stock lykter :D
Fast, angry and furious

From Oblivion to Oblivion
User avatar
JohnnyCorrado
Posts: 487
Joined: 27 Feb 2010, 04:26
Location: Rygge og Jessheim

Re: my baby! '89 Corrado G60/Lysholm 1.9l

Post by JohnnyCorrado »

BlackDragon07 wrote:Den øverste er den jeg har og jeg syns den ser bra ut på corrado, men den er jo ganske vanlig blitt.
Syns den nederste var skikkelig stillig og tror ikke jeg har sett den før heller.
Godt å høre at du går for stock lykter :D
Jepp, den ser bra ut men har i likhet med badgeless m/øyelokk blitt veldig vanlig.
Det blir en slik under + stock lykter!

Har aldri vært kjempeglad i andre frontlykter på Corrado, men syns ikke det var så halvgalt med linselysene når jeg kjøpte bilen.
Gleder meg til alle tingene kommer i hus og jeg kan montere dem :)
2001 Audi S4 Avant
User avatar
Oekern
Moderator
Posts: 2228
Joined: 14 May 2008, 15:15
Location: Maura
Contact:

Re: my baby! '89 Corrado G60/Lysholm 1.9l

Post by Oekern »

Det som også er en kul "modd" på orginale lykter er og farge reflektoren (ikke selve reflektoren, men områdene rundt selve reflektoren) sort.
Ikke så mange som har, det skriker ikke "jeg er blitt modda" men når man oppdager det, så ser det barskt ut. Syns jeg da :roll:
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
User avatar
JohnnyCorrado
Posts: 487
Joined: 27 Feb 2010, 04:26
Location: Rygge og Jessheim

Re: my baby! '89 Corrado G60/Lysholm 1.9l

Post by JohnnyCorrado »

Ja, syns også det er tøft... og tanken har slått meg :)
Har noen idéer, gleder meg til å sette i gang!
2001 Audi S4 Avant
BlackDragon07
Posts: 2349
Joined: 13 May 2008, 08:51
Location: Don`t tell the police
Contact:

Re: my baby! '89 Corrado G60/Lysholm 1.9l

Post by BlackDragon07 »

JohnnyCorrado wrote:Ja, syns også det er tøft... og tanken har slått meg :)
Har noen idéer, gleder meg til å sette i gang!
Ikke glem å slenge ut noen bilder underveis da :D
Fast, angry and furious

From Oblivion to Oblivion
User avatar
JohnnyCorrado
Posts: 487
Joined: 27 Feb 2010, 04:26
Location: Rygge og Jessheim

Re: my baby! '89 Corrado G60/Lysholm 1.9l

Post by JohnnyCorrado »

BlackDragon07 wrote:
JohnnyCorrado wrote:Ja, syns også det er tøft... og tanken har slått meg :)
Har noen idéer, gleder meg til å sette i gang!
Ikke glem å slenge ut noen bilder underveis da :D
Ja, det må jeg nesten huske... jeg er alt for dårlig til det. Pleier som oftest bare å bestemme meg for å gjøre noe, også tar jeg bilder etterpå :mrgreen:
2001 Audi S4 Avant
User avatar
JohnnyCorrado
Posts: 487
Joined: 27 Feb 2010, 04:26
Location: Rygge og Jessheim

Re: my baby! '89 Corrado G60/Lysholm 1.9l

Post by JohnnyCorrado »

Har vært plaget av ustabil driftstemperatur, temperaturen har generelt vært alt for lav under kjøring og alt for høy så fort man ikke ligger på motorveien lenger.
Ny, original termostat (87c) + original fan switch er bestilt. Planen er å tappe av kjølevæska, flushe hele systemet + rengjøre radiator utvendig og bytte til original fanswitch og termostat.
Må også få tak i en original radiatorvifte hvor begge hastighetstrinnene fungerer. Alternativt montere fan switch med kun et hastighetstrinn og montere 10" slimvifta jeg kjøpte, men det er ikke sikkert det blir aktuelt hvis det blir G-lader i bilen igjen.

Har også fått tak i originale frontlykter, og bestilt badgeless G60-grill fra SpoonFed (lik den på bildet over). Baklyktene skal også få en ny look - ikke slik jeg først hadde sett for meg.
Gleder meg til div. deler dukker opp, det blir gøy med litt forandring!
2001 Audi S4 Avant
BlackDragon07
Posts: 2349
Joined: 13 May 2008, 08:51
Location: Don`t tell the police
Contact:

Re: my baby! '89 Corrado G60/Lysholm 1.9l

Post by BlackDragon07 »

På min er det orginal termoswitch som en slim vifte er koblet på.
Den blåste feil vei og ble derfor litt varm ved kø kjøring, snudde kontakten og det ble bra.
Jeg har orginal termostat, har fin driftstemperatur. går opp mot 90 grader på vannet, men holder seg stabil ved sakte kjøring.
Fast, angry and furious

From Oblivion to Oblivion
Post Reply